ex kater die veel sproeit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

ex kater die veel sproeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 15:48

hallo

wij zitten met een klein probleempje
onze 8 jarige ex-kater sproeit,eerst was het nooit zo erg en deed hij het af en toe
maar nu doet hij het behoorlijk vaak...tegen de pc,koelkast,stoelen,kasten en zijn favo plek de tv Vork
wij hebben al wat inf gezocht hoe je dit een beetje kan oplossen,en hebben gelezen dat ze gaan sproeien als er bijvoorbeeld nieuwe dieren in huis zijn(vreemde dieren)of onbekend mensen.
dit is bij ons niet het geval...we hebben ook gelezen dat je het alleen moet schoonmaken met water zodat zijn geur er nog aan zit.maar meneer sproeit er net zo hard weer...
voor de rest is het een helle lieve rustige kat,nog nooit iemand gekrapt of gebeten.Je kan echt alles met hem.Stres heeft hij ook niet,zijn hobbys zijn slapen en eten naar buiten gaan met dit weer is meneer te koud Vork
weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat hij minder of niet meer sproeit?
zijn er dingen voor ofzo???

mirre

Re: ex kater die veel sproeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:59

Ik kan me herinneren dat de dierenarts er iets voor zou hebben. Iets met feromonen ofzo, misschien gewoon eens even bellen? Zij hebben misschien nog wel wat andere tips. Is er niks lichamelijks met hem aan de hand? Kan je ook nog na laten kijken. Heb ook weleens gehoord dat het zou helpen als je op de plekken waar hij sproeit aluminumfolie legt, dan schrikken ze van het geluid.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 16:07

Lichaamelijk is er niks met hem aan de hand...
wie heeft nog meereen tip????

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:52

mirre schreef:
Ik kan me herinneren dat de dierenarts er iets voor zou hebben. Iets met feromonen ofzo, misschien gewoon eens even bellen?

Bij de DA kun je Feliway verkrijgen; als een stekkervorm, zeg maar als een muggenstekker of als spray.
De resultaten met Feliway zijn volgens onze DA behoorlijk goed.

Wij hebben de stekker in huis gehad vanwege het vlucht gedrag van één van de kittens als er visite kwam, en dat hielp.
Maar haar zusje plast af en toe bij ons in de keuken, de stekker daar in het stopcontact gedaan, maar het plassen werd er niet minder door.

Wel bemerkte bij alle kittens een gedragsverandering toen we de stekker gingen gebruiken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:48

die van mij heb ik het vrijwel afgeleerd door als hij savonds binnen mag hem een ongesteldheidsbroekje aan te doen (voor honden !) 2x heeft hij zichzelf ondergepiesd en dat vinden katten echt niet leuk !!

snachts moet hij wel in de bench (met kattenbak natuurlijk) maar dan kan hij toch binnen zijn.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 19:55

Mist schreef:
die van mij heb ik het vrijwel afgeleerd door als hij savonds binnen mag hem een ongesteldheidsbroekje aan te doen (voor honden !) 2x heeft hij zichzelf ondergepiesd en dat vinden katten echt niet leuk !!

snachts moet hij wel in de bench (met kattenbak natuurlijk) maar dan kan hij toch binnen zijn.

onze kat komt bijna niet buiten,this hem allemaal veel te koud,meneer gaat naar buiten poept en plast in de tuin en komt meteen weer naar binnen Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:38

Mist schreef:

Een tip om zeker te onthouden en/of te gebruiken bij dergelijke problemen.
Ik had het nog nooit gehoord, maar hij klinkt logisch!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 14:51

Zou hij dat broekje dan ook gewoon in huis aan kunnen de helle dag en als hij naar buiten wil uit?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:56

XxSultanxX schreef:

Weet je dat zeker? Want vaak is de reden van onzindelijkheid een blaas- of nierprobleem. Heb je al eens urine opgevangen en dat naar de d.a. voor onderzoek gebracht?
Verder moet je juist het tegenovergestelde doen: schoonmaken met iets dat zijn geur weghaalt. En dan vooral geen bleek, daardoor willen katten juist wel weer op die plek plassen. Beter kan je schoonmaakazijn of Dettol gebruiken. Daarmee haal je n.l. de geur weg.
Verder zorgen dat zijn kattenbak schoon is (evt. paar druppels bleek in de bak om hem aanlokkelijk te maken) en overwegen om een extra kattenbak neer te zetten. Indien mogelijk op 1 van zijn favo plasplekjes.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 15:04

BrankaZ schreef:
XxSultanxX schreef:

