goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 00:55

ik vraag me af wat nou echt goed honden voer is.
ik heb toen ik mijn hond kreeg een 20 kilozak van de oude eigenaar overgenomen.
ik wou hem graag op zijn eigen voer houden.
is voer wat ze bestelde op www.petfood.nl als ik me niet vergis.
hij deed het er goed op zei ze maar sins hij hier is eet hij vrij weinig en onregelmatig.
in het begin had ik zoiets van ja het is natuurlijk even wennen,nieuwe situatie,alles anders,veel stress maar er komt weinig verandering in.
ook is zijn ontlasting niet helemaal wat het moet zijn.hij heeft er moeite mee de ene keer en de andere keer dat schijt ie 5 keer per dag.
ik heb het idee dat hij bij zijn oude eigenaar gewoon at omdat anders de andere hond het opat.
dus nu wil ik overgaan op ander voer.
iemand tips?

Vonnie84

Re: goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:14

Carnibest vlees is echt erg goed vlees Ja Maar ook wel prijzig.
En Eukanuba zijn erg goede brokken.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 01:17

vlees geef ik hem niet.ik ben en blijf ervan overtuigt dat gewoon harde brok het beste is.

eucanuba is zeker goed,maar ook nog best prijzig en ik wil niet betalen voor een naam Tong uitsteken

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:20

Vlees is anders hét natuurlijke voedsel voor een hond Lachen

Onze honden krijgen ook carnibest en ik kom weinig honden tegen die zo ontzettend mooi en goed in hun vel zitten.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:21

Bij goed hondenvoer moet je niet kijken naar de aankoop prijs. Dat moet je per dag uitrekenen en dan kijken wat het verschilt met een 'goedkoop' voer! Je geeft er minder van, alles wat ze binnen krijgen daar hebben ze wat aan en bovendien hebben ze er dus minder ontlasting van.
Mijn ervaring is dat niet elke hond het goed doet op Eukanuba. De merken die ik aanraad zijn Nutro, Royal Canin en Pro plan, fijn voer waar veel honden het erg goed op doen!
Wil je perse een goedkopere brok, kijk dan eens naar selection van Royal Canin of Smolke (lam rijst brok).

Maar belangrijker, wat heb je voor hond? Ras, leeftijd, problemen, makkelijke eter??

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 01:30

als ik uitkom op duurder voer dan maakt me dat ook helemaal niks uit maar sommige merken weet ik uit ervaring dat je gewoon teveel betaald voor de naam.eucanuba bijv,is een goede brok vind ik maar ik vind het niet echt ergens echt uitspringen.
royal canin dacht ik dat het ook zeer goed was maar heb er pas wat slechte ervaringen over gehoord(is natuurlijk per hond verschillend)
ik betaal nu voor een 20 kilozak 25 euro.hij doet er nu ongeveer 2 maanden op een halve zak,maar ja hij eet nu ook echt heel weinig.

het is trouwens een kruizing mechelaar(waarmee gekruisd weet ik niet).leeftijd weet ik ook niet precies(tussen de 1 en 2 jaar iniedergeval.de problemen wat ik nu dus merk zijn dus dat hij weinig eet,als hij eet gaat het met moeite en echt brokje voor brokje,de ene keer heel moeilijk kunnen ontlasten en de andere keer juist weer heel veel.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 02:35

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 02:40

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:43

Een goede brok heeft niet veel reklame nodig om zich te verkopen, die verkoopt zichzelf wel.

Kijk uit met de goedkope brokken, er zit vaak veel zout, geur-kleurstoffen en chemische oxidanten in. Niet echt goed voor je hond, daar kan die op latere leeftijd veel last van krijgen.

Prins is (bijv.) een brok die geen chemische rotzooi bevat. Het is geen dure brok (€30,- voor 15 kilo).
Geperste brokken zijn beter als krokante, op deze site staat het heel duidelijk uitgelegd www.farmfood.nl Farmfood is trouwens ook een aanrader.

Eukanuba en Royal Canin bevatten BHT en BHA. Deze stoffen zijn voor menseneten verboden, maar voor dieren is het nog toegestaan. Deze stoffen zijn kankerverwekkend.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:45

Ivm zware allergie van onze oudste hond zijn wij overgstapt op de Lam&Rijst brokken van Smolke.

Een relatief goedkoop merk, maar de honden (de jongste is het automatisch ook gaan eten) doen het er heel goed op. Ze zijn fit, hebben een mooie vacht en je merkt dat je gewoon lekker in hun vel zitten.

