Konijntje gered wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Konijntje gered wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:37

Ja, beetje vage titel, maar moet een titel kort houden.
Gister liep ik langs de dierenwinkel en zag ik weer hangoortjes zitten.. een prachtig 3 kleur bont hangoortje.. zoiets wat ik altijd al wilde, maar eigenlijk wilde ik er geen kleine bij. De dierenwinkel was gesloten dus verder gegaan.
Vandaag kwam ik er weer langs en toch even naar binnen gelopen.. het was wel een heel mooi dingetje.. maar nee niet doen! Toch even vragen of het een voedstertje is? Ja, toch maar even doen Haha!

Degene die er stond wist het niet, want de winkel was van haar vader (eenmansbedrijf) dus of ik kon kijken. Ze pakt het desbetreffende konijntje en ik schrik me rot.... gigantische poep helemaal eraan heel smerig..
Toen maar bij de andere gekeken die zagen er allemaal prima uit en waren netjes schoon. Ze heeft haar vader toen gebeld of die bak voedsters of rammen waren.. het waren dus voedsters. Eigenlijk stond mijn besluit al nee, geen kleintjes meer erbij, maar de aanblik van dat vieze kontje die ze niet schoon ging maken en dat de eigenaar ziek was (zij had er geen verstand van) bleef me bij.

Na wat achter de pc gezeten te hebben en langer na te denken en te overleggen met een klasgenoot heb ik de auto gepakt en ben ik samen met haar weer heen gereden. Na even nog naar haar te kijken heb ik haar toch gekocht.. altijd beter dan misschien nog langer daar. Ik heb meteen de tip gegeven onbeperkt hooi te gaan voeren en beperkt biks, want ze hadden onbeperkt biks en geen hooi.

Nou ja konijntje werd in een klein doosje gedaan en weer naar de auto gelopen en op naar huis. Thuis gekomen eerst in de wasbak gezet om die achterkant is goed te wassen.. na de harde deeltjes eruit geknipt te hebben, want anders ging dat niet. Het konijntje was ook nog is broodmager heel het ruggengraatje en ribbetjes voelde je zo sterk zo sneu. Na met warm water alles weer schoon gemaakt te hebben heb ik haar goed afgedroogd. Helaas kan ik haar met geen mogelijkheid binnen houden, maar alles beter dan daar. Heb een hok wat ik nog had staan in orde gemaakt dikke laag stro, lekker veel hooi en haar erin gezet. Afgescheiden van mijn andere konijnen ivm dat ze misschien ziek is.

Nu is het afwachten, maar heeft iemand nog tips om te geven? Of wat moet ik niet doen nu?

Anoniem

Re: Konijntje gered wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:40

Je hebt dus wel voor dit beestje betaald?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:53

naar de dierenarts gaan.......en een wormkuurtje gefen voor de zekerheid..maar wel naar de dierenarts want mischien is ze wel ziek...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:54

Wuis schreef:
Je hebt dus wel voor dit beestje betaald?

Jup en ik vind het geen probleem.. ik ga mijn best doen om haar op te lappen... red ze het niet zal ik zeker terug gaan naar de winkel en mijn geld terug vragen anders mag ze gewoon blijven.

@ Sunshinelove
Sorry, maar in het weekend naar de dierenarts gaan kost me klauwen vol geld.. ik zou het graag doen, maar het spijt me in weekend kost me al snel minimaal 50 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:56

Je houdt die broodfok wel in stand door daar een diertje te kopen. Omda hij al niet gezond was zou ik persoonlijk zeggen, ik wil hem wel meenemen maar ik betaal er niet voor.. Anders ging hij toch dood of raakten ze hem waarschijnlijk niet kwijt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:57

Dit konijntje komt niet weg bij een broodfokker, maar bij een goeie fokker ik ken de fokker van haar ook. Het is niet zo dat iedereen die konijntjes naar de dierenwinkel brengt broodfokkers zijn.
Ik ben bang dat ze hem anders wel kwijt raakten, maar al snel dood was.. ik vind het geen probleem ervoor te betalen ik zat zoiezo al te twijfelen om haar in huis te halen, omdat ik altijd al graag een 3 kleurige wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:05

Oh zo. Tegenwoordig zijn er maar heel weinig dierenwinkels die hun dieren niet van broodfokkers halen. Dat de winkel de dieren 'bestelt' bij een handelaar zegmaar. Ik dacht dat dit in dit geval ook zo was.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 16:11

Dat klopt inderdaad. Ik weet alleen bij 2 dierenwinkels hier dat ze goeie konijnen hebben.. deze komen van erkende fokker en de andere die eigenaar fokt ze zelf. Meestal zijn het ook gewoon gezonde diertjes.. vrienden van mij hebben ze daar ook gewoon vandaan. Ik denk zelf doordat die man ziek is dat het niet goed in de gaten gehouden is en dat met voeren ook niet goed is gegaan. Normaal ligt er wel hooi voor zover ik me kan herinneren. Ik maak me wel zorgen om haar. Ze heeft nog geen plukje hooi aangeraakt volgens mij en ook verder nog niks.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:13

Ik vind het goed van je! Heb je ook een foto?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:14

Ik zou voor de zekerheid toch even langs de DA gaan, eventueel na het weekend,..