Weet je dat zeker? Want vaak is de reden van onzindelijkheid een blaas- of nierprobleem. Heb je al eens urine opgevangen en dat naar de d.a. voor onderzoek gebracht?
Verder moet je juist het tegenovergestelde doen: schoonmaken met iets dat zijn geur weghaalt. En dan vooral geen bleek, daardoor willen katten juist wel weer op die plek plassen. Beter kan je schoonmaakazijn of Dettol gebruiken. Daarmee haal je n.l. de geur weg.
Verder zorgen dat zijn kattenbak schoon is (evt. paar druppels bleek in de bak om hem aanlokkelijk te maken) en overwegen om een extra kattenbak neer te zetten. Indien mogelijk op 1 van zijn favo plasplekjes.

haha dan moeten we 1 op de tv zetten Knipoog zal zijn plas een x laten onderzoeken bij de DA

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:09

XxSultanxX schreef:
haha dan moeten we 1 op de tv zetten Knipoog zal zijn plas een x laten onderzoeken bij de DA

Zal inderdaad een charmant gezicht zijn Clown
Maar goed, ernaast? Trouwens nog nooit kortsluiting gehad? Lijkt mij doodeng. Maar goed, mijn katten wil ik zo wie zo niet op mijn t.v hebben. Ook omdat er dan buiten wat stof haren in de t.v. kunnen komen. Vind ik toch link.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:14

Onze kat heeft ook af en toe zijn kuren. als we hem zien sproeien gaat hij linea recta naar buiten (hij mag overal sproeien maar niet binnen) en we maken het schoon met een sopje dat hopelijk ook de geur weghaalt (t stinkt behoorlijk als je t pas na een paar dagen vind)
We straffen hem niet als we hem niet zien sproeien...
kortom: zindelijk maken, net als bij de hond...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 15:52

Jimbo schreef:
Onze kat heeft ook af en toe zijn kuren. als we hem zien sproeien gaat hij linea recta naar buiten (hij mag overal sproeien maar niet binnen) en we maken het schoon met een sopje dat hopelijk ook de geur weghaalt (t stinkt behoorlijk als je t pas na een paar dagen vind)

hij is zindelijk,plassen en poepen doet hij op de bak of buiten...
sproeien heeft er mee te maken dat ze hun teritorium willen afzetten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:14

Jimbo schreef:

Ook die van mij is door 3 verschillende DA's onderzocht, straffen helpt niet, feliway helpt niet, ik heb hem terug bij mijn moeder geplaatst (ivm andere katten die ik heb) helpt niet ! hij is gewoon super dominant en heeft een kronkel in z'n kop! Hij heeft zelfs een tijdje op een kalmeringsmiddel gestaan, dat hielp ook niet Verdrietig Dus is hij nu hoofzakelijk "buitenkat" (althans, op mijn erf, mijn katten komen niet van mijn eigen terrein af!) Dat hij snachts in de bench moet heeft hij zich bij neer gelegd, hij loopt er al zelf in !

Ik baal er wel van want ik kan het kattenluikje nooit openlaten (als ik er niet ben en hij kan toch naar binnenkomen dan heb ik wel gigantisch prijs Boos! maar door dat broekje aan te doen destijds, weet hij dat als ik er bij ben en hij mag binnen, hij zich moet gedragen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:17

waar kan je zulke broekjes halen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:21

XxSultanxX schreef:
waar kan je zulke broekjes halen?

bijna alle dierenwinkels hebben ze Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:35

ow okej heb ze nog nooit gezien hehe arme Giz Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:34

XxSultanxX schreef:

geef hem maar een kusje van mij Cool en van Patches Whoosh!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:28

Als je feliway en al die andere dingen al hebt uitgesloten (stress, ...) dan is je kat gewoon zijn territorium aan het afzetten. Als het echt verticaal sproeien is, is dat zeer moeilijk te verhelpen...Je kan enkel proberen zijn geur weg te halen met een of ander product en hem verder op heterdaad te bestraffen met een plantenspuit..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 16:06

Mist schreef:
XxSultanxX schreef:

geef hem maar een kusje van mij Cool en van Patches Whoosh!

jah zal ik doen haha Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:40

dat van dat broekie ga ik ook s proberen ik heb namelijk ook zp'n kat diesproeit niet nee meneer gaat echt zitten en poepen doet ie er ook naast er staat ergens een topic van mij er over en nee hij heeft niets medisch...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 16:53

avanti4ever schreef:
dat van dat broekie ga ik ook s proberen ik heb namelijk ook zp'n kat diesproeit niet nee meneer gaat echt zitten en poepen doet ie er ook naast er staat ergens een topic van mij er over en nee hij heeft niets medisch...

die van mij sproeit echt,gaat met ze achterkant ergens tegenaan staan gaat met de staart trillen en dan sproeien.de viespeuk Vork