Hond met epelepsie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhythem84

Hond met epelepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 09:55

3 weken geleden hebben wij een hond uit het asiel gehaald.
Nou heeft ze gisteravond echt een serieuze epelepsieaanval gehad.
Dit was echt zielig en ik voelde me eigen zo machteloos.

Nou was mijn vraag of nog meer mensen dit meegemaakt hebben en wat jullie er tegen gedaan hebben.
Hebben jullie je hond op ander voer gezet?Ik heb namelijk gelezen dat het ook door alle toevoegingen in de brokken kan komen.
Kan een epeleptische aanval uitgelokt worden en wat zou ik er aan kunnen doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen?
Ze is gisteren aangevallen door een andere hond.Zou dat een aanval uitgelokt kunnen hebben?
Dit is haar eerste aanval in drie weken en in het asiel heeft ze er schijnbaar ook geen gehad.
Heeft iemand ervaring met versvoeders of barf?

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Sabinee_

Re: Hond met epelepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:03

De hond bij ons op stal heeft epelepsie.
Als die een aanval krijgt mag je hem niet gaan helpen, dus niet gaan oppakken enzo want hij kan agressief worden. Ik weet niet of hij ander voer geeft, volgens mij niet! Maar bij de hond gebeurd het omdat die zich veel te druk maakt.. dus rennen als de paarden aan het rennen zijn of als we aan het longeren zijn en dan gaat die in de bak rennen en blaffen, vooral in de zomer gebeurd het vaak bij hem omdat het dan natuurlijk zo warm is. Maar elke keer als die een epelepsie aanval heeft gehad zeggen ze dat die weer iets uit zijn geheugen 'wist' zegmaar.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:06

Onze hond heeft dus hetzelfde probleem gehad.
Wij hebben hem ook uit het asiel gehaald een aantal dagen daarna kreeg hij ook een aanval.
Het is ook een raar gezicht dan als je hond zo ziet.
We hebben het na gevraagd bij de DA en deze zei dat het waarschijnlijk kwam als onze hond te druk was geweest (dus met spelen of andere activiteiten) en ook misschien omdat ie bang was dat ie weer terug moest naar het asiel.
De hond is in het asiel geboren en sinds die tijd was hij al 4 keer teruggebracht.
Het voer hebben we niet veranderd. Onze hond heeft ook geen aanvallen meer gehad, maar als het erger zou worden dan zou hij medicijnen krijgen van de da zodat deze de aanvallen zou onderdrukken.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:04

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:48

Bedankt voor de reacties.
Gisteren na haar aanval heb ik heel het internet al afgespeurd naar informatie en toen kwam ik ook op de site van epelepsie bij honden.
Ik heb me net aangemeld op het forum voor honden met epelepsie.
Ik heb inderdaad ook gelezen dat het uitmaakt wat je voert dus ik wil toch ander voer gaan proberen,maar wat???

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:52

dat staat er toch ook bij? Voer zonder bewaarmiddelen en zonder granen volgens mij.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:59

onze hond (drentse patrrijs) had ook epilepsi... zonder medicijnen en heel af en toe een aanval is hij 13 jaar geworden Haha!
de hond van de ouders van mijn viend heeft oop epilepsi... die leeft nu nog en is al 13 jaar... ook zonder medicijnen Haha!

ik zou gewoon even met je dierenarts overleggen hoe erg de epilepsi is

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 13:08

Ja maar ze hadden het ook over Barf en zo.
Maar ik zou niet weten wat ik dan moet geven.
En dan heb je ook nog kant en klaar versvoeders zoals Carnibest.
Weet niet of jullie daar ervaring mee hebben?

Morgen ga ik even langs de dierenarts om het er met hem over te hebben.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:42

Niet meteen gaan Barfen. Carnibest is een prima overgang/alternatief.

Verwacht niet teveel van het gesprek met je DA, zij hebben maar heel globale kennis hierover en zich er niet zo in verdiept zoals bv de dierenartsen op het forum waar je nu kijkt. Dingen als van voer veranderen zal hij/zij dus niet kennen.

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 16:41

Ze krijgt in ieder geval vanavond geen brokjes meer.
Morgen ga ik Carnibest voor haar halen en dan gaan we dat is proberen.
Dat Barfen doe je volgens mij ook niet zonder dat je je er eigen in verdiept hebt.

Sinds dat we haar uit het asiel gehaald hebben heeft ze boontjes te eten gekregen en toevallig kreeg ze sinds een paar dagen brokjes , dus ik heb wel het idee dat het met elkaar in verband staat.

In ieder geval heel erg bedankt voor de informatie.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:29

Isa staat nu op voer zonder toevoegingen. Heb ook vers voer geprobeerd maar daarmee zag ik geen verbetering tov de "schone" brokken. Eigenlijk deed ze het op de gewone Hills ook heel goed, maar ze heeft een keer voer met van die knalgroene-gele-en rode srukjes er in gehad en toen was het wel meteen mis, dus ik neem het risico toch liever niet meer. Ik wil in ieder geval ook nog een keer benadrukken dat je niet naar de hond toe moet gaan als ie een aanval heeft, ze zijn echt zichzelf niet dan.

Edit: Barfen moet je zeker niet zomaar gaan doen, heel verstandig dat je dat inziet. Je moet eerst uitgebreid gaan rekenen of er bijvoorbeeld voldoende vitamine A en D in het voer zit.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:59

Onze kat heeft het ook. Vooral in de zomer als het super warm is.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:35

Mijn hond heeft ook epelepsie..

Nu zo ongeveer één keer in de 2/4 maand (nog niet echt regelmatig)
Ze krijgt er dus ook nog geen medicijnen voor.

Het ligt er niet aan of er iets gebeurt is vooraf.
Het beste is het als je je hond met rust laat, dat is ook veiliger voor jezelf omdat een hond op zulke momenten niet weet wat hij doet! Het kost heel veel energie en vaak is het bij ons dat ze het onder het wandelen krijgt (wat best wel raar is omdat de meeste het krijgen als ze liggen ofzo), we laten haar dan ophalen door mijn moeder.

Het is heel naar en een tip is het om het in de gaten te houden, en op de kalender te schrijven wanneer hij het heeft gehad. En zodra het erger en vaker achter elkaar komt, medicijnen ervoor geven!

Mijn vriendin heeft een hond en die had het súper erg, en op een avond was hij spoorloos en heeft zijn medicijnen niet gehad, dus was de kans groot dat hij ergens in de berm dood lag Huilen

Je hond dus wel in de gaten houden..

( heb btw niet alles even goed gelezen van de topic)

Groetjes,,