konijn van binnen naar buiten, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shaolanneke

konijn van binnen naar buiten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 19:45

Ik krijg deze week een nieuw konijn erbij. Niet omdat ik het zo graag wil maar omdat iemand anders er echt vanaf moet en ie anders als slangenvoer eindigt. Aangezien ik een groot buitenverblijf heb (met hok en grote ren eraan vast) en mijn nijntjes buiten hupsen in de tuin als ik thuis ben(dus gewoon loslopen) heb ik plek zat. Hij moet eerst nog wel even gecastreerd worden maar dat gaat van de week gebeuren. Dan ga ik in de ren een stuk afzetten dat ze niet naar elkaar toe kunnen omdat de nieuwe nijn nog 2 weken vruchtbaar is.

Maar..... dit konijn heeft altijd binnen gezeten. Hij is een half jaartje oud. Maar goed hij komt nu dus in de buitenren. Ik ga hem de eerste periode overdag in de ren doen en zorg dat ie 's nachts in het hok zit welke ik vol met stro stop. De voorkant van het hok is zowiezo altijd 's nachts afgeschermd door een scherm (ivm regen/wind enzo).

Wat denken jullie, overleeft ie het zo? Het is nog niet onwijs koud overdag en 's nachts. Zou die dan nog beetje wintervacht aanmaken? Of vind ik dit konijn over een week dood in het hok?

geen adviezen als ' zet hem binnen' etc. want het konijn MOET buiten in de ren. Ik kan hem de eerste periode wel 's nachts binnen houden en overdag buiten maar het lijkt mij dat ie dan helemaal geen vacht meer kweekt. Als het echt gaat vriezen kan die 's nachts evt. wel binnen of in de schuur, maar liever niet....

mystery1980

Re: konijn van binnen naar buiten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:01

met een half jaar heeft hij zoiezo nog weinig wintervacht kunnen ontwikkelen en met de operatie op komst kan hij daarna echt niet naar buiten!!! Kun je hem niet tijdelijk in een andere opvang plaatsen ofzo? Want hier heeft het diertje ook niet veel aan. Lees anders de tekst eens op www.konijnen.nl bij verzorging in de winter!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:48

ik zou hem ook niet naar buiten doen. als hij het nooit gewend is. Ik zou wachten tot het voorjaar. Want hij heeft nog weinig wintervacht en met de operatie moet hij ook door en schoon zitten de 1e paar dagen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:31

shaolanneke schreef:
geen adviezen als ' zet hem binnen' etc. want het konijn MOET buiten in de ren.

Dat kun je wel niet willen, maar dit konijn kan echt niet meer naar buiten. Daar moet je al ruim in de zomer/voorjaar/vroege najaar mee beginnen, anders gaat het niet goed!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 07:02

heb de oplossing gevonden..

hij gaat overwinteren bij iemand binnen en komt in het voorjaar bij mij in de ren !
Zo kan die een echt buiten konijn worden!

hier kan dus een slotje op

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:41

goede oplossing!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:26

Moderatoropmerking:
Ik laat dit topic open. Het zakt vanzelf wel weg als niemand meer reageert