Haihai...
Ik heb afgelopen week hetzelfde gehad...Mijn nijn rent ook altijd naar de deur als die open gaat...Dan krijgt ze
wat lekkers...Nu zat/lag ze maar onder het hok...Voor dood...heb echt 3 keer gekeken of ze nog leefde...Wilde
ook niets meer eten...Ik kon haar ineens aaien (rende altijd heel hard weg als ze mijn hand zag) het klopte niet...
Wel heb ik haar nog wat zien drinken...Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan...Indigestie was de conclusie...
Zeer gevaarlijk als de darmen al zover plat liggen...Gelukkig was er nog een beetje beweging...Ze heeft een
onderhuids infuus gehad en medicijnen...oa een laxeer middel en pijnstilling...Thuisgekomen begon ze meteen
van een blaadje (van de boom die gevallen zijn) te eten...Maar verder at ze nog niet...Dus 's middags heb ik
haar gepakt (valt normaal gesproken niet mee maar nu was ze nog vrij tam) en gedwangvoerd met papje van
de dierenarts...ook nog medicijnen gegeven...Ze at weer wat...De volgende morgen zag het er al veel beter uit...
Ik heb haar nog wel gevangen (wat inmiddels alweer heel moeilijk ging) en haar haar medicijnen gegeven... en
een beetje dwangvoer...Buiten begon ze meteen te eten...Het gaat nu heel erg goed met haar...Ze eet gewoon...
Probeer je nijn over te halen met iets wat zij heel erg lekker vind...Maakt niet uit wat (wel geschikt voor nijnen
natuurlijk) zo gaf ik een plakje wortel en een gedroogde snee brood (voor 2 nijnen) Maar ik zou zeker even naar
de dierenarts gaan...Als de darmen stil komen te liggen kan het haar wat ze inlikken door te likken een grote
haarbal gaan vormen (vandaar ook het laxeermiddel) en dan moet het geopereerd worden als je er al op tijd bij
bent...Daarnaast is het heel moeilijk om een nijn weer op gang te krijgen nadat de darmen stil hebben gelegen...
is eigenlijk altijd dodelijk...
Dierenarts zou ik zeggen...