Kat stelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Kat stelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:16

Ik zit met een dillema; bij mijn ouders in de straat woont al een jaar of 2 een verschrikkelijk lieve zwarte kat. Deze kat is ALTIJD buiten; hoe koud ook. Ach gut
Beest is verschrikkelijk lief en iedereen die door de straat loopt of zijn auto parkeert wordt aangerand door hem Haha! .

Deze kat is van een man en vrouw 3 huizen verderop. Nu is het stel uit elkaar en mevrouw is weg en meneer weigert ervoor te zorgen. De overbuurjongen heeft vorige maand aangebeld dat ie zijn kat eens te eten moest geven en meneer deelde mee dat het niet zijn kat was maar van de ex en dat hij er helemaal niks aan ging doen.
Mevrouw heeft wel haar andere (binnen-)kat meegenomen maar blijkt geen interesse voor dit exemplaar te hebben; ze is al 4 maanden weg en hij loopt er nog steeds dus ik vraag me af of ze hem ooit nog komt halen.
De overbuurvrouw heeft de afgelopen tijd de kat dus maar eten gegeven (gewoon bij haar voor de deur waar ie steeds zit).

Nu belde mijn moeder dat het al dagen niet goed gaat met de kat; hij blaast nu opeens tegen iedereen (en dat is echt niks voor hem), is kortademig en heeft moeite met opstaan.
Kortom; beest moet naar de DA!

Ik zit er nu heel sterk over te denken om het beest gewoon mee te nemen naar de DA te brengen en dan te herplaatsen.......
Brengt me op het dillema; ga ik dat meneer vertellen of niet? Doe ik een briefje door de bus met de mededeling of pik ik gewoon zijn kat?

Ik woon heel ergens anders dan mijn ouders dus erachter komen doet ie toch niet.....maar kan ik het wel maken?
Als ik eerst aan ga bellen ben ik bang dat ik gezeik krijg als ik toch besluit het beest mee te nemen....maar aan de andere kant moet ik moreel gezien eigenlijk wel eerst aanbellen dat het beest naar de DA moet (al zal hij zich daar weinig van aantrekken ben ik bang, maar zeker weten kan ik dus niet).

Wat zouden jullie doen?

Blue9

Re: Kat stelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:20

Gewoon stelen!! Man heeft aangegeven de kat niet te willen hebben! Maar van de ene kant, je kan aangeklaagt worden mss!! Als het de man nniks scheelt zal hem dit ook niet veel uitmaken denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:20

gewoon aanbellen of het goed is dat jullie hem meenemen anders.. of even de vrouw bellen aangezien de kat wel van haar is..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:21

Ik zou hem denk ik gewoon meenemen, en dan gaan, en dan een briefje bij die man in de bus stoppen van: Ik heb uw kat meegenomen naar de DA, want hij zag er vreselijk slecht uit. U kunt hem komen halen en de rekening betalen, of ik zoek een ander huisje voor hem.
Dit is dan wel even kort en bot gezegd, maar zoiets zou je kunnen doen. Ik weet het ook niet, vind het een moeilijke situatie.
Groejtes, mij

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:23

Vrouw woont heel ergens anders (weer bij haar moeder zo'n 50 kilometer verderop) verder ken ik dat hele mens ook niet.
Ben bang dat als ik aanbel om het te vragen hij weigert en ik dan dus ook de kat niet meer kan stelen zonder dat ik gezeik krijg. Als ie dan ineens weg is weet meneer waar ie moet wezen natuurlijk.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:23

Pluttersput schreef:
Ik heb uw kat meegenomen naar de DA, want hij zag er vreselijk slecht uit. U kunt hem komen halen en de rekening betalen, of ik zoek een ander huisje voor hem.

Dit vind ik eigenlijk wel een goede...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:25

Het dier mag niet de dupe worden dat een ander niet naar hem omkijkt. Ik zou hem iig naar de DA brengen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:25

Pluttersput schreef:
Ik zou hem denk ik gewoon meenemen, en dan gaan, en dan een briefje bij die man in de bus stoppen van: Ik heb uw kat meegenomen naar de DA, want hij zag er vreselijk slecht uit. U kunt hem komen halen en de rekening betalen, of ik zoek een ander huisje voor hem.
Dit is dan wel even kort en bot gezegd, maar zoiets zou je kunnen doen. Ik weet het ook niet, vind het een moeilijke situatie.
Groejtes, mij

Opzich een goed plan! Maar hij is volgens mij dan niet verplicht te betalen......

Komt ook nog bij dat ik niet weet of dat beest gechipt is.....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:27

Cassidy schreef:
Het dier mag niet de dupe worden dat een ander niet naar hem omkijkt. Ik zou hem iig naar de DA brengen.

