Ik word een beetje gek van mijn kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Ik word een beetje gek van mijn kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 13:00

Hoi bokkers

Ja misschien een beetje een vage titel, maar zo is het wel... Ik word echt gek van mijn kat

Ushi is nu 4 maanden, harstikke lief, een echte knuffelkont, we wilde altijd al een jong poesje hebben, en nadat onze vorige poes is overleden hebben we Ushi gekocht..

Nu het probleem;
Ze maakt alles kapot, kruipt overal op, en irriteert mijn hond ook heel erg.
eerst lied Teddie (mijn hond) alles toe, maar nu is het toch een beetje teveel geworden, Bijvoorbeeld vandaag Teddie was aan het eten, Ushi komt eraan, en kruipt gewoon bij Teddie in de bak, Teddie was het daar natuurlijk niet mee eens, en heeft Ushi aangevallen, nie thard gebeten, maar zo om te zeggen van nu ga je te ver..

Maarja, ze maakt kussens kapot, heeft net gezorgt dat mijn mobiel op de grond viel met haar joligheid, ze wilt gewoon overal mee spelen...

Wat kan ik doen om het haar een beetje af te leren? ik snap dat ze jong is, en dat ze wil spelen, maar dit is echt niet leuk meer..

Verder heeft ze genoeg speeltjes, dus verveling is het absoluut niet..

Plantenspuit werkt niet, want ze vind water leuk..

linda_arnold

Re: Ik word een beetje gek van mijn kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:23

@ TS

Komt je beestje wel buiten?

Wij hebben ook een puberale 'jeweetwel' kater en deze sloopt ook het hele intrieur als je hem z'n gang laat gaan. Daarom gaat hij ook een paar uur per dag 'fijn' buiten spelen om van zijn energie of komen. Ik denk dat de jouwe gewoon lekker z'n grenzen aan het verkennen is. Inprincipe kun je spelen niet afstraffen, maar begrijp wel dat het irritant is.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 13:37

Dit poesje hebben we nu ong. 2 weken, en is nog niet gesteriliseerd, we laten haar om die rede nog niet naar buiten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:42

Dat ze je mobiel ergens vanaf gooit van joligheid, tja, dan moet je hem denk ik gewoon bij je houden.. Mijn Jack is nu ook een jaar, en nu pas begint hij zich wat aangepaster te gedragen. Hiervoor molde hij ook alles wat los en vastzat.
Ik denk niet dat je echt wat eraan kan doen... Het is gewoon idd, zoals je al zegt, een jong diertje, en het zal nog wel even duren voordat ze over dit gedrag heengroeit...
Groetjes, mij

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:50

Ah ja, misschien inruilen voor een katje van de Blokker? Ik zou de hond trouwens wel ergens eten geven waar hij niet gestoord kan worden. Als hij een keer 'te hard' bijt en het katje stuk is dan ben je ook niet blij namelijk. Dat risico zou ik maar niet nemen.
Verder klinkt het als heel normaal kattengedrag. Misschien moet je er een vriendje bij nemen? Dan kunnen ze elkaar bezighouden.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:12

vriendje erbij gaat niet lukken, dat is gewoon teveel dan hier in huis...
eten ergens anders neerzetten zou een optie kunnen zijn inderdaad

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:16

Klinkt idd als normaal gedrag. Ze is jong en wilt spelen en aandacht, zo simpel is het. Die hond idd eten geven op een plek waar hij niet gestoord kan worden, dito voor de kat. Gezamelijk eten geven is vragen om problemen.

Ik heb momenteel een vondelingetje in huis van 2 maanden. Sloopt graag, vliegt het hele huis rond, bijt overal in, vecht met alles, speelt zelfs met de krant etc etc. We zijn consequent in wat ze wel en niet mag, vnl in het 'niet'. Niet in de lamellen, niet op de bank en niet in mensen bijten. Die eerste 2 leveren geen problemen op, heeft ze eigenlijk ook nooit gedaan. Het bijten in mensen is nog te verleidelijk. Maar verder laat ik d'r lekker slopen, vliegen en spelen. Ik ruim mijn breekbare spullen wel op...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:25

dus eigenlijk moet ik het maar gewoon laten gaan zeg maar?
en de dingen die echt kapot kunnen gaan aan de kant leggen Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:27

Dit is normaal gedrag, en ik zal het maar vast zeggen: het wordt nog veeeeeel erger! Haha! Over een maand of 2 komt ze namelijk in de pubertijd, en dan kan je helemaal je lol op. Maar ja, dat zijn katten (en als het goed is wist je dat al toch?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:47

Gezellig.. _o-
Dat krijgen wij thuis over een tijdje ook nog dan.
Tja je hebt nou eenmaal katten die niet op een plantenspuit reageren.
Ik zou in ieder geval gewoon opletten.
En gewoon haar er op wijzen dat ze 't niet mag doen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:09

Ik heb ook zo'n sloper thuis, of tenminste had. Het heeft me vorig jaar o.a. een glazen bijzettafel gekost. Bloemen op tafel hoefde ik niet te probern. Kerstboom hebben we ook geprobeerd, maar die lag binnen de kortste keren om.
Ja, dat kan je zo hebben. Ik hem en zijn zusje, hij was dus niet alleen, een half jaar binnen gehouden tot de castratie. Pas daarna mochten ze buiten. Vanaf toen ging het beter.

Probeer veel met haar te spelen. Lekker achter iets aan laten rennen. En verder is het afwachten. Het wordt vanzelf beter.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:10

Spelen doe ik heel veel met haar, maar dat kan alleen als de hond weg is, omdat als ze ergens achteraan gaat, de hond er ook achteraan gaat Knipoog

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:23

Mijn oude kat was als kitten ook zo'n beweeglijk, sloperig geval.
Ontzettend lief maar ook ontzettend druk en niks was veilig voor haar.
Heel veel spelen, ik deed ook vaak verstoppertje en apporteerspelletjes met haar en dit hielp wel. Het behang en de bank van mijn ouders hebben het toen helaas niet overleefd Haha!

Mijn jonge kat nu heb ik bewust een wat rustiger karakter uitgekozen. Heb bij de fokster erg zitten twijfelen tussen haar en zo'n hypertje maar vond het voor zo'n stuiterbal niet eerlijk op een flat.
Ik zie dat zij veel makkelijker te corrigeren is, ook wel erg speels maar sloopt niet zoveel en stuitert niet de hele dag door. Goede keus geweest dus.

Voor jou; leg je er maar bij neer dat het bloed af en toe nog onder je nagels vandaan gehaald gaat worden. Uiteindelijk wordt het wel minder maar dat duurt nog wel een tijdje.
Trouwens, bij mijn kat hielp de plantenspuit ook niet, alleen als je met een harde straal recht in haar snuit spoot. Niet leuk maar na een paar keer was het geluid van de spuit ook genoeg om te weten dat ze iets verkeerd deed.
Succes met je kitten!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:25

Ik heb net met haar gespeelt, en nu ligt ze lekker rustig te slapen Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:29

Onze kat is nu 3 jaar en nog steeds knettergek Knipoog als het haar uitkomt gooit ze alle leuke dingetjes van tafel, klimt in gordijnen of langs de banken..
Wel zou ik zoals al gezegd was, de hond een plekje geven waar hij ongestoord kan eten.