Ik krijg een hond!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Ik krijg een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:58

Na heel lang gezeurd te hebben krijg ik dan eindelijk een hond. Een hond voor mijn vaders verjaardag. We zijn al druk aan het zoeken en gaan als het goed is van de week kijken. Het word een beagle. Alleen nu moet ik nog een naam bedenken, en daar ben ik al zo goed in, uhum. Weten jullie nog leuke namen?
groetjes,

[edit] voor een teefje!

Oonax

Re: Ik krijg een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:14

Let ajb op met waar je een hond koopt. Let op dat je niet bij broodfokkers terecht komt! Bekijk deze link eens: http://www.broodfok.be/documents/4.html

En wees er ook zeker van dat je wel een beagle aankan. Wij hebben een gehad (is uiteindelijk gestorven door een hersentumor) en die was onhandelbaar. Dit kwam doordat beagles al uitbundige honden zijn én wij hadden de fout gemaakt hem te kopen bij een broodfokker waar totaal geen aandacht was gegeven aan opvoeding etc,...

Citaat:
Heeft u problemen met het consequent opvoeden van een hond en heeft u een druk bezet leventje en daardoor te weinig tijd om een hond op te voeden of voldoende aandacht en beweging te geven, begin dan niet aan een Beagle.

bron: http://members.home.nl/beagle/beaglesite.htm#de_beagle

Ik weet dat het honden zijn waar je op één twee drie op verliefd wordt (been there, done that) maar denk er toch maar eens goed over na.

Veel succes met het vinden van een geschikt hondje! (Misschien een idee om eerst eens in een asiel te kijken? Daar zitten ook leuke beestjes hoor)

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:15

Amaris schreef:
Let ajb op met waar je een hond koopt. Let op dat je niet bij broodfokkers terecht komt! Bekijk deze link eens: http://www.broodfok.be/documents/4.html

En wees er ook zeker van dat je wel een beagle aankan. Wij hebben een gehad (is uiteindelijk gestorven door een hersentumor) en die was onhandelbaar. Dit kwam doordat beagles al uitbundige honden zijn én wij hadden de fout gemaakt hem te kopen bij een broodfokker waar totaal geen aandacht was gegeven aan opvoeding etc,...

Citaat:
Heeft u problemen met het consequent opvoeden van een hond en heeft u een druk bezet leventje en daardoor te weinig tijd om een hond op te voeden of voldoende aandacht en beweging te geven, begin dan niet aan een Beagle.

bron: http://members.home.nl/beagle/beaglesite.htm#de_beagle

Ik weet dat het honden zijn waar je op één twee drie op verliefd wordt (been there, done that) maar denk er toch maar eens goed over na.

Veel succes met het vinden van een geschikt hondje! (Misschien een idee om eerst eens in een asiel te kijken? Daar zitten ook leuke beestjes hoor)
amen, een beagle kan er nog zo leuk uit zien, zijn karakter is pittig. Je moet echt heel veel tijd hebben om hem op te kunnen voeden, en zeker tijd hebben om naar een honden school te kunnen gaan...

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:35

hey gefeliciteerd zeg.

oh een beagle is echt een leuke hond voor jullie dat weet ik zeker.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:41

onze achterburen hebben ook een beagle Clown en die is eigenwijs Vork
echt heel erg. hond is daar de baas over het huishouden zeg maar Clown
(oke,mss beetje overdreven Knipoog )

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:45

Als het jullie eerste hond is zal ik personal niet beginnen aan n beagle ze zijn erg schattig om te zien maar wat al eerder wordt gezegt onwijs eigenwijs koppig enz.. Ok als ze eenmaal een baas hebben beagle richt zich vaak op 1 persoon doen ze er alles voor mits goede en zeer consequente opvoeding.. succes met je aankoop al zou ik zelf als ik voor het eerst een hond aanaschaf meer voor n labrador/goldenretriever oid gaan

maar als jullie heel graag een beagle willen en julie heben genoeg gelezen over het ras wens ik jullie heeel erg veel plezier ermee...

groetjes,