Ze was al vanaf kitten af aan een brompotje! Ze vondt het heerlijk om aandacht te krijgen, maar alleen zoals het haar uitkwam! Als je uit je eigen naar haar toe ging en ze had er geen zin in, dan kreeg je al een knauw van haar!
De naam die we haar hadden gegeven was Joepie, omdat me broer zus en ik in koor joepie riepen toen me moeder met haar binnen kwam zetten! Maar haar naam was al snel omgedoopt naar Brompotje, en als ze normaal deed heette ze gewoon Joepie

Laatste paar maanden begon ze slecht te eten en drinken! Me moeder met haar naar de DA en ze moest speciaal voer halen! (wat voor voer weet ik niet, weet alleen dat me moeder klaagde over de prijs van de voer, mja als het het beste was voor haar, dan moest het maar hea!

Met dat voer knapte ze weer helemaal op! Ze at genoeg en dronk genoeg! En ze zag er veel beter uit!
Tot paar weekjes geleden! Ze begon weer af te vallen! Me moeder weer naar de DA en hij zei dat het komt doordat ze al wat ouder is! Maar me moeder moest het wel aan blijven kijken.
Ze viel niet verder af, ze at en dronk nog, was levendig genoeg! En bromde nog altijd naar je als ze geen zin in je had

En vanavond rond 10u had ik oproepen gemist van me zus! Toen ik het zag was het al rond half 11 dus ik dacht ik bel niet terug want ze moet er om 6u weer uit voor haar werk! Niet eens 5 min na ik me telefoon neer had gelegt kreeg ik een telefoontje van me moeder.. Joepie heeft een hersenbloeding gehad.. Ze is aan de linkerkant licht verlamt.. Ik schrok me echt rot! Ik wist dat het al slecht met haar ging! Maar had dit totaal niet verwacht! Dus kwam ook wel hard aan!
Me moeder vroeg of ze me moest komen ophalen om afscheid te nemen, want de kans was klein dat ze de nacht zou halen! En als ze het zou halen zou ze morgenochtend naar de DA gaan met haar, en zal dan in overleg haar in laten slapen.. Ik wou in 1ste instantie niet! Ik wou haar herinneren hoe ze was, niet hoe ze er nu uit zou zien! Ookal wou ik nog wel een laatste aai over de bol geven als dank dat ik zo lang van haar heb mogen genieten!
Na aantal minuten hingen me moeder en ik op, en belde me zus en zei dat ze me kwam halen, had er nix op in te brengen

Nou ik dus de stalgenoten de deur uit 'getrapt' (ze moesten zelf al gaan

Me zus bakje water gepakt, en voor haar neus gehouden, en ze dronk!!! Nadat ze klaar was met drinken stond ze in 1x op! Maar wat stond ze wankel!

Er is dus wel verbetering na de hersenbloeding maar vind ik dit persoonlijk geen leven voor een dier!
Sorry voor het lange verhaal, maar wou het gewoon kwijt!
Wat er ook met haar gebeurt, ze blijft altijd me Brompotje!