Het is de hond van onze achterbuurman.
Hij is 8 á 9 weken geleden opgenomen in een soort gesticht. Hij heeft een hele aparte vorm van dementie. Hij is er over het algemeen wel bij, maar in een keer zegt hij dingen die echt kant noch wal raken. En moet daar ook blijven en kan niet meer naar huis toe komen.
Ik ken die man al vanaf dat ik erg klein was en speelde ook altijd met hun honden, katten, konijnen, vogels etc.
Maar nu zaten zijn broer en zwager met een probleem. Die hond moest weg.
Hij kon niet bij hun want een van beide heeft een vrouw thuiszitten met 24-uurs zorg
Ze hadden hem dus al op marktplaats gezet om hem een goed adres te geven, maar ze vonden hem te oud (7 jaar)
Dat was niet gelukt. Het is een nogal vrije hond en ziet alles als een spelletje. Ook in zijn gedrag is ie nog al erg jong. Sleurt aan de riem etc etc.
Mijn moeder heeft er het hele weekend over gedacht. Ze zijn zelfs nog bij de buurman op visite geweest.
Maandagochtend is ze langsgereden, een van onze pensionklanten heeft ervaring met dit soort honden en wij zouden kijken of we een plekje voor hem konden zien te vinden.
Op het moment dat ze daar het erf oprijden. Staat een van die mannen net met de telefoon in zijn hand om de da te bellen om hem in te laten slapen.
Dat kon mijn moeder niet over haar hart verkrijgen en heeft gevraagd of ik samen met die pensionklant kon gaan kijken.
Het was al lang geleden dat ik die hond had gezien dus wij er naartoe.
Wat een lief beest. Heel enthausiast, maar wel een hoop aandacht tekort.
Dus na wat overleg hebben we besloten om de hond voorlopig (Zal wel voor altijd zijn) bij ons te huisvesten en wat op te voeden.
Dus kennel verplaatsten hond mee. Een heel gedoe!!
Maar hij is er nu.
Ik ben alleen aan het twijfelen over zijn naam. Ik vind niet dat zo'n lieve hond zo'n naam verdient dus alle ideeen zijn welkom!!!

Hier nog even een foto van hem. Ik vind hem dan ook erg mooi, maar ja smaken verschillen
De lijn wordt zo hoog gehouden omdat hij hem anders pakt en niet meer loslaat. Daar zijn we nu mee begonnen om hem te trainen