Faunaland Entius en Kassa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Faunaland Entius en Kassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:44

wie heeft de uitzendingen gezien over Faunaland Entius die pups verkoopt die bijna allemaal doodgaan???

Wat een eikel is die vent zeg, met zijn mooie praatjes, en wat een land dat dat hier nog mogelijk is, het duurt nu al zo lang, en nog kan hij doorgaan, ik hoop echt dat ze er wat aan kunnen doen, dat ie moet stoppen met verkopen van pups, wat mij betreft sluit hij die *piep* toko van hem.

Geld geld geld geld, je krijgt niet eens een bonnetje, wordt niet op de kassa aangeslagen, nou dan weet je het wel hoe dat gaat. In de laatste 5 weken voor die uitzendingen waren er 14 pups overleden die bij hem vandaan komen, dan ga je toch nadenken of niet?!?!?

En de mensen die daar een pup kopen wat ben je dan toch in en in dom zeg, wereldvreemd en krepserig, gatverdamme Misselijk

Limanade

Re: Faunaland Entius en Kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:01

gadverdamme wat een nare vent is dat zeg!!!
hij liegt en bedriegd aan alle kanten!!! Boos!

ik moest gister echt huilen toen dat lijstje kwam met overleden pups

maar blijf er ook bij dat mensen dit zichzelf aan doen.. Boos!
een goede hond koop je niet bij een dierenwinkel maar bij een echte fokker!!!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 07:23

Nee inderdaad, die gast is niet goed wijs, gelukkig dat het op tv komt, in ieder geval is een collega van mij nu niet meer van plan om daar een pup te gaan kopen ooit!!!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:48

Ik ken die hele gast niet en dat gedoe met die pups....
maar man.. dit klinkt wel ziek...

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:42

Ik heb het ook gezien en ben er echt k*tsmisselijk van Boos! Maar zolang mensen nog steeds pups daar kopen of onder andere erbarmelijke omstandigheden zullen deze praktijken gewoon blijven bestaan. Van sommigen is het echt onwetendheid en voor anderen lekker makkelijk en goedkoop.

Het is gewoon belachelijk dat dit nog steeds kan en het meest erge is nog dat de ''hondjes'' er weer de dupe van zijn. Want parvo is niet niks en daar zijn ze echt ziek van. Ook de argumenten die mr. Entius gaf sloegen gewoon helemaal nergens op...hij weet van geen toeten of blazen. Incubatietijd 6 dagen en het ontsmetten van de hokken Boos! Het parvovirus blijft een half jaar hangen.

Hopelijk gaan ze gauw stappen ondernemen zodat deze praktijken gestopt kunnen worden. En hopelijk pakken ze niet alleen de eigenaar aan maar ook diegene di deze hondjes fokt....want daar ligt óók de oorzaak Boos!

Groetjes pammie Knipoog

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:46

Het is raar maar waar. Het gebeurt nog steeds.

Ik weet dat er in Almere stad ook een dierenzaak zit. Die nog puppy's verkopen. Midden in de stad. Dacht dat het verboden was.

Elke keer als ik langs die zaak loop en die beessie in de winkeletalge zie liggen springen de tranen weer in me ogen.

Echt triest. En mensen blijven daar maar dignen kopen.

Amme nooit niet.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 12:08

hij importeert ze gewoon uit oostbloklanden, kan niet anders!

ik hoop echt dattie zijn zaak moet sluiten, had ie al veel eerder moeten doen!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:13

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:54

Toeties schreef:
hij importeert ze gewoon uit oostbloklanden, kan niet anders!

Zolang er in Nederland nog boerenschuren vol liggen met pups hoeven ze niet uit het buitenland te worden gehaald...

Heel slecht dat zoiets nog steeds gebeurt. Een organisatie als Faunaland (heb er ook voor gewerkt) zou toch moeten ingrijpen.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:58

Heeey!
Bij ons in de stad zijn ook nog steeds winkels die pups verkopen. Een vriendin en ik hebben toen de Dierenbescherming erop af gestuurd, zij zijn zelfs even gaan kijken. Ze konden er helaas niks aan doen, aangezien ze een goedkeuring hadden om pups te verkopen ...
Dus ben bang dat er niet veel aan veranderd kan worden ...
Gr.
Naatje

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 12:03

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:39

Toeties schreef:

Eerst daadwerkelijk zien, dan geloven.
Als Faunaland Entius heeft hij ook al eens aangekondigd te gaan stoppen, maar toen is hij in hetzelfde pand als Pet's Joy gewoon verder gegaan zonder te stoppen met het verkopen van hondjes.

Ik heb uiteraard geen goed woord over voor deze man, het is inmiddels na 2 uitzendingen Kassa toch wel duidelijk geworden dat het geen toeval was dat het hondje dat de medewerker van Kassa bij hem gekocht had Parvo bleek te hebben.
Parvo kan nog tot 6 maanden na de besmetting opnieuw uitbreken in de omgeving waar het heeft gewoed. Dus mensen die een vervangende pup krijgen nadat hun eerste pup is overleden aan Parvo nemen het risico om hun tweede hondje ook te verliezen. Pas na 6 maanden is hun huis weer veilig.

In deze situatie vind ik trouwens ook een heel groot deel van het probleem schuilen in de "onwetende" consumenten die een pup kopen bij zo'n dierenwinkel. Als er geen vraag meer naar dit soort hondenhandel zou zijn, zou deze hondenhandel geen kans van slagen meer hebben, maar zo lang er nog mensen zijn die bij dit soort malafide hondenhandelaren en fokkers een pup kopen, blijft deze handel bestaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:16

Ook ik heb de uitzending van Kassa gezien.
Wat vreselijk voor de hondjes.

Veel hondjes waren ook uitgedroogd door het transport.
Dan ga ik er van uit dat de pups uit oostbloklanden komen.

Een goede stap in de richting dat deze winkel stopt met het verkopen van pups.
Maar een gevangenisstraf zou hier ook wel op zijn plaats zijn.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 16:01

Odin schreef:

Eerst daadwerkelijk zien, dan geloven.
Als Faunaland Entius heeft hij ook al eens aangekondigd te gaan stoppen, maar toen is hij in hetzelfde pand als Pet's Joy gewoon verder gegaan zonder te stoppen met het verkopen van hondjes.

Ik heb uiteraard geen goed woord over voor deze man, het is inmiddels na 2 uitzendingen Kassa toch wel duidelijk geworden dat het geen toeval was dat het hondje dat de medewerker van Kassa bij hem gekocht had Parvo bleek te hebben.
Parvo kan nog tot 6 maanden na de besmetting opnieuw uitbreken in de omgeving waar het heeft gewoed. Dus mensen die een vervangende pup krijgen nadat hun eerste pup is overleden aan Parvo nemen het risico om hun tweede hondje ook te verliezen. Pas na 6 maanden is hun huis weer veilig.

In deze situatie vind ik trouwens ook een heel groot deel van het probleem schuilen in de "onwetende" consumenten die een pup kopen bij zo'n dierenwinkel. Als er geen vraag meer naar dit soort hondenhandel zou zijn, zou deze hondenhandel geen kans van slagen meer hebben, maar zo lang er nog mensen zijn die bij dit soort malafide hondenhandelaren en fokkers een pup kopen, blijft deze handel bestaan.

Nee iderdaad hij heeft al eens eerder gezegd te stoppen, maar 2 uitzendingen kassa is zowiezo goed, dat zoveel mogelijk mensen weten dat je daar gewoon geen hond moet kopen!