Mijn hond spot is niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Mijn hond spot is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 04:09

Gisteren aan het eind van de middag is mijn Jack Russel Spot ingeslapen. Hij is bijna 14 jaar geworden. (31 december zou hij 14 geworden zijn.)

Sinds half september begon hij ineens last te krijgen van zijn hartje. Eerst naar onze DA om eens te laten kijken. Die dacht dat het wel goed te behandelen zou zijn met tabletjes. Een echo van het hartje laten maken om te kijken wat er precies aan de hand was. Inderdaad, onze Spot had forse hartklachten. Maar ook de DA die de echo maakte dacht dat hij het met tabletjes wel 1 of 2 jaar zou uitzingen.

Een week ging het goed, maar vandaag ging het ineens heel slecht met hem. We hebben de DA gebeld en we mochten even langs komen. Waarschijnlijk had ze nog andere tabletjes die misschien wel zouden helpen.
Maar bij de DApraktijk ging het echt helemaal mis. Hij zakte door zijn pootjes en ademde heel zwaar.
De DA heeft hem onderzocht en voelde iets in zijn buik wat ze daar de vorige keer nog niet voelde.

In overleg met de DA hebben we besloten om hem in te slapen.

Ik weet dat hij met bijna 14 jaar erg oud geworden is. Dat het zo beter is. Dat hiij geen pijn meer heeft enz, enz
Maar ik voel me zo poedersuiker. Kan niet slapen en zit met mijn 35 jaar midden in de nacht te janken als een klein kind.

tessyke

Re: Mijn hond spot is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 04:26

gecondoleerd
je hebt er alles aan gedaan
en het was een mooie en goede beslissing om hem te laten inslapen Ach gut

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:09

aaah sterkte, het is nooit leuk om je hond te verliezen, maar je hebt er alles aan gedaan, neem je tijd en je bent toch nooit te oud om om een hond te huilen?
sterkte

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:35

Hé Natas, ik hoorde het vanochtend op stal van Marjan. Heel veel sterkte ermee Ach gut En geef je tranen maar de vrije loop. Het is ook niet niks om afscheid te moeten nemen van je hond. Je hebt er goed aangedaan om deze beslissing te nemen hoe moeilijk het ook is. Hoe gaat Mika ermee om?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:40

ohhh nouwww Ach gut
er staat nergens in de wet een leeftijdsgrens voor wat betreft huilen om een kameraadje hoor!!!
Tuurlijk was 'ie best oud, maar túúrlijk mis je zo'n beestje.
Veel sterkte ook al ken ik je helemaal niet...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:41

Verdrietig sterkte ermee! Ach gut

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:44

Javelin schreef:
Hé Natas, ik hoorde het vanochtend op stal van Marjan. Heel veel sterkte ermee Ach gut En geef je tranen maar de vrije loop. Het is ook niet niks om afscheid te moeten nemen van je hond. Je hebt er goed aangedaan om deze beslissing te nemen hoe moeilijk het ook is. Hoe gaat Mika ermee om?

Spotje was in huis bij mijn Oma. Toen ik bij Patrick ging wonen heeft zij hem in huis genomen omdat wij gewoon te weinig thuis waren voor een hondje (werk). Ik kom een paar keer per week bij mijn Oma thuis dus kon ik hem gelukkig nog steeds veel zien.
Mika(mijn zoontje van 1,5 jaar) weet dus niet dat Spot er niet meer is. Hij zal hem de volgende keer wel zoeken want hij was erg gek met dat hondje. Spot was ook erg gek met Mika, er viel natuurlijk nog wel eens een koekje oid op de grond. Ze speelde echt de hele dag met elkaar. Hij is zowiezo gek van honden.

Spotje is echt overal met mij naar toe geweest de eerste 10 jaar van zijn leven. Van de Levade tot en met de 24 uurs wedstrijd bij de Zilvia's Hoeve. Steeds als mijn persoonlijke mascotte. Hij heeft zelfs een keer een hele dressuur proef achter mij aangerent toen hij weer eens ontsnapt was. Ik een volte in arbeids galop, Spotje een volte in vliegende rengalop. En ik me maar afvragen waarom de jury zo zat te lachen. Ik zag Spot pas toen hij bij het afgroeten voor me in het gras ging liggen.

Ik heb een hele mooi foto van Spot in de gang hangen en vanmorgen liep ik met Mika langs deze foto. Mika zei (net als iedere morgen)..WOE!, en wijst naar de foto ...en ik... . -slik, snif-

Mijn Oma is ook erg verdrietig. Ze was erg aan hem gehecht geraakt. Ik werk vanuit huis dus ik ben maar bij mijn Oma gaan zitten.
Ze zit daar zo alleen nu.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties.