Kuikentje zien geboren worden vandaag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje

Kuikentje zien geboren worden vandaag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:48

Mijn kip op stal zat al een tijd te broeden op eieren, nu kwam ik vanochtend en stonden 2 kuikens naast.
Omdat het veel te koud is en niet echt de tijd voor kuikens, heb ik thuis een konijnenhok klaar gezet zodat ik ze daar in kon zetten.
Met moeite kon ik moeders kip pakken, uiteindelijk gelukt moeders met haar 5 kuikens en 4 eieren in een doos, omdat 1 ei al gaatjes in zaten dacht ik laat ze maar voorlopig fff in de doos.
Dus vanavond toen ik ze omzette had ze 6 kuikens, 1 ei met een gaatje en 1 ei waar de hele bovenkant los zat, heb die 2 eieren maar gewoon zo dicht mogelijk bij moeders gezet eronder lukte niet
En na een half uurtje kijken en filmen hebben we het uit ei zien komen echt zo schattig, hebben n maar een lamp ogezet doordat het niet onder moeders ligt
Nu is afwachten of het andere ei ook nog uitkomt, heb er niet veel verstand van maar het ene ei is het kuikentje ook aan het proberen eruit te komen zit een gaatje is en je zag het snaveltje maar is nu ff stil.

Zal proberen morgen foto's te plaatsen.

SummerRemedy

Re: Kuikentje zien geboren worden vandaag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:49

Aah vet schattig Lovers
Kuikentjes zijn altijd van die lieve pluizebolletjes.
Lijkt me leuk om te zien hoe ze uit het ei komen Ja

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:57

Mijn vader heeft zelfs een keer een kuiken uit het ei gehaald, omdat het wel heel lang duurde, en die kip er langzamerhand ook genoeg van had Vork Ze wou met de rest van de kuikens al de stal gaan ontdekken..
Is echt heel leuk om te zien Lachen
Ben ook benieuwd naar de foto's..

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:09

Heb net het laatste kuikentje ook maar uit het ei gehaald, want zat nu al een tijd stil schil was hard geworden door niet meer onder de moeder.
Moeders hield me wel de hele tijd in de gaten, maar kuiken ligt nu met ze broetje of zusje onder de lamp.
De andere 6 zijn al heel leuk pluizig en eten ook al wat voer, is echt zo schattig kan er wel de hele tijd naar kijken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:12

Gefeliciteerd met je kuikens