naar de dierenarts met dit probleem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

naar de dierenarts met dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:56

Zo'n 4 weken terug zijn mijn vriend en ik helemaal verliefd geworden op een kat uit het asiel. Er was alleen 1 probleempje; de kat moest geopereerd worden omdat het verstopte traanbuisjes had. Wij vonden dit geen probleem en maandag zouden wij de kat op kunnen komen halen. Wij kregen toen te horen dat de traanbuisjes vergroeid waren en dat de DA deze dus ook niet door kon prikken. Wij moesten nu 2x op een dag zijn oogjes schoonmaken. Ik vond dit totaal geen probleem, de kat ziet er alleen maar minder mooi uit, maar als dat alles is.... (in mijn profiel zie je een foto van hem met zijn prutoogjes...)

Vandaag viel me op dat Mojo (zo heet ie) veel met zijn kopje aan het schudden was. Ik zag dat er wat bloed op zijn snuitje zat en toen ik wat beter keek zag ik dat de plekken die ik normaal afveeg helemaal ontveld waren. Het is gewoon een grote schaafwond als het ware, en dat aan zijn oogje Verdrietig Het komt niet doordat ik het te ruw afveeg ofzo. Ik pak altijd een watje, maak die vochtig en haal dan voorzichtig alle oogsnot weg. Ik denk gewoon dat dit komt omdat het plekje altijd vochtig is.

Nou vroeg ik me af of ik ermee naar de dierenarts moet, of dat ik zelf er wel wat mee kan met vaseline o.i.d. Hij heeft er duidelijk erg veel last van omdat zijn zoute traanvocht iedere keer in de open wond komt, die daardoor ook nog eens niet geneest.
Dus jullie huismiddeltjes tegen die wond? of ermee naar de dierenarts? Al vraag ik me dan wel af wat de dierenarts ermee kan doen...

Ik ben benieuwd!

tamary

Re: naar de dierenarts met dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:59

DA, dit kan nu heel gemakkelijk gaan ontsteken en hij heeft er last van. Wil je tot die tijd iets smeren kan je beter sudocreme (=zinkzalf) gebruiken.

daantjuhhh

Re: naar de dierenarts met dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 01:45

Ja, ik zou iig even bellen.
waarsschijnlijk weet hij wel wat het is en kan je bijvoorbeeld een zalfje ophalen..