En ook zou ik het even tegen die dierenwinkel zeggen, zodat ze alle andere konijntjes ook kunnen controleren, en dat ze het in de gaten kan houden.

Iig veel succes met het konijntje, zal gewoon even afwachten hoe ze zich gedraagt,..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 16:21

Tegen de vrouw in de dierenwinkel heb ik het zeker gezegt.. ze weet zelf ook niet zo goed wat ze ermee aanmoet ik hoop dat die man snel beter is die weet wel goed wat hij er mee aanmoet.

Maandag ga ik zeker even naar de DA Lachen

@JustNano
Zal ik zo doen.. we zetten hem zo in de stal met 2 warme kruiken, want het is hier behoorlijk fris.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 09:38

Ze is de nacht doorgekomen, maar ik weet niet hoelang ik haar nog geef.
Haar ontlasting is nu grotendeels slijm en eten en drinken zit er volgens mij niet in. Geef haar nu hooithee met een spuitje en zag haar 1 miniscuul stukje hooi zelf knabbelen. Ze blijft maar op hetzelfde plekje tegen de kruiken zitten.

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:44

Je kunt bij de dierenarts vloeibaar voedsel halen dat je met een spuitje kunt geven. Je zal zelf ook wel weten dat het voor konijnen funest is als ze niet eten. Dus mijn advies: zorg ervoor dat ze eet!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 09:52

Ze krijgt olvarit wortel eerste hapje als dwangvoer dit werd mij aangeraden via konijnen belangen. Verder zal ik straks de dierenarts bellen voor een medicijn tegen coccidiose.

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:56

Ik hoop dat ze het red! Ze mag in ieder geval blij zijn dat je haar bij die dierenwinkel weg hebt gehaald!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:09

Arm diertje... Super dat je haar hebt gekocht, in die winkel had ze het zeker niet gered. Het klinkt mij nu niet alsof ze het gaat redden, maar je hebt dan in ieder geval je best gedaan. Sterkte ermee.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:24

lekker warm houden (in de stal zetten was een goede keuze) en idd dwangvoeren, steeds kleine beetjes. hooithee is ook supergoed.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:14

Ach wat zielig zeg!!! Gelukkig heb je haar/hem gekocht! Ik hoop dat alles goedkomt en wens je veel sterkte en succes ermee!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:04

Oei, klinkt inderdaad naar Cocciodose en als ik eerlijk mag zijn, als ze NU geen behandeling krijgt, gaat ze het niet halen denk ik. Vooral bij jonge konijnen kan dat fataal zijn, mede doordat ze heel erg uitdrogen door de diaree.
Mag ik heel eerlijk zijn? Je hebt konijnen, maar wilt geen dierenarts in het weekend ervoor betalen, eerlijk gezegd snap ik dat niet. Ik zou alles ervoor doen om de konijnen te redden, ookal zou het mij handen vol geld kosten. Ik heb ervoor gekozen om een huisdier te nemen en moet daar dus de verantwoordelijkheid voor nemen.
Sorry, maar ik vind je in dit geval nogal onverantwoordelijk ...
Gr.
Naatje

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:05

wat goed van je zeg.
heeft ze misschien lange tanden?omdat ze niet wil eten de dierenarts kan ze dan een stukje knippen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:49

@ Nathachou
Voor al mijn andere konijnen ga ik gewoon naar de dierenarts deze heb ik al langer, maar dit kleintje heeft een kleine kans. Ze is de nacht wel doorgekomen dus ik denk dat ik zo ga bellen voor medicijnen.

@ Nor
Ze heeft geen lange tanden Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 17:40

Nou ik ben terug van de dierenarts... rekening: 71,55.. dat doe ik nooit weer nu zet ik wel alles op alles haar beter te krijgen. Ik heb haar naar binnen gehaald met kruiken, want ze had koorts heeft allemaal medicijnen en we gaan er het beste van maken.

Wel probeer ik dit bedrag te verhalen op de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:56

Dat zal ik inderdaad proberen ja.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:01

dit is een super goede daad want mijn konijntje had ook altijd poep aan haar kontje zitten en dat moest ik heel vaak schoonmaken want als het hard wordt, kan ze gewoon niet meer poepen! ben ik een keer op vakantie gegaan en vergeten te zeggen dat ze dat schoon moesten maken... konijn dood Boos!
heel veel succes met je konijntje, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:21

Faniek schreef:
Nou ik ben terug van de dierenarts... rekening: 71,55.. dat doe ik nooit weer nu zet ik wel alles op alles

Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. Je haalt een ziek konijntje op met alle risico's van dien, en dan kom je klagen als je naar de DA moet? En als ze de volgende keer op vrijdagavond ziek wordt? Dan laat je d'r lekker liggen'?