[Foto's]Dissectie v hond... NIET VOOR GEVOELIGE MENSEN!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[Foto's]Dissectie v hond... NIET VOOR GEVOELIGE MENSEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:05

Ik zeg het nu al : mensen die niet goed tegen bloed kunnen , hoeven niet te kijken naar dit topic! klik dan maar vlug op .. BACK Haha!

Hej
Vandaag hadden we in school Dissectie van een hond!
Ja heel bijzonder! Ik volg namelijk Dierenzorg ( zit nu in het 4de jaar) in Roeselare (Belgie) .
Vandaag was er een dierenarts op bezoek en hij had een hond mee die we gingen dissecteren..
En natuurlijk moest ik daar foto's van hebben!
De hond was al redelijk oud en had een spuitje gekregen , en de eigenaars wisten ook dat ze de hond gingen dissecteren.

Twas een Pitt Bull ..en de hond was al 4dagen dood... toen we de hond op de tafel zagen liggen was het wel effe wennen maar dan.. achja tbeestje is dood en je kan er maar uit leren Lachen
zelf werden we nog eens in groepjes van 3 verdeeld en moesten we samen nog een poot opensnijden .. wel intressant Lachen
Nuja de foto's:

Moderatoropmerking:
Inhoud verwijderd.
Fairie

Noujah .. berichtje mag je achterlaten en sorry voor degene die net gegeten hebben Boos! Tong uitsteken
xxx

laverite

Re: [Foto's]Dissectie v hond... NIET VOOR GEVOELIGE MENSEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:09

ik heb niet alles bekeken
enkel de eerste foto's
bweeiiik

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:15

Je moet inderdaad niet net gegeten hebben, maar heb toch alle foto's bekeken ... in feite is het toch maar de binnenkant van een dier waar je dagelijks mee omgaat Knipoog . Wel interessant zo'n dissectie he? Op de foto kunnen ze het je wel allemaal laten zien maar in realiteit is het toch altijd weer heel anders!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:17

Met mevrouw cools Haha! ?

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:18

Iew ... Heel euh.. hoe moet ik het zeggen.. leerzaam? Nagelbijten / Gniffelen

Tong uitsteken

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:20

@ bontibol : haha .. als je er niet tegen kan moet je ze nie allemaal bekijken é Tong uitsteken

@ love flame: we hadden de dissectie juist voor de middag dus khad effe geen honger meer Tong uitsteken en die reuk ging nog rond ons Tong uitsteken .. idd zo'n dissectie is heel intressant! nu weet ik hoe zo'n beest er van binnen uitziet .. volgend jaar gaan we ook naar de veeartsenij school en doen we dissectie van een paardenbeen Lachen foto's komen nog Knipoog Tong uitsteken haha

@yulan : idd twas heel leerzaam Tong uitsteken haha

@ Katiavl : euh dunno Tong uitsteken onze leerkracht was menr. audenaert en die hebben we voor inwendige bouw , de dierenarts zelf (was een man) heet kristoff... , achternaam vergeten Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:23

Alison schreef:
@ bontibol : haha .. als je er niet tegen kan moet je ze nie allemaal bekijken é Tong uitsteken

@ love flame: we hadden de dissectie juist voor de middag dus khad effe geen honger meer Tong uitsteken en die reuk ging nog rond ons Tong uitsteken .. idd zo'n dissectie is heel intressant! nu weet ik hoe zo'n beest er van binnen uitziet .. volgend jaar gaan we ook naar de veeartsenij school en doen we dissectie van een paardenbeen Lachen foto's komen nog Knipoog Tong uitsteken haha

@yulan : idd twas heel leerzaam Tong uitsteken haha

@ Katiavl : euh dunno Tong uitsteken onze leerkracht was menr. audenaert en die hebben we voor inwendige bouw , de dierenarts zelf (was een man) heet kristoff... , achternaam vergeten Haha!

Meneer audenaert beste leerkracht dat je kan hebben Knipoog !!!!!!! Echt super man Clown
In merelbeke is het super leuk om dissectie te doen. Haha!

Geen les van een dierenartse die cools noemt? Wel van de clerck enzo en Dornez zeker
Effie offtopic doe meneer audenaert de groetjes van katia Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:25

jeetje wat leerzaam! heel interessant! Ik wist niet dat een lever zooo donker was Lachen Het is wel een mooie hond geweest! mooie kleur maar ja, die voelt er nu toch niets meer van Knipoog

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:27

idd mnr audenaert is supahtof Haha! ( was mee naar de zoo vn antwerpen Haha! )
Aaaja mevr cools.. hebk nog van gehoord Haha! en heb dr al es gezien maar nog geen les van .. wss maar volgend jaar .
Menr declerck en dornez ken ik wel ..

