Ikzelf heb een geelwangamazone, hij is 2 jaar en helaas niet echt handtam. Hij heet Gerrit. Hij kan de volgende dingen zeggen:
Hallo Dag Gerrit Snoepstok Kus kus Wauw
en natuurlijk fluit ie ook vanalles.
We hebben hem al wel een keertje losgelaten in de huiskamer, dat was lachen. Hij fladderde overal heen en was heel nieuwsgierig. De hond was ook erg lief voor hem en hij voor de hond. Dus dat ging goed. Gelukkig was hij gemakkelijk te vangen. Gaan we zeker nog eens doen! Nou jullie...
ik heb er geen maar als ik oud en bejaard en met pensioen ben wil ik er zeker weten 1!!! en dan een grijze roodstaart
vind ze echt cool!! mijn ex had ook een papegaai en die deed altijd alsof hij helemaal in een deuk lag!!! nou ik kwam echt niet meer bij!!!
papegaaien zijn cool!!! maar je moet er ook wel de tijd voor hebben... het beessie niet de hele dag alleen laten anders gaan ze zich vervelen en plukken ze zichzelf kaal..
wij hebben er 3 1 blauwe/gele ara, 1 geelkop amazone. en 1 grijze roodstaart
de ara,, hebben we vanaf kleins afaan,, en die kan alleen overweg met mijn vader,, ook deze kan praten maar niet zo veel,, wel meer als ara's normaal doen,
de amazone,, kan best wel praten en ik kan er echt alles mee,, ( voor de rest niemand ) hij lacht je ook echt uit, als je iets verkeerds doet enzo,, en zegt heel vaak lekker,, als hij ziet dat je eten hebt ofzow * schooier* haha,, en kan heel goed fluiten
de grijze roodstaart, kan echt allerlei dingen, van gesprekken ( waarbij hij echt zijn poot tegen zijn oor houd, als telefoon) tot blaffen, en hinniken, zelfs de honden luisteren naar hem hij heeft namelijk precies de stem van mijn vader,, hier kan bijna iedereen wel mee,
Geweldig een Ara, wow die vindt ik zooo mooi he. Mijn amazone is nu twee jaar en hij leert erg snel, ik ben benieuwd wat hij allemaal over een aantal jaar zal kunnen. Van mij heeft ie in ieder geval al 2 dingen geleert "hallo" en "kus kus" en dan geeft ie ook echt een kusje, zoo schattig.
haha jas das echt leuk,, zal morgen wel eens foto's van ze maken,, kan ze op de computer nergens meer vinden , zal me computer er wel weer hebben afgegooid
die ara is ook heel mooi,, hij zit gewoon los op een stok,, nu in stal,, maar als het zodalijk weer wat kouder word komt hij naar binne,, in een hele grote kooi,, anders gaat zijn staart helemaal kapot,
Wij hebben er hier ook 1. Hij had bij een kennis van mijn vader jarenlang onder de trap gestaan..
Toen kwam hij/zij hier eens logeren en een aantal maanden later wilden ze er vanaf. Tja, mijn ouders zijn zulke dierenvrienden dus dan maar hierheen he.
We hebben d'r nu al een aantal jaar (ik denk een jaar of 3 à 4) & hij/zij was al een jaar of 10 schatten we.
Ben er achter gekomen dat het een Venezuela Amazone is & Kisha mag alleen mijn moeder
Naam is dus Kisha, maar dat was het al toen we hij/zij kregen.
wij hebben een dwergpapegaaitje gehad, Willem Wij mochten niet bij hem, dan beet ie, mijn vader kon er echt alles mee. Later als ik genoeg tijd heb wil ik ook wel een papegaai