hoe omgaan met hond na overlijden andere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

hoe omgaan met hond na overlijden andere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 13:12

Afgelopen dinsdag hebben we onze hond van 13 in moeten laten slapen. We hebben ook nog een jack russell van 9 jaar en die was dus al 9 jaar samen met boris. Ze waren echt gek op elkaar en jerry (de jack) zocht ook veel bescherming bij boris als ze ergens bang voor was. Nu is ze dus haar maatje en beschermer kwijt. Gisteren ging het heel goed met haar, alleen vandaag lijkt ze het pas echt door te hebben dat haar maatje niet meer terug komt. Ze is veel hangeriger als normaal en ze loopt heel zielig rond met haar staartje tussen haar pootjes. Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan? Alle tips zijn welkom.

tinkertjuhh

Re: hoe omgaan met hond na overlijden andere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:16

wij hebben hetzelfde gehad ze waren al 15 jaar samen toen moesten we cleo in laten slapen, de dierenarts adviseerde zoveel mogelijk aandacht te geven aan indy zodat hij cleo niet zo zou missen, maar hij wilde niet meer en 2 maanden na cleo hebben we indy ook in moeten laten slapen Huilen ik hoop dat het bij jullie beter gaat

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:31

Allereerst heel veel sterkte met je verlies..

Tips heb ik niet echt voor je.. Maar kan je vertellen hoe ik het gedaan heb, 2 jaar geleden is onze hond door een vergiftiging overleden.. en onze andere hond is daar van het begin tot het einde bij geweest... Ze is meegeweest s'nachts naar de dierenarts, ze was erbij toen Ravie op de terugweg op een parkeerplaats in mijn armen overleed..
Thuis aangekomen lag Ravie op de vaatwasser in de keuken gewikkeld in een deken.. Toen heb ik mijn andere hond erbij gelaten, ze heeft van top tot teen Ravie besnuffeld.. We hebben tot diep in de nacht beneden gezeten, omdat ik het moeilijk vond Ravie alleen achter te laten beneden, daar zij ook altijd mee naar boven ging.. Winnie mijn andere hond, heeft toen wij boven lagen de rest van de nacht halverwege de trap zitten wachten op Ravie.. Het heeft weken, misschien wel maanden geduurd voor ze er weer aan gewend was om zonder Ravie verder te gaan..

Het moet gewoon slijten, en dat kan nu eenmaal even duren, en dat is voor ieder dier weer anders..
Wel vond ik het heel belangrijk dat Winnie ook afscheid kon nemen van Ravie, en voor mijn gevoel heeft ze dat ook kunnen doen.. En niet ineens het onverwachte wegblijven van een maatje..

Ze is gewoon weer de oude geworden, misschien wat verwender omdat ze nu alle aandacht krijgt..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:34

Mijn hondje hing ook heel erg aan ons andere hondje. Ik heb hem zo veel mogelijk overal mee naar toe genomen. Hij was ook behoorlijk down. We hebben vrij snel weer een hondje erbij genomen. We hebben de pup nu 3 maanden, de eerste maand wilde hij er niks van weten. Nu zijn ze dikke maatjes. Hij is nog wel regelmatig een beetje down maar hij is wel een heel stuk opgeleefd!

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:40

Ik denk ook zoveel mogelijk het oude ritme en rituelen vast te houden, dat is op zo'n moment nog het enige zekere dat zo'n hond nog heeft..als je dat ook nog eens allemaal gaat veranderen lijkt me het allemaal nog verwarrender voor ze..
En verder kan je natuurlijk best wat extra aandacht geven, niets mis mee!

Heel veel sterkte nog!!

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:43

het is ook het beste om jullie andere hondje de ingeslape hond te late zien zodat hij weet dat ie er niet meer is...

heel veel sterkte met het verlies van zo'n schat

groetjes

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 18:30

Iedereen bedankt voor de reacties. Extra aandacht komt helemaal goed.
atilla schreef:
het is ook het beste om jullie andere hondje de ingeslape hond te late zien zodat hij weet dat ie er niet meer is...

heel veel sterkte met het verlies van zo'n schat

groetjes

Helaas was het niet mogelijk om jerry nog te laten snuffelen. Ik had dit zelf ook het liefste gedaan, maar we hadden haar deze keer niet bij (normaal gingen ze altijd allebei mee naar de dierenarts). Ook hadden we hem liever thuis in laten slapen maar het moest gelijk gebeuren want hij had zoveel pijn en zou de ochtend niet meer halen. Zou nu willen dat we jerry wel bij hadden maarja daar is het nu al te laat voor.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:19

Bij ons kwam het met extra aandacht ook weer goed.
Onze twee honden waren 11 jaar samen geweest, en toch ging het prima, ze zocht weleens maar dan kwam ze gewoon weer bij je liggen. Ook na een paar jaar ging ze nog steeds zoeken als je de naam noemde.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 22:24

Nou nog iets vreemds. Jerry hebben we nooit zindelijk kunnen krijgen. We zijn er echt veel mee bezig geweest maar ze bleef het binnen doen. Sinds Boris dood is is ze plotseling zindelijk. Iemand enig idee waar dit aan ligt? (moet er wel bij zeggen dat jerry erg dominant was over Boris, maar weet niet of het daar mee te maken heeft).

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:05

Zou heel goed kunnen dat hij binnenshuis wilde laten zien dat het zijn terretorium was om de andere hond in een ondergeschikte rang te laten..
Hoe gaat het nu met Jerry?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:37

met jerry gaat het eigenlijk hartstikke goed. Ik heb het idee dat ze nogal geniet van de extra aandacht. Maar ik ben af en toe bang dat bij haar het besef nog moet komen dat boris niet meer terugkomt. Ik hoop maar dat het zo goed blijft gaan met haar.