hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:59

wij waren vandaag lekker in het bos aan het wandelen.
met onze 10 maanden oude hond.

nou onze hond houd erg van in stokken bijten en trekken.
dus die vrouw liep met zo gooistok met zo balletje er in..
dus onze hond komt aanrennen en wij roepen tegen die vrouw, wilt u even opletten want ze vind stokken erg leuk..
dus wij krijgen geen reactie terug.. (nouw dan niet he)

dus onze hond hangt dus in die stok..
dus wij roepen dieszel los dieszel netjes losgelaten.
en die vrouw geeft haar gewoon een klap met die stok..
echt niet gewoon een tikkie echt een klap.. (gelukkig heeft ze een hoge pijngrens)

nou mij moeder echt heel boos Boos!
zegt die vrouw zo, als u hond niet luister dan moet u hem maar niet los laten lopen..
ja hallo.. ze is 10 maanden ze ziet er de kwaad niet in..

nou vind het echt niet normaal hoor..
ben echt zo boos Stoom uit je oren
gr bente

annepaardoes

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:01

balachelijk voor woorden. Dit zijn echt van die dingen waar ik mij boos om kan maken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:04

Van de ene kant mag die vrouw niet slaan. Maar ik ben het er wel mee eens. Als die hond niet onvoorwaardelijk komt, moet je hem niet los laten. Of er voor zorgen dat jullie goed opletten en snel vast maken als er iets is. stel dat jullie hond die vrouw zelf had gebeten ipv die stok, dan hadden jullie jullie wa verzekering aan moeten spreken, en ik ben bang dat die dan niet uitkeren...

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:06

Echt niet normaal..
Hij liet toch los?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:08

Tja sorry, maar dan moet je je hond maar bij je houden....

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:08

Ik ben het wel met Pubelia eens...!! Een hond van 10 maanden loslaten in het bos, kan problemen veroorzaken... MAAR: Dat is dan nog echt nooit of te nimmer een reden dat die vrouw jullie hond een mep met die stok verkoopt. ECHT NIET!!

Ik heb zelf een hele speelse en enthousiaste hond van 1½ jaar. Die vreet ook wel het 1 en andere uit... Dus kan dr helaas over mee praten!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:14

dus onze hond komt aanrennen en wij roepen tegen die vrouw, wilt u even opletten want ze vind stokken erg leuk..

tja, nee, omgekeerde wereld dus, jullie moeten opletten en je hond dan bij je roepen en bij je houden, tuurlijk is het belachelijk dat je hond zo een tik krijgt, dat praat ik ook niet god hoor, maar je moet hierin ook je eigen verantwoording nemen, dat ze 10 mnd is? dat zal best, maar daarom hoeft ze nog geen overlast te geven aan andere, gewoon dan zelf een bal of stok meenemen en je hond bij jullie zelf houden Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:59

Wat je kan doen is haar het commando vrij leren aan de lange lijn (longetouw), en dan hierrrrr als ze bijna aan het einde is. Als ze dan je voorbij scheurt met haar blik op oneindig komt ze het einde wel tegen. Zo leert ze dat "vrij" ook impliceert dat je je baasje in de gaten moet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:13

ok ze hoort de hond misschien niet te slaan, maar ben er wel degelijk mee eens dat je je hond bij je moet houden ipv iemand *waarschuwen* voor jouw hond omdat ie stokken leuk vind!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:15

Ben je gister toevallig weesten wandelen in de Wylerberg?
Mijn moeder had daar een wandeling en kwam met een soortgelijk verhaal terug....
Zou wel toeval zijn.... het ging ook om een vrouw met zo´n stok-gooi-geval!

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:40

Nou de hond bij houden vind ik onzin..
Je hebt toch netjes tegen de vrouw gesegt dat hij/zij de stok leuk vind..
Hoeft ze niet zomaar die hond te slaan ...

Ik heb een keer een hond getrapt omdat die op onze puppy lag.. en dat beest was zo vals als iets...
Kon zo diesel dood bijten Boos! echt eng

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:44

ik zou mijn hond dus echt NOOIT laten slaan door iemand!!!
als ik vind dat mijn hond iets doet wat niet mag dan ben IK diegene die hem daar op moet corrigeren.... geen onbekend iemand met een stok

ongeacht of de hond luisterde of niet, die vrouw had het recht niet om je hond aan te raken

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:47

Jíj veroorzaakt (of je hond) overlast naar andere mensen en dus moet je zelf op je hond letten. Niet iedereen die in het bos loopt is gek op honden en in de meeste bossen moeten de honden aangelijnd lopen. Natuurlijk is het een jong dier, speels en zich van geen kwaad bewust en de vrouw had geen klap hoeven uitdelen, maar misschien was ze wel bang voor honden?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:48

die vrouw mag zeker niet slaan
maar ik hou ook niet van honden die niet luisteren.. ook honden van 10 maanden kan je opvoeden en naar jou laten luisteren

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:50

Aldewereld schreef:
Jíj veroorzaakt (of je hond) overlast naar andere mensen en dus moet je zelf op je hond letten. Niet iedereen die in het bos loopt is gek op honden en in de meeste bossen moeten de honden aangelijnd lopen. Natuurlijk is het een jong dier, speels en zich van geen kwaad bewust en de vrouw had geen klap hoeven uitdelen, maar misschien was ze wel bang voor honden?

volgens mij had mevrouw zelf een hond Knipoog

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:50

LimaGentle schreef:
als ik vind dat mijn hond iets doet wat niet mag dan ben IK diegene die hem daar op moet corrigeren.... geen onbekend iemand met een stok

ongeacht of de hond luisterde of niet, die vrouw had het recht niet om je hond aan te raken

