Ik wil je toch even waarschuwen, want een oudere hond en een pup, dat gaat echt niet altijd goed. Natuurlijk heel vaak wel, maar soms ook niet, en wat dan? Wij hebben een hond gehad die bij een mevrouw vandaan kwam die een pup had aangeschaft voor haar andere oudere honden. Dat was alleen maar haat en nijd, de pup wist soms van geen ophouden en de oudere honden hadden hun rust nodig. Dus de pup moest weer weg en die kreeg meteen een onzekere start in haar leven. Ik heb zelf 2 'oudere' honden, een Friese Stabij teef van 9 die ik 4 jaar geleden uit het asiel gehaald heb en sinds ruim een half jaar een ongeveer even oude Friese Stabij reu. Deze twee honden hebben heel veel plezier van elkaar en zijn actiever dan ze in hun eentje zouden zijn, maar in huis zijn ze allebei lekker rustig en dus werken ze elkaar niet op de zenuwen. Een pup is erg leuk, maar er gaat onwijs veel tijd in zitten. Kortom, als ik jou was en ik wilde er graag een hond bij, dan ging ik een leuke jonge hond, maar geen pup, uitzoeken in het asiel. Eentje die qua karakter bij je andere hond past. Is het dan geen succes, dan kun je hem nog terugbrengen, helemaal niet leuk natuurlijk, maar altijd nog beter dan een pup die op jonge leeftijd al meer dan eens moet verhuizen. Veel succes met het overhalen van je vader!