Katia wie? Tong uitsteken

@ casca : idd , twas een mooie hond .. ja sommige mensen van m'n klas zeiden ook: ocharmee!! noujah Tong uitsteken die hond is dood, je kan er alleen maar van leren dus wrm zouden we hem niet opensnijdn ? Rolleyes ( warn van die seutjes Haha! )

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:31

BWAW, toch even slikken bij deze fotos, wij hebben dissecties konijnen, kippen en vissen gedaan (doe ook dierenzorg).
Ik mijn dissectieset nog liggen, niet meer aangeraakt sinds dien Lachen
Maar het lijkt me toch heel leerzaam, vooral met die navelbreuk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:34

Alison schreef:
idd mnr audenaert is supahtof Haha! ( was mee naar de zoo vn antwerpen Haha! )
Aaaja mevr cools.. hebk nog van gehoord Haha! en heb dr al es gezien maar nog geen les van .. wss maar volgend jaar .
Menr declerck en dornez ken ik wel ..

Katia wie? Tong uitsteken

@ casca : idd , twas een mooie hond .. ja sommige mensen van m'n klas zeiden ook: ocharmee!! noujah Tong uitsteken die hond is dood, je kan er alleen maar van leren dus wrm zouden we hem niet opensnijdn ? Rolleyes ( warn van die seutjes Haha! )

Zit bij de eerste afgestudeerde op het vabi Clown Dus is het echt wel een verassing om hier een topic over te vinden. Mis het schooltje soms Lovers Geloof me die zoo bezoeken en planckendael hou je altijd bij Haha!

Katia Van Looy 6tda toen nog Vork Hoe is het met winnitoe?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:37

@ astragirlie: wij hebben int 1ste jaar ook dissectie van konijn gedaan , dan 2de jaar hebben we gewoon een hart van een varken gezien , 3de jaar dissectie van een oog ( varken/paard) en nu 4de jaar: duif en hond ( normaal doen we die hond niet , maar als we de kans daartoe hebben doen we die wel) en int 5de dus dat paardenbeen en we doen geloof ik in het 4de nu ook nog vissen Knipoog

@katiavl: idd die momenten van planckendael en de zoo vergeet je gwn niet meer Haha! ! zal woensdag de groetjes doen Lachen Met winnetoe gaat het wss wel goed.. webn vandejaar nog niet zoveel op de hoeve gezeten dusja .. maar volgens mij gaat alles goed drmee Knipoog en webn ook 3 nieuwe pups ( briar, cairn terrier & bearded collie Lachen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:06

Toen ik mijn paard liet inslapen hebben ze gevraagd of ze hem voor de wetenschap mochten gebruiken, ik heb daar (in totale shock) ja tegen gezegd.
Hebben ze dit dan ook met mijn paard gedaan?? Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:29

Ik vond het heel interressant om te zien.
Jammer dat ik ze op deze computer niet zo duidelijk zie.

Ik zelf zo als honden eigenaar niet mijn hond zo open kunnen laten snijden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:34

Arrabel schreef:
Toen ik mijn paard liet inslapen hebben ze gevraagd of ze hem voor de wetenschap mochten gebruiken, ik heb daar (in totale shock) ja tegen gezegd.
Hebben ze dit dan ook met mijn paard gedaan?? Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Dat is een heel dappere beslissing geweest en heeft geholpen om dierenartsen/hoefsmeden e.d. in opleiding goede vakmensen te maken zodat zij de levende paarden goed kunnen helpen.
Meid, hardstikke goed van je...de dood van je geliefde paard heeft dan toch iets goeds in zich gehad.
Probeer het niet alleen te zien als een dissectie.....
Jouw paardje heeft wezenlijk bijgedragen aan de behandelingen van andere paardjes...
Ach gut

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:46

Moderatoropmerking:
Hoe interressant voor sommige het ook is: toch gaat dit topic op slot en verwijder ik de foto's.

Houd er rekening mee dat er ook jongere kinden op Bokt zitten. Daarnaast zijn dit soort dingen gewoon niet geschikt voor Bokt. Het hoort hier niet thuis.