Als een loslopende hond mij of iemand naast mij grijpt dan zal ik deze hond zeker een pak rammel verkopen. Dan ga ik echt niet wachten totdat zijn of haar baasje misschien wel of niet ingrijpt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:53

Aldewereld schreef:
LimaGentle schreef:

Als een loslopende hond mij of iemand naast mij grijpt dan zal ik deze hond zeker een pak rammel verkopen. Dan ga ik echt niet wachten totdat zijn of haar baasje misschien wel of niet ingrijpt.

maar een speelse pup die spelend in een stok bijt... ik denk dat je als hondeneigenaar dat wel moet kunnen onderscheiden van ECHT bijten

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:58

Ook al ben ik opgegroeid met honden, dan nog heb ik een hekel aan een onbekende onstuimige hond die op me af komt stormen. Helemaal omdat ze dus niet onder appel staan en je weet dan dus nooit wat ze gaan doen.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:48

Ik zal ook zeker niet zomaar een spelende hond gaan slaan zeker niet als het om een jong ding gaat, maar stel nou dat deze pup verkeerd had gebeten en in de hand of arm had gehapt (speels en zéér scherpe tandjes) dan grijp ik 'm wel in zijn nekvel.
En ik kan me voorstellen dat mensen (ook al hebben ze zelf honden) best kunnen schrikken van een onstuimige jonge hond die op hun af komt rennen en hapt naar de stok...

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:01

Tja, das vervelend, maar jullie laten je hond zelf loslopen en het mag natuurlijk nooit zo zijn dat je hond ongevraagd mensen lastig valt en tegen ze op springt. Een jonge hond zal idd niet zo makkelijk luisteren ( weet ik alles van, heb een pup van 3 maanden), en dus moet je zelf heel goed opletten. Zo wandel ik vaak langs een ruiterpad (langs niet op), als daar een ruiter met paard aankomt lijn ik toch echt even mijn pup aan. Ondanks dat hij tussen de paarden geboren en getogen is vind hij galopperende paarden een enorme verleiding! Dus moet ik extra opletten! Dus als jij weet dat hij tegen mensen opspringt als ze een stok in de hand hebben, (ik hoop voor je dat je nooit een blinde tegen zullt komen!), moet je voortdurend opletten of er niemand aankomt. Zo simpel zou het moeten zijn.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:32

Ik vind sommige reactie's hier echt belachelijk.
En dat jou hond een tik kreeg van die vrouw vind iknog veel belachelijker!! Boos!
Ik je schreef dat ze met zo'n stokmet eenballetje erin liep dus dan ga ik ervan uit dat die mevrouw zelf ook een hond heeft.de meeste mensen vmet honden vinden het tochjuist leuk als zo'n leif klein pupje of jong hond enthosiast is!
Tenminste dat is mijn ervaring.
Tuurlijk moet je hem dat afleren maar daar moet je danook de kans voor krijgen.
Gewoon lekker veel trainen met hem en oefenen en vooral lekker los in het bos houden! Knipoog
aan de lijn leren ze het nooit dat is mijn ervaring Knipoog

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:41

Ik zeg ook niet dat hij aan de lijn moet in het bos! En ik vind het ook niet goed dat mevrouw er zomaar op los mept! Maar ik vind ook dat jij verantwoordelijk bent voor je hond en dat je dus moet zorgen dat hij geen andere mensen lastig valt. Mijn pup van 3 maanden loopt ook heel vaak los, maar als ik zie dat er een ruiter aankomt (ruiterpad ligt vlak naast hondenloslooppad) roep ik hem bij me en gaattie even aan de lijn. Hij wordt nl nog nèt even iets te enthousiast van zo'n dravend of galopperend paard. En daarna beloon ik hem als hij niet heeft geblafd en mag hij weer los.
En dat kun je dus ook doen als er iemand met een werpstok aankomt.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:45

Ja ok dat begrijp ik!!!
Daarom zeg ik ook dat ze het hem wel af moet leren. Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:23

Natuurlijk hoefde die vrouw niet te slaan met die stok... maar ik moet eerlijk zeggen, mijn flatcoat Brandus is net 1 jaar, dus volop puber, en bij tijd en wijle een éénhonds-stampede Haha! Als hij onbesuisd op iemand afrent - daarbij doof voor fluiten en/of roepen - mag diegene hem van mij best een tik tegen z'n kont geven (sláán is natuurlijk een ander verhaal), zodat ie weer even weet, ohw, jah, beter niet zomaar op alles en iedereen afstormen.

Overigens heb ik hem nog maar 6 weken, en het gaat al véél beter qua gehoorzamen, dat wil zeggen hij stopt nu als ik fluit Go jij! Go jij! maar jah het blijft een enthousiaste flierefluiter... heerlijk.

Oh ja, en je kunt zeggen, dan moet je hem niet los laten lopen... maar het échte loslopen leert hij alleen maar... door los te lopen... en dan kan je hond wel eens een foutje maken. Wat niet wil zeggen dat je niet op andere manieren (en op andere plaatsen) kunt (en moet) oefenen. Ook ik houd de omgeving goed in de gaten, komt er bijv een jogger aan, laat ik hem even bij me zitten (de hond, niet de jogger Haha!), niet dat hij de sportieveling iets zou aandoen maar niet iedereen is er van gediend zo'n onstuimige buffel die om je heen springt. Paarden, mensen met kleine kinderen, mensen met aangelijnde honden etc etc -->> mijn hond ook ff netjes vast.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:26

pfff wat een vrouw zeg!!
Had die "stok" van haar afgepakt en haar er een flinke dreun mee op haar hoofd gegeven...
Kom niet zomaar mijn hond slaan,zeker niet als je gewaarschuwd bent en er geen reactie opgeeft!!!