Ik kan niet op alle vragen antwoord geven, omdat ik dat simpelweg niet weet.
Al jaren lopen er kippen rond op ons erf, dus ik kan je alleen iets vertellen uit praktijkervaring.
Jonge kippen van deze zomer zullen waarschijnlijk volgend voorjaar gaan leggen. Je kunt ze foppen door verlichting aan te brengen in het hok. Dat verlengt de dagen en ze zullen wat eerder gaan leggen.
Kippen hebben best wel wat ruimte nodig. Ze willen graag scharrelen en badderen in het zand.
Onze ren (zonder nachthok) is 5 meter lang en 1.20 breed. Er woonden 8 kippen en een haan in van gemiddelde grootte. Nu wonen er 2 krielkippen en een haantje. Maar mijn kippen liepen/ lopen regelmatig los in de tuin.
Tuurlijk hebben ze wel wat aandacht nodig, dat hebben alle dieren nodig. Ik zit er niet hele dagen bij
Ze vermaken zich wel met elkaar, maar dat is iets wat je zelf kunt invullen.
Kippen op zich zullen niet zoveel overlast veroorzaken. Het is meestal de haan die dat doet.
Geen haan, geen overlast. Voor het leggen maakt het niets uit, je zult alleen geen eieren kunnen uitbroeden.
Mijn kippen krijgen volledig legkorrel. Soms gekookte rijst, gekookte aardappel, een appel, broodje.
Soms zelfs macaroni. Maar met het voeren van extra's moet je wel uitkijken, want voor je het weet heb je ongewenst bezoek, in de vorm van muizen of ratten.
Veel plezier met je kippen!