Kun je een krabpaal 2e hands kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Kun je een krabpaal 2e hands kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:44

Heeeee...

Ik vraag mij dit af omdat ik een supergave krabpaal had gezien.. Echter deze is nu uitverkocht dus ik greep net mis.. Hij komt ook niet meer in de verkoop

Nu dacht ik wellicht kan ik hem op marktplaats vinden en zo overnemen.

Maar toen vroeg ik mij af kan dat wel.. Er zit immers kattengeur van een andere kat of misschien wel katten aan. Ik krijg een kitten, zie andere topic hier op Beestenboel, dus vandaar mijn vraag. Ben mij aan het orienteren op kattenspulletjes en de kosten ervan.

Ik wil graag een lekker hoge, liefst een hoekkrabpaal.. Krabpalen zijn echter best duur, 100euro is er niks bij Tong uitsteken

Wie heeft hier verstand van?

Wie heeft nog een goede site waar ik op kan kijken voor spullen? Ik kijk nu op : www.diertotaalservice.nl Hier had ik ook die krabpaal gevonden Lachen

Bedankt!X

tienus63

Re: Kun je een krabpaal 2e hands kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:46

Ik heb een 2e hands krabpaal gekocht, ik was ook even bang dat ze er geen gebruik van zouden maken of dat de katten gingen sproeien o.i.d.
Maar zonder problemen hebben ze paal in gebruik genomen.
De paal kostte wel € 15,-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:59

Wij hadden ook een leuke krabpaal, mn kat vond de lederen stoel ernaast echter leuker en bombardeerde die tot krabstoel.. Ze heeft de paal nooit gebruikt. Tong uitsteken

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:03

ik heb regelmatig kattenkrabpalen op een rommelmarkt ofzo gekocht, voor mijn katten geen enkel probleem en voor mijn portomonee scheelt het een hoop want die dingen zijn in de winkel echt duur en via een rommelmarkt of internet zijn ze vaak weinig gebruikt en een heel stuk goedkoper.
Veel katten gebruiken zo`n krabpaal niet en daarom doen mensen hem maar weer weg. dus het blijft een gok of jou kat hem gebruikt.

mijn katten gebruikten hem wel maar vonden inderdaad de stoelen, de banken, de kleden, het behang enz veeeeeeel leuker.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 00:07

Jaa maar mijn vraag is niet of ze de krabpaal wel of niet gebruikte, dat is deels denk ik opvoeding, maar meer of katten een krabpaal die 2ehands is wel of niet gebruiken puur om het feit dat hij 2e hands is! Tong uitsteken

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:09

het ligt een beetje aan je kat maar als je een kitten krijgt zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.
ik heb het ook vaker gedaan en dat werkte goed hoor.
ook bij de oudere katten van mij.
als hij er netjes uit ziet en de prijs is goed waarom niet??

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:11

Hangt er denk ik ook vanaf hoe lang die krabpaal in "gebruik" geweest is? Heb er zelf zo geen ervaring mee, heb 2 kleine nieuwe gekocht waar die gelukkig gebruik van maakt, hiervoor waren onze zetels het slachtoffer.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:55

Wat ik weer heb gehoord, als een kat de krabpaal niet gebruikt dan kun je kattenkruid kopen en dat smeer je erop,
daar zijn ze gek op ( de geur denk ik ) en dan willen ze de paal wel denk ik.
groetjes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:57

Voor een kitten is het juist prettig dat er al een kattengeur aanzit.
Dan weet hij/zij dat dat van hem/haar is.
En je moet hem/haar goed 'laten zien' wat ze met de krabpaal moet doen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:15

Megantjuh schreef:
Jaa maar mijn vraag is niet of ze de krabpaal wel of niet gebruikte, dat is deels denk ik opvoeding, maar meer of katten een krabpaal die 2ehands is wel of niet gebruiken puur om het feit dat hij 2e hands is! Tong uitsteken

Als jij denkt dat je katten kunt opvoeden zoals je dat met een hond kunt wens ik je veel succes. Katten kun je maar ten dele opvoeden. Vaak weten ze heel goed wat wel en niet mag maar als jij niet thuis bent doen ze het toch.

Katten zijn erg eigenzinning dus het ligt helemaal aan je kat of hij wel of niet gebruik wil maken van een tweedehands krabpaal. De ene zal een tweedehands paal wel gebruiken en de ander niet. De een zal juist extra fanatiek aan een tweede hands paal gaan krabben omdat hij de vreemde geur wil vervangen door zijn eigen geur. De ander zal er met een boogje om heen lopen. De een vind een krabpaal geweldig en de ander geeft toch de voorkeur aan een meubel.

Je kan ze het wel een beetje leren door kattenkruid op de paal te doen of zodra je ziet dat hij ergens anders aan krabt zijn nageltjes over de krabpaal te halen.

Zorg wel dat je krabpaal stevig staat. Mijn kat ging een keer aan een nieuwe krabpaal hangen die toen omkiepte. Onnodig te zeggen dat hij er nooit meer gebruik van heeft gemaakt. Heb toen echt een andere moeten kopen.

Sommige katten krabben graag terwijl ze rechtopstaan met hun voorpoten ergens tegenaan. Zoals bij een krabpaal. Anderen krabben graag aan een horizontaal iets. Mijn ene kat bijvoorbeeld ziet kans om mijn vloerkleed om te klappen en gaat dan op de jute achterkant staan krabben.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:38

Wij hebben een krabpaal van de buren gekregen nadat hun kat was overleden. Maar onze katten kwamen er niet in de buurt hoor . Dat rook veelste veel naar de kat van de buren

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:43

Denk dat je ook beter een krabpaal van een onbekende kat kan nemen dan van een kat die ze in real life kennen. Jouw kat en die van de buren hadden elk hun eigen territorium. In de ogen van jouw kat kwam de buurkat nu in zijn territorium dus daar zal die niet blij mee zijn geweest.

