Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:zoeken, heel warwschijnlijk heeft hij zich ergens verstopt waar hij (als hij leeft) zijn wonden verzorgd zegmaar, en blijft.
onze kat is een keer twee weken kwijt geweest, die vonden we uiteindelijk terug onder de carvan (in de schuur), waar ze lag met een gebroken poot en een kapotte rug.
ze heeft het overleeft, maar liep nooit meer recht, dat terzijde.
een kat is heel taai, dus geef de moed niet te snel op, ga er wat mij betreft van uit dat ze zich kwetsbaar voelt en dus ergens verstopt heeft als ze gewond is.
orionneke schreef:Ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan hopen dat iemand hem vindt en dan weet dat hij van jullie is.....
Onze kat is ooit 2 weken weggeweest, ik ging naar asiels kijken, amivedi ingeschakeld en rond gevraagd. Wij wonen dan wel in het buitengebied. Na 2 weken kwam ze helemaal uitgemergeld, scheef en zielig thuis. Ze is nooit meer goed geworden, liep tegen muren aan en sliep alleen maar, kon niet meer goed springen. Waarschijnlijk was het een hersenbloeding.....waar ze heeft gezeten en hoe ze toch thuis gekomen is weet ik niet. Ze was niet vies of gewond in de zin van open wonden. Het was wel iets bijgetrokken maar vervolgens is ze toen weer een dag weggeweest en daarna voorgoed verdwenen. Na twee weken hebben de buren haar onder de heg gevonden....ze wist waarschijnlijk dat ze dood ging en dan gaan katten zich verstoppen.
Ik hoop voor je dat ze terugkomt, zoals hierboven gezegd is zijn katten taaie beesten, zie ook mijn verhaal van mijn poes. Hopelijk heeft niemand haar meegenomen, dan zou ze toch de weg terug moeten kunnen vinden!
Ow ja onze dierenarts zei toen dat katten veel kunnen hebben, dat als ze gewond zijn eerst een tijdje ergens gaan liggen om weer wat kracht te krijgen en dan als nog thuis kunnen komen.
Succes en sterkte ermee!
Marigold schreef:zoeken, heel warwschijnlijk heeft hij zich ergens verstopt waar hij (als hij leeft) zijn wonden verzorgd zegmaar, en blijft.
onze kat is een keer twee weken kwijt geweest, die vonden we uiteindelijk terug onder de carvan (in de schuur), waar ze lag met een gebroken poot en een kapotte rug.
een kat is heel taai, dus geef de moed niet te snel op, ga er wat mij betreft van uit dat ze zich kwetsbaar voelt en dus ergens verstopt heeft als ze gewond is.
Mist schreef:Marigold schreef:zoeken, heel warwschijnlijk heeft hij zich ergens verstopt waar hij (als hij leeft) zijn wonden verzorgd zegmaar, en blijft.
hier ga ik helemaal in mee, verder, zoeken vooral als het donker is, liefst rammelen met een blik eten als ze dat gewend is. Een kat voelt zich dan het veilligst er is minder verkeer etc.
zorg er ook voor dat de kat "makkelijk" terug kan komen door bv het tuinhekje o.i.d. open te laten staan snachts, kattenluik etc.
Mist schreef:al nieuws ?