Van dit merk zijn ook meerdere varianten en smaken verkrijgbaar.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:53

ik weet niet of je in nederland ook science diet van Hill's kunt krijgen, maar dat vind ik een erg goed voer. Je hebt brokken en vlees. Hier word het aangeraden door de dierenarsten en ik had eerst mijn hond op een ander merk brokken, ze zag er wel goed uit maar ben overgestapt op Hill's en nu heeft ze meer energie, gezonde vacht en minder ontlastig omdat dit merk goed verteerbaar is en alle voedingstoffen worden opgenomen.
Wel is het best prijzig, voor een zak van 18 kilo betaal ik 110 dollar, zo'n 50 euro.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:54

Ik blijf bij Carnibest, Bibi of andere versvlees merken, Verse pens enz.
Als ik al brokken zou moeten voeren dan Farmfood, Prins of Cavom, dat zijn brokken zonder zooi er in.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:06

wij geven onze hondjes Prins brokken en 1 keer in de zoveel tijd Prins vers vlees

wij moeten voor Gentle hypoallergeen voer hebben omdat hij vaak last had van huid allergie.. maar dat is met Prins hypoallergeen voer helemaal over! Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:24

Prins is super voer. Mijn hond doet het er prima op.

Als ik hem bijv. een week supermarktvoer geef dan kun je zijn ribben al tellen. Dat zegt mij al genoeg...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:26

Wij geven onze honden pedigree pall, en dit eten ze allemaal (2 zijn er erg moeilijk met eten).

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:07

@ts voor een slecht etende hond werkt pro plan zalm heel goed! Wordt echt heel goed gegeten. Eventueel kan je (al is het waarschijnlijk niet eens nodig) een scheutje olie of schapenvet door het voer mengen voor een makkelijkere ontlasting.
De problemen die je aangeeft kan je met goed voer echt verhelpen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:11

geit schreef:
vlees geef ik hem niet.ik ben en blijf ervan overtuigt dat gewoon harde brok het beste is.

Ben wel heel erg benieuwd naar je onderbouwing hiervan

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:23

je hond eet erg weinig zeg je
hoelang is hij bij jou?ik heb fokker een tijd gegeven aan mijn hond daarnaast gaf ik vleesschijven deze op aanraden van de dierenarts zodat ze dan gaan eten daar zijn deze schijven ook voor bedoelt.
een verhuizing brengt veel stress mee voor een oudere hond mijn hond was 6mnd toen ik hem kreeg nu na een half jaar 3et ze pas echt goed wilde ook niet eten en wat ze at was weinig.,
ik vind dat je de eerste 6 maanden dat je de hond hebt niet moet gaan besparen op voedsel veel honden vallen dan af het kost tijd om te wennen.
vlees is idd het natuurlijkevoedsel voor een hond voer hem anders bij met leverpastei wat je door de droge brokken doet dan als hij gewent is afbouwen.
mijn hond heeft op fokker gestaan na 5 maanden wiklde ze dat niet meer ik ben nu pedigree aan het voeren hier doet ze het redelijk op maar niet goed genoeg als deze zak op is probeer ik wat anders en ga net zolang door tot ik iets heb gevonden wat goed voor haar is waar ze het goed op doet,en het belangrijkste waar ze met smaak van eet.

gr gemma

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:25

als Royal Canin nog te duur is, is Fokker ook erg goed voer, alleen betaal je niet voor de naam, maar voor het voer Knipoog

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:34

Hier ook een Carnibest fan! Onze honden zien er stukken beter uit sinds ze op CB en vers vlees staan. Ik heb er eerst nog brokken bijgevoerd. Cavom, zoals eerder gezegd werd, brokken zonder toevoegingen. Ik zou niet anders meer willen. Een fijne bijkomstigheid is ook dat je honden veel minder ontlasting produceren!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:37

wat ik gister al zei Tong uitsteken als ik op duurder voer uit kom maakt me dat ook niet uit maar ik wil niet betalen voor een naam zoals royal canin,die me al door heel wat mensen af geraden is.

het is niet dat hij niet wil eten want bijv het kattenvoer als dat in zijn zicht is dan zijn die bakkies zo leeg.
als ik bij mijn ma ben dan vreet ie de bak van de hond van me ma op.
dus het licht naar mijn mening echt aan het voer.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:38

Wat maakt Eukanuba precies een goed voer?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:39

En wat maakt vers vlees per definitie slecht volgens jou?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:40

geit schreef:
wat ik gister al zei Tong uitsteken als ik op duurder voer uit kom maakt me dat ook niet uit maar ik wil niet betalen voor een naam zoals royal canin,die me al door heel wat mensen af geraden is.

het is niet dat hij niet wil eten want bijv het kattenvoer als dat in zijn zicht is dan zijn die bakkies zo leeg.
als ik bij mijn ma ben dan vreet ie de bak van de hond van me ma op.
dus het licht naar mijn mening echt aan het voer.

lees jij wel alles wat gezegd word?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:41

ik haalde voor mijn hond eigenlijk gewoon altijd bonzo brokken uit de supermarkt Haha!
die kreeg hij overdag en rond een uurtje of vier smiddags een bakje met wat blikvoer er in, niet teveel, gewoon een lekker hapje...

hondlief is er wel 16 mee geworden Knipoog