Wat me nu te binnenschiet. Als je een tweedehands kattenkrabpaal koopt is het ook wel handig om te weten waaraan de vorige gebruiker is overleden. Je wil natuurlijk niet een ziekte overbrengen op je eigen kat of een vlooienkolonie binnen halen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:01

Jaaa inderdaad..

Bedankt voor de adviezen.

Ik vergelijk absoluut geen honden met katten dat doe jij lindsey Knipoog maar ik denk dat je met discipline ook bij katten een heel eind komt. Gelijk vanaf dag 1 laten zien waar alles is, en wat ze er mee kan, druppeltje valeriaan erop, en niet uit het oog verliezen zodra ze iets doet wat niet mag gelijk terechtwijzen en haar op de goede plek zetten.

Ik verwacht haar zo goed naar mijn hand op te kunnen voeden, hoewel het altijd moeilijk is uit te leggen in tekst. Daarbij heeft haar moeder al een hoop voor me gedaan Knipoog

Ik ben toch beetje huiverig voor zo'n 2e hands krabpaal.. Zit ik dalijk met zo'n ding opgescheept en doet ze er niks mee Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:30

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 00:46

Bedankt voor je tip ga even kijken Lachen

Echter , degene die ik min. wil is duur, kan ook wel zo'n goedkoop simpel ding kopen maar dat wil ik nie Tong uitsteken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 00:56

Als ik zo je tekst lees wat jij met de kat wilt bereiken vraag ik me af of je al eerder katten hebt gehad?

Een kat heeft al heel snel in de gaten wat waar is en wat ie er mee kan doen. Maar hij heeft nog sneller in de gaten wat ie illegaal kan doen! Knipoog

Zelfs na 8 jaar consequente opvoeding en voorbeeldig gedrag (als ik in de buurt was dan he) sprong mevrouw van de week gewoon maar even op de salontafel om zich daar gaan te zitten wassen. Onder mijn neus. En als iets strafbaar is in mijn huis, is het dat. Haha! Haha!

Maar goed, over de krabpaal: mijn katten hebben er nooit een probleem mee gehad, ik heb zelf altijd nieuw gekocht maar ik heb er 3 uit verschillende huishoudens bij gekregen. (ja, liever een huis vol krabpalen als mijn antieke meubeltjes en vloerkleden naar de maan!) Daar wordt volop gebruik van gemaakt.
Ik denk dat het per kat verschilt. Het blijft zowiezo een gok, ook een dure nieuwe kunnen ze heel goed links laten liggen. Ik raad ook kattekruid aan, het makkelijkste is n zo'n spuitbusje. Helpt ze vaak al gauw over de drempel heen.

Edit: bij ons via ebay kun je al zo'n kamerhoge krabpaal met verschillende etages en hangmat, ligbuis, nieuw, kopen voor bijvoorbeeld 30 euro. Heeft een vriendin pas gedaan. Da's best op te hoesten, toch? Maar ik weet niet hoe "groot" zo'n veilingsite in Nederland is.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 13:13

Ik heb wel ervaring met katten , we hebben er thuis 4 gehad van kitten af aan, en nee sommige katten zijn echt ondeugend en blijven het proberen en grenzen verleggen maar goed, ik heb zoiets met consequente opvoeding kun je dit proberen zo ver mogelijk in te perken. Iedereen doet als of elke kat je huis zou slopen en of onhandelbaar is, niet lustert bla die bla. Zo heftig is het niet mensen, tuurlijk zitten er altijd lastpakken tussen maar over het algemeen

Verder is dit topic niet bedoelt te oordelen over of ik wel of niet met katten om zou kunnen gaan maar om de centrale vraag of katten ook gebruik maken van een 2ehands krabpaal Lachen

Bedankt voor je advies, ik heb inderdaad rond gekeken op 2e hands sites...

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:33

Ik zou niet zo het probleem zien van een tweedehands wat geurtjes betreft. Als een kitten in huis komt met andere katten zitten er toch ook al andere geurtjes aan? Of als je al een kat had, die is overleden en de krabpaal is gebleven voor het nieuwe kitten.
Verder kun je krabpalen altijd aanlokkelijker maken met lekkere geurtjes en speeltjes dus dat zou wel goed moeten komen. Heb zelf ook een hoge krabpaal, geweldig om te zien hoe ze tot aan het plafond sprinten en dan rond kijken met een blik van "he, houdt ie hier op??"

Zou trouwens wel voordat het ding in huis komt 'm even flink insprayen met een vlooienspulletje (kitten trouwens ook als je niet zeker weet of die vlovrij is), niks zo erg om tegelijk met je nieuwe kitten een vlooienplaag in huis te hebben, ja ik spreek uit ervaring Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:36

Ik weet niet wat voor een krabpalen jullie nemen maar die van ons kostte 10 euro... in de winkel gekocht dan.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:37

Dan heb je er vast niet een tot aan het plafond.
Om te krabben voldoet een kleine paal ook. Maar het speelgehalte van een grote paal is toch veel groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:41

Nee idd, een krabpaal tot het plafond vind ik niet zo mooi. (zacht gezegd) En het speelplezier denk dat het met een 2de poes wel goed komt.