Nicky word NU geopereerd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Nicky word NU geopereerd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 10:30

Ik heb haar zonet heengebracht....
Arm hondje wist niet waar ze het moest zoeken, piepen en trillen.
Toen besloot ze dat ze misschien op de weegschaal kon liggen (ze is nu 29,8 kg. normaal gesproken rond de 33 kg.). Maar daarna zag ze dat ik haar kleed (wat altijd over dr kussen ligt) had meegenomen, dus probeerde ze daarop te liggen maar er pasten maar 2 pootjes op.
Toch goed idee geweest om die mee te nemen want toen ik hem op de grond neerlegde ging ze daar gelukkig lekker rustig op liggen en hield het piepen wat op.
Prikje gekregen en wachten tot ze sliep.. Na goed 5 minuten was ze van de wereld en nu zit ik dus thuis te wachten op een telefoontje... Nagelbijten / Gniffelen

Waarom ze geopereerd word.. Tijd terug hier een topic gehad over baarmoederontsteking, die hebben we behandelt met een AB kuur. Omdat mijn vader graag een nestje wilde (ik ook hoor maar nadat ze dit had toch liever een sterillisatie) hadden we besloten nog even te wachten met de sterillisatie, helaas is nu binnen 2 weken (na het einde van de kuur) de baarmoederontsteking heftig terug, veel erger dan de vorige en hond leek veel pijn te hebben. Helaas kon ze gister niet meteen geopereerd worden dus moesten we nog een nachtje wachten maar nu is het zover.. Denk dat ze ongeveer klein half uurtje bezig zijn nu. Hoop eigenlijks met een uurtje wel iets te horen....

Cassidy

Re: Nicky word NU geopereerd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:31

Sterkte, en ik hoop dat de operatie goed verloopt en ze niet te veel last heeft met de revalidatie.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:32

Sterkte ermee!!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:32

Jeetje wat erg zeg! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat ze weer snel op de been is!!!!!!!!!!!!!

groetjes Kim

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:33

Ohh.....das niet leuk. Hopen dat alles goed gaat tijdens de operatie en dat de hond zich weer snel goed voelt! Sterkte!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 10:55

Bedankt voor de lieve reacties Lachen
Ik hoop ook dat de revalidatie goed gaat, vrijdag vier ik mijn verjaardag dus hoop dat ze dan goedgenoeg is... Anders moet ze maar even in kantoor liggen maar dat ziet ze weer als een straf denk ik, dus nog even nadenken de komende dagen. Heb deze week gelukkig weinig op de planning staan dus kan hele dag bij dr zijn Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:23

oooooooooow niks is zo erg als dat je het lot van je hond in de handen van de DA legt...

ik schijt hem altijd 7 kleuren als mijn hondje onder narcose moet...
succes ermee en verwen haar maar lekker als ze thuis komt Haha!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:28

en??? al een telefoontje gehad dat alles goed is???

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:48

Ja! Ik ben net gebeld, alles is goed gegaan Lachen
Eind van de middag halen we haar op!

Pfff hele opluchting haha! Nu nog de middag in een 'leeg' huis doorkomen haha..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:02

nou mooi dat het goed gegaan is, had ook niet anders verwacht hoor. Lachen
als ze net zo'n bikkel als peewee is huppelt ze morgen alweer spelend door de tuin Knipoog

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:35

Fijn dat alles goed is gegaan!!!

Wel apart dat je bij een heftige baarmoederonsteking een nachtje moest wachten voor een operatie, voor zover ik weet is zoiets namelijk best ernstig. Als ik de vriendin van mn broer erover hoor (da assistente), wordt er bij hun op de kliniek erg snel gehandeld bij baarmoederonstekingen. De betreffende teef krijgt voorrang en andere operaties worden wat opgeschoven.

Maargoed, super dat alles achter de rug is en hoop dat ze voorspoedig herstelt van de operatie Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:41

Fijn dat alles goed gegaan is Lachen

Een baarmoeder ontsteking is behoorlijk serieus. En vaak word er inderdaad vrij wel direct geopereert.

Onze jongste teef had vorig jaar ook een baarmoeder onsteking. Onze eigen dierenarts (die we toen hadden) begon ook direct over opereren.

Dat vonden we toch niet zo'n goed plan gezien we show honden hebben en af en toe keurige pups fokken.
Mijn moeder heeft met dank aan de fokster van onze Miko even verder gekeken, en uiteindelijk kon de baarmoeder gespoeld worden in een andere kliniek.

Miko kon snel weer naar huis (samen met wat antibiotica) en de ontsteking was binnen no time verdwenen. Sindsdien is het ook niet meer terug gekomen.

Het punt is een beetje dat het gros van de klinieken in Nederland niet in het bezit is van dergelijk materiaal, wat de spoeling mogelijk maakt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 12:43

Ja klopt, maar het was blijkbaar niet dusdanig ernstig en het vloeide wel uit zeg maar, dus de rotzooi bleef niet allemaal opproppen in de BM. Ben straks wel benieuwd hoe die eruit ziet (maar denk dat ie al weg is..).

Oh Fairie! Mijn vader vroeg ook of ze niet gespoelt kont worden (is een koeienman en bij koeien gebeurt eht wel, paarden ook..) maar dat kon niet zei ze..

Nouja ik vind het zo ook wel goed, nu moeten we volgend jaar zelf maar op zoek gaan naar een HH pupje bij een fokker ipv zelf een nestje Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:27

Als je dat aan 9 van de 10 dierenartsen vraagt zeggen ze inderdaad dat er niet gespoeld kan worden. Wat ze allemaal doen is gewoon stereliseren.

Onze vorige DA (waar we nu dus weg zijn) wist er niet eens vanaf...

Volgens mij is Miko gespoelt in een kliniek in Den Bosch. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:25

Zo we zijn weer thuis! Ze kon nog net een beetje kwispelen en voelt zich mooi beroerd. Ze zit nu lekker op dr kleed Lachen

De ontsteking was nog erger dan verwacht, baarmoeder was al een hele fietsband, zoals ze dat noemden, dus nog net op tijd. Hebben wat extra AB pilletjes meegekregen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:46

Fijn dat de operatie goed is verlopen, vertroetel haar maar lekker...en ik hoop dat het snel geneest.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:58

Vertroetelen komt wel goed Lachen
Zou net even haar laten plassen maar ze ligt 'heerlijk' te dromen dus laat dr nog maar even slapen, scheelt dr misschien een uurtje ellendig voelen Knipoog

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:07

STERKTE.. succes.. ik duim.. ik hoop dat het goed is gegaan Lachen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:35

Antibioticum en spoelen proberen ze wel vaker hoor maar meestal is het net zoals bij Nicky heel snel weer terug, dus meestal kiezen ze direct voor opereren, want idd het kan levensbedreigend zijn een baarmoederontsteking, het kan bloedvergiftiging geven en als de baarmoeder zich met pus vult kan hij knappen en dan is het meestal einde verhaal, vanwege de vele bacteriën die dan in de buikholte terecht komen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:30

De antibioticum heeft bij Nicky schijnbaar geen werk gedaan, hoogstens misschien een beetje vertraagd, vandaar, denk ik, dat het nu zo erg was.

In ieder geval ben ik wel blij dat de boel eruit is, ze knapt al aardig op, ze eet weer een beetje en is al wat vrolijker.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:24

Fijn dat t alweer beter gaat met Nicky!! En geen kans meer op herhaling van zoiets, das toch ook wel geruststellend.