waar goede Chihuahua fokker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

waar goede Chihuahua fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:21

Ik krijg waarschijnlijk van mijn ouders een Chihuahua hondje.
voor heen hebben wij altijd duitse herders gehad van 1 fokker maar ivm een eigen zaak en daar geen herder in kwijt te kunnen wil ik wat kleiners Haha!
ivm ziektes etc willen wij alleen een hondje van een goede kennel en daar moet ook een papier bij zitten van Raad van beheer op kynologisch gebied in nederland. Ik zelf heb verder geen idee wat het inhoud maar dat schijnen de best aangeschreven fokkers te zijn. Ik heb al een beetje zitten google maar kan nog niet echt iets vinden.

ik ben op zoek naar een korthaar

iemand tips om een fokker te vinden?
Clown
Afbeelding

baroen

Re: waar goede Chihuahua fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:23

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:39

baroen schreef:
http://ncc.opinter.net/

bij de rasvereniging Haha! , advies vragen, fokkers die volgens de regels fokken enz enz.

Dit is de nieuwe url van de rasvereniging: http://www.chihuahuaclub.nl/

Hier vind je ook een forum waarop ook verschillende fokkers aanwezig zijn.
Houdt er wel rekening mee dat er op het moment een wachtlijst is vanwege die idiote Paris Hilton hype. Vanwege diezelfde hype staat marktplaats nu ook vol met pups die ze Chihuahua noemen maar er in de verste verte niet op lijken. Maar ja, verkoopt goed nu alle tieners een Chihuahua willen en blijkbaar de Barbiepop missen want ze willen ze ook nog eens allemaal aankleden terwijl het ras dat absoluut niet nodig heeft.

Neem dus ruim de tijd om je goed te informeren. Er zijn ook fokkers die met stamboom fokken waar ik voor geen goud een Chihuahua vandaan zou halen.
Je mag me eventueel pben als je wat meer wilt weten.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:46

Laat je door de rasvereniging voorlichten en koop alleen een pup die volgens de richtlijnen van de rasvereniging is gefokt. Een stamboom (het papier van de Raad van Beheer) zegt niet veel. Iedereen die met een hond met stamboom fokt (reu moet ook stamboom hebben en van zelfde ras zijn) kan stambomen aanvragen voor de pups.
Op Marktplaats adverteren erg veel broodfokkers. Als je naar alle advertenties van die adverteerder kijkt zie je vaak dat ze meerdere rassen hebben (soms verklappen ze het zelf al). Als er met Erkende kennel geadverteerd wordt moet je ook oppassen, er is (buiten het aanvragen van een kennelnaam bij de Raad van Beheer) namelijk geen officiele erkenning. Als je gaat kijken moet de moeder bij de pups zijn. Gratis thuisbezorgd is ook een hele slechte, ga altijd zelf meerdere keren kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:48

gabyfedde schreef:
Laat je door de rasvereniging voorlichten en koop alleen een pup die volgens de richtlijnen van de rasvereniging is gefokt. Een stamboom (het papier van de Raad van Beheer) zegt niet veel. Iedereen die met een hond met stamboom fokt (reu moet ook stamboom hebben en van zelfde ras zijn) kan stambomen aanvragen voor de pups.
Op Marktplaats adverteren erg veel broodfokkers. Als je naar alle advertenties van die adverteerder kijkt zie je vaak dat ze meerdere rassen hebben (soms verklappen ze het zelf al). Als er met Erkende kennel geadverteerd wordt moet je ook oppassen, er is (buiten het aanvragen van een kennelnaam bij de Raad van Beheer) namelijk geen officiele erkenning. Als je gaat kijken moet de moeder bij de pups zijn. Gratis thuisbezorgd is ook een hele slechte, ga altijd zelf meerdere keren kijken.

Marktplaats en al die andere verkoopsites moet je nooit kijken. Een goede en serieuze fokker zal daar nooit zijn pups te koop aanbieden.
Vergeet de verkoopsites gelijk, daar zitten alleen de mensen die geld willen verdienen aan de hype.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:49

@ ThePast03: Inderdaad, serieuze fokkers adverteren niet op Marktplaats e.d.
Wij fokken met Engelse Cocker Spaniels en raken ze via de vereniging en mond-op-mond reclame prima kwijt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:01

ik was ook niet van plan om er 1 via marktplaats te kopen. We hebben zelf altijd duitse herders gehad van de fokker. Overigens wel een goede fokker maar 1 met hd gehad 1 met een autoimuum ziekte vanaf de geboorte en met 4 is ingeslapen
daarna een fok teefje die geen pups kon krijgen van 6 jaar die de 7 niet gehaald heeft ivm kanker. Het heeft ons dus niet echt mee gezeten kwa gezond heid en ook om die reden willen we gewoon een goede fokker om die kans te verkleinen, het kan natuurlijk altijd maar met een zo klein mogelijke kans.

Ivm overname van een zon en nagel studio willen we gewoon een klein hondje het is opzich een groot pand maar het is niks om elke dag een grote hond mee te nemen, een kleintje kan daar prima rondlopen. Mijn moeder en ik willen al een tijdje weer een hondje, ik heb wat verschillende kleine rassen op gezocht en vond een mops en een chi het leukste maar mijn vader wil geen mops ivm slechte luchtwegen etc dus is het een chi geworden. en dat heeft absoluut niks met een hype te maken Haha! maarja er zijn zo veel mensen die die beeste verkopen en dan is het zo moeilijk om de juiste fokker te vinden en we betalen liever iets meer voor een goed gezond hondje van een goede fokker als voor een hondje waar je weinig vanaf weet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:04

Nou het vreemde met de Chihuahuahype is dat je minder betaald voor een Chihuahua met stamboom bij een goede fokker vandaan dan voor een look a like van marktplaats dus dat scheelt weer.
Neem contact op met de rasvereniging, doe gezellig mee op het forum en bezoek eens een clubmatch of gezelligheidsdag van de NCC en je word al een heel stuk wijzer over de diverse fokkers.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 23:05

wou lid worden voor het forum maar kan niet met mijn email helaas.

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:36

Op www.chihuahua-club.nl (met - dus) kan je ook fokkers vinden die met stamboom vinden
Op www.chihuahuaclub.nl (zonder -) kan je alleen lid worden als je je e-mailadres gebruikt die je gekregen hebt bij je internet aansluiting