Ik heb een heeeel leuk hondje

Alleen er is 1 probleem.. ze is (heel veel) te dik..
Wat raden jullie aan om te doen?
Het is een beagle.. dus een vrij klein hondje..
Hoeveel voer moet ze ongeveer hebben?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:overleggen met de dierenarts, niet zelf gaan rommelen.
ktink schreef:Ze gaat btw elke dag wel een uurtje bij ons los in de tuin/weiland.. dat is afgezet.. maar ze rent een kwartiertje.. en dan gaat ze ergens liggen te slapen ofzoo...
K1RsT3N schreef:Wij hebben thuis 2 beagletjes die ook heel snel te dik zijn.
Zijn allebei teefjes en allebei volledig gesterelisseerd (ook omdat ze allebei baarmoederontsteking hadden).
Ze hebben ook heel lang op een sperziebonendieet gestaan, maar ze gaan daar allebei heel erg veel poep van eten, ook niet echt lekker dus
Nu krijgen ze light-voer *weet t merk ff niet zo snel* 50 gram 's ochtends en 50 gram 's avonds. Verder krijgen ze vaak nog wel wat tussendoor, maar ze blijven nu wel aardig op gewicht!! Beagles zijn gewoon gemaakt om dik te zijn volgens mij
Lysette schreef:ktink schreef:Ze gaat btw elke dag wel een uurtje bij ons los in de tuin/weiland.. dat is afgezet.. maar ze rent een kwartiertje.. en dan gaat ze ergens liggen te slapen ofzoo...
Elke dag naar dezelfde wei is voor een hond niks aan. Daar zijn geen nieuwe luchtjes en als niemand je komt vermaken is er ook niks te beleven.
Als ze echt niet loskan zou ik een hele lange rollijn kopen (je hebt ze van 10 meter) en lekker naar het bos gaan. Ondertussen lekker een balletje weg gooien, beetje trainen enz.