Ok, nu mijn verhaal. ik ben voor school bezig met een project over olifanten in een dierentuin. Nu loop ik over internet te struinen naar informatie naar olifanten in gevangenschap. Kom ik daar een link tegen van de PETA. Zie hieronder. Hierin worden olifanten getraind, en extreme hulpmiddelen worden niet geschuwd. Zoals olifantenhaken en stroomstokken.
Dit is allemaal gefilmd met een verborgen camera door een dierenrechtenorganisatie.
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=carson_barnes_long&Player=wm&speed=_med
Verder zie je beren en tijgers in een kooi, olifanten die staan te weven en die geen kant op kunnen, en helaas maar waar, iemand die met een gasbrander over een olifant heen gaat.
Nu is het zo dat olifanten een dikke huid hebben, maar ze voelen zelfs een vlieg zitten! je ziet ook dat de olifant met één poot in de hangsels zit, zodat ie de persoon niet kan aanvallen.
Jeetje, nu heb ik totaal geen zin meer in het circus. niet dat ik daar heen ging, maar nu denk ik er nog wel een keertje over na. Hopelijk jullie ook