Mijn jongste katertje (2 jr) is enorm geobsedeerd door eten. Hij heeft als kitten een flinke achterstand gehad en een tijd zonder eten gezeten (we vonden hem , zonder moeder, met 4 weken oud), dus ik denk dat het daar mee te maken heeft.
' s avonds laat krijgen ze hun laatste brokken, maar om 6 uur 's ochtends (soms zelfs al om half 5) zit meneer aan de deur om het hele huis wakker te maken omdat hij wil eten (aan de deuren krabben, mauwen). Dit werd op een gegeven moment zo erg, dat hij nu 's nachts in de schuur slaapt. Het is een grote schuur en hij vangt er af en toe zelfs een muis

Nou begint onze poes sinds een maandje ook 's ochtends heel vroeg te zeuren om eten. Poes en de jongste zijn geen dikke vriendjes, dus die zullen niet graag samen in de schuur zitten..! Ik weet niet zo goed hoe we dit moeten oplossen.. maar het is niet fijn voor je nachtrust. Als we de deuren van de slaapkamer open laten doen ze het trouwens ook.
Onze katten hebben niet de hele dag en nacht een bakje brokken staan.. Vooral de jongste blijft maar vreten tot het bakje leeg is, maakt niet uit hoe veel je er in doet. Ze krijgen nu 's ochtends zacht vlees, 's avonds brokken en overdag ook zo'n 2 keer brokken. Ik wil ze ook liever niet meer geven, omdat ze juist zo goed op gewicht zijn (de dierenarts vraagt steeds hoe we ze toch zo perfect op gewicht houden, vooral de rode "katers".).
Wie weet een oplossing? Voor Otje heb ik al zo'n voerbal gekocht, maar daar is hij zo handig in dat hij het ding binnen een half uur op heeft.
Bestaan er voor katten niet van die automatische voerbakken? die op een bepaald tijdstip open gaan? Misschien een idioot idee