Maar dan? En laat ik dat meneer weten?
Kat krijgt dus ook al maanden geen eten. En met de winter voor de deur vind ik het ook zo sneu.
Afgelopen 2 jaren echt zielig; elke auto die aankwam ging hij op de motorkap liggen voor wat warmte.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:27

Vraag of hij er afstand van wilt doen, kan je toch vragen? Dan ga jij ermee naar de dierenarts en daarna hou jij hem gewoon....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:29

Ja, maar wat als ie weigert? Dan kan ik hem ook niet meer stelen zonder dat ik of mijn ouders gezeik krijgen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:32

NoaC schreef:
Vrouw woont heel ergens anders (weer bij haar moeder zo'n 50 kilometer verderop) verder ken ik dat hele mens ook niet.
Ben bang dat als ik aanbel om het te vragen hij weigert en ik dan dus ook de kat niet meer kan stelen zonder dat ik gezeik krijg. Als ie dan ineens weg is weet meneer waar ie moet wezen natuurlijk.

waarom zou hij weigeren? hij doet toch verder niks aan dat beest? hij zal blij zijn als iemand anders hem wilt hebben denk ik!! krijg hij ook geen gezeur meer over de kat aan de deur!! en toch maar even die vrouw bellen...

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:34

Ik denk dat je die kat gewoon mee moet nemen, en er verder geen woorden aan vuil moet maken.. Die man heeft al zijn rechten al verspeelt door zo met dat beestje om te gaan!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:36

Kun je de dierenambulance niet inschakelen?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:39

Nee, dierenambulance kan niks doen als het beest een eigenaar heeft en de dierenbescherming ook niet. Het is niet ernstig genoeg volgens de DB.

En waarom hij zou weigeren? Tsja, als ik zeker wist dat ie het niet zou doen had ik al voor de deur gestaan......
Waarom geeft ie zijn beest niet te eten en de medische verzorging die het nodig heeft? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:41

Omdat hij niks heeft met de kat, ik zou als ik jou was het vandaag nog vragen. Voordat het te laat is.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:48

nielsd schreef:
Omdat hij niks heeft met de kat, ik zou als ik jou was het vandaag nog vragen. Voordat het te laat is.

Dan lijkt het briefje door de bus zoals eerder voorgesteld (ik heb uw kat naar de DA gebracht; als u hem terug wil kan u contact opnemen) toch veiliger denk ik.

De kat is eigenlijk van zijn ex dus ik zie hem ook rustig weigeren eigenlijk.....en dan is pikken ook geen optie meer zonder gezeur.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:49

Ik zou ook gaan voor het briefje. Lachen

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:08

Ik pakte de kat op, bracht m naar de da en dan op zoek naar een nieuw onderkomen.
Als iemand de verantwoording voor de kat niet neemt, is het geen eigenaar te noemen. Ik zou me niet druk maken over "gevolgen".....wie bewijst dat jij de kat hebt ge"jat"!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:11

ik zou ook gewoon voor een briefje gaan dat is ook beter voor de kat hij kijkt er tog niet naar om

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:14

Gewoon vragen of hij afstand van de kat wilt doen, anders gewoon meenemen naar de DA en idd vragen of hij de rekening betaalt of dat hij er afstnd van doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:16

NoaC schreef:
nielsd schreef:

Dan lijkt het briefje door de bus zoals eerder voorgesteld (ik heb uw kat naar de DA gebracht; als u hem terug wil kan u contact opnemen) toch veiliger denk ik.

De kat is eigenlijk van zijn ex dus ik zie hem ook rustig weigeren eigenlijk.....en dan is pikken ook geen optie meer zonder gezeur.

nooit briefje, dan kan je niet zien hoe die reageert en op een briefje zou ik zoiezo als antwoord nee geven.. dan moeten ze maar het lef hebben om het te vragen en valt er mischien wel over te onderhandelen.. eventueel kan hij zijn ex bellen voor toestemming!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:20

ik zou hetzelfde als Laverne doen.

Gewoon meenemen dat beest, waarschijnlijk niemand die hem mist, behalve de vrouw die hem nu eten geeft.

Laat je het ons nog weten? En ga je de kat zelf houden of een goed huisje ervoor vinden?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:28

Gewoon meenemen ! dierenleed is er al genoeg.
Klinkt trouwens alsof hij misschien wel aangereden is !

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:30

NoaC schreef:
Pluttersput schreef:
Groejtes, mij

Opzich een goed plan! Maar hij is volgens mij dan niet verplicht te betalen......

Komt ook nog bij dat ik niet weet of dat beest gechipt is.....

Dat je niet weet of hij niet gechipt is, maakt hniet uit. Dan ga je naar je DA, leg je het hem voor, of zeg je dat je hem hebt gevonden, dat kunnen ze dan meteen even nakijken. Als hij dan niet gechipt is, maakt dat ook niet uit. Zo wel, dan bedantk je de DA en dan doe je een briefje bij die man in de bus:
Geachte meneer huppeldepup,
Ik heb uw kat mee naar de dierenarts genomen. Hij zag er heel slecht uit, en stond niet meer op. Aangezien ik niet wist van wie hij was, nam ik hem maar mee. De DA heeft geconstateerd dat hij van u is, dmv een chip. U kunt hem komen halen, en dan leg ik u de rekening van de dierenarts voor. Als u binnen zo en zoveel tijd niks laat horen, neem ik aan dat u de kat liever niet meer heeft. In dat geval zal ik dan een nieuw baasje zoeken, maar dan is het wel zo handig om uw toestemming te hebben.
M.v.g, ...

Ik denk dat als je het zo oplost dat het heel netjes is. En als hij niet is gechipt, schrijf je iets vergeklijkbaars, maar dan dat je viavia hebt gehoord dat de kat van hem is.
Groetjes, mij