Gister liep ik langs de dierenwinkel en zag ik weer hangoortjes zitten.. een prachtig 3 kleur bont hangoortje.. zoiets wat ik altijd al wilde, maar eigenlijk wilde ik er geen kleine bij. De dierenwinkel was gesloten dus verder gegaan.
Vandaag kwam ik er weer langs en toch even naar binnen gelopen.. het was wel een heel mooi dingetje.. maar nee niet doen! Toch even vragen of het een voedstertje is? Ja, toch maar even doen

Degene die er stond wist het niet, want de winkel was van haar vader (eenmansbedrijf) dus of ik kon kijken. Ze pakt het desbetreffende konijntje en ik schrik me rot.... gigantische poep helemaal eraan heel smerig..
Toen maar bij de andere gekeken die zagen er allemaal prima uit en waren netjes schoon. Ze heeft haar vader toen gebeld of die bak voedsters of rammen waren.. het waren dus voedsters. Eigenlijk stond mijn besluit al nee, geen kleintjes meer erbij, maar de aanblik van dat vieze kontje die ze niet schoon ging maken en dat de eigenaar ziek was (zij had er geen verstand van) bleef me bij.
Na wat achter de pc gezeten te hebben en langer na te denken en te overleggen met een klasgenoot heb ik de auto gepakt en ben ik samen met haar weer heen gereden. Na even nog naar haar te kijken heb ik haar toch gekocht.. altijd beter dan misschien nog langer daar. Ik heb meteen de tip gegeven onbeperkt hooi te gaan voeren en beperkt biks, want ze hadden onbeperkt biks en geen hooi.
Nou ja konijntje werd in een klein doosje gedaan en weer naar de auto gelopen en op naar huis. Thuis gekomen eerst in de wasbak gezet om die achterkant is goed te wassen.. na de harde deeltjes eruit geknipt te hebben, want anders ging dat niet. Het konijntje was ook nog is broodmager heel het ruggengraatje en ribbetjes voelde je zo sterk zo sneu. Na met warm water alles weer schoon gemaakt te hebben heb ik haar goed afgedroogd. Helaas kan ik haar met geen mogelijkheid binnen houden, maar alles beter dan daar. Heb een hok wat ik nog had staan in orde gemaakt dikke laag stro, lekker veel hooi en haar erin gezet. Afgescheiden van mijn andere konijnen ivm dat ze misschien ziek is.
Nu is het afwachten, maar heeft iemand nog tips om te geven? Of wat moet ik niet doen nu?