Wie hebben er nog meer een Rat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Wie hebben er nog meer een Rat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:03

Ik heb 2 ratten Haha!
Tussedoorkrijgen ze wel sla , tomaat een soort groene eetbal met pitjes erop en ze hebben nu snackstengels die ze heerlijk vinden.
Verder heb ik een gewone kooi geen verdiepingen helaas maar best wel groot met speeltjes enzo erin, gister heb ik ze ff gewassen en wol in de kooi gelegd waar ze een slaap plek van gemaakt hebben.

Wat doen jullie zo met je ratten was ik wel benieuwd naar, kom maarop Haha!

Saskia89

Re: Wie hebben er nog meer een Rat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:09

Ik heb 6 ratjes. 1 van 1 jaar en 10 maanden en 5 tussen de 3 en 4 maanden. Ik heb twee kooien met verdiepingen en allemaal speeltjes erin. Ik haal ze een keer per dag uit de kooi voor een aantal uur. Meestal gaan ze dan liggen pitten, maar dat moeten ze zelf maar weten Tong uitsteken
Ook geef ik ze elke dag een stukje gedroogd brood, groente, fruit of vlees. Mijn oudste rat is dol op hondenbrokjes dus zij krijgt meerdere keren per week 1 brokje. Af en toe geef ik ze ook zo'n snackstokje.

Gewassen heb ik mijn mormeltjes nog nooit, ik heb allemaal waterhaters Knipoog.

Pff meer weet ik zo snel even niet....

Zijn dit jouw eerste ratten?

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:40

Nee wij hadden vroeger ook wel ratten thuis Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:22

Ik heb nu nog maar 1 ratje.. de ander is overleden op 1 jaar en 10 maanden jong..

Het is een naaktratje( foto zie profiel)
Ze is nu 2 jaar en 1 maand Lachen
Ze heeft een super groot hok voor der zelf 1m hoog 60 breed en 80 lang dacht ik.
daar heeft ze vanalles in hangmatje een oude korte broek, een mouw en allerlei andere speeltjes ze vermaakt zich prima!

Naast der eigen voer krijgt ze af en toe een lekker katten brokje en ze is helemaal gek op appel en dat soort fruit groente krijgt ze ook wel is.. komkommer moet ze niet Tong uitsteken

Ik heb er geen ander ratje bijgezet sins die ander overleden is omdat ze zelf behoorlijk eigenwijs is en als ze dan ineens met een vreemd ratje is verliest ze dit. en ze heb al geen bescherming van vacht etc. maar ze voelt er nu helemala lekker in der vel maar jammer dat ze alleen zit.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:01

Die van mij komen er elke dag uit ze lopen in mee slaapkamer of op me bed of in het hal.
Ik heb sinds een paar dagen twee nieuwe ratjes twee dumbor vrouwtjes zitten nu noch aanpart en zet hun elke dag samen in de kooi of in me kamer en dat gaat noch goed maar ik wil dat ze eerst grooter worden. voor de rest was ik ze ook af en toe met ratten shampoo. En geef ze een paar keer in de week iets lekkers b;v kattenmalk of blikvoer voor katten, groten en fruit soms een ei of stukje kaas of vlees en heel soms krijgen ze brinta ze zijn eigenlijk overal dol op. En ik heb 1 verdieping in de kooi met bloempot als huisje en heb boven in de kooi een handoek hangen en daar leggen ze beina altijd in met z'n alle en ik heb een gras huisje in de kooi liggen en altijd een knaagblok. Knipoog

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:02

Ik heb 6 ratjes 4 husky vrouwtjes en twee dumbo vrouwjes

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:37

Margot_VH en ik hebben ook ratjes! Maar die van haar zit bij mij, zodat ze niet alleen zijn, en haar ouders zijn niet bepaald blij als ze ermee thuis komt Nagelbijten / Gniffelen

Maar ze zitten in een grote knaagdierenkooi van ongeveer een meter lang, en halve meter breed Lachen
Het zijn allebei Dumbo ratjes, en zusjes van elkaar, en zijn nu ongveer 2mnd!

Hier hadden we ze die dag gehaald!
viewtopic.php?f=73&t=658413&hilit=

Ze zijn nu erg verandert! Zal vanavond wel ff een linkje geven van de nieuwe foto's!

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:52

Oohw wat een schattige flappies heeft die Bloos

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:00

viewtopic.php?f=73&t=666548
viewtopic.php?f=73&t=661095

Haha!

Ik heb er dus 2! Ze lopen hier vaak los, en anders liggen ze te ronken in de hangmat *LOL*
Wol kan trouwens om de pootjes verstrikt raken en dan tenen afknellen, niet zo handig Knipoog Je kan ze beter wc-papier geven, dit is ook lekker zacht en niet gevaarlijk!

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:17

Nou niet echt Tong uitsteken ze eten dat op he Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:19

Wat eten ze op...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:25

hallo, ik had 2 ratten, zusjes Pina Colada en Whisky, die zijn helaas al weer 2 jaar geleden dood gegaan. Heb er nu weer 1, maar ook zij is ten dode opgeschreven. Ze heeft een gezwel onder haar oksel zitten. De vorige 2 heb ik laten helpen, maar ik heb er bewust voor gekozen om het met Luna niet te doen. Ga het hier niet uitleggen. Sinds dat Luna dat gezwel heeft krijgt ze alles van mij te eten, biefstuk, kip, vis. Ze vindt het allemaal even lekker. Heb vlgs mij geen foto''s van de ratten in mn profiel, moet je maar kijken. Mn ratten hebben tot nu toe altijd los in mn kamer mogen rondlopen, als ik erbij was natuurlijk. Helaas zijn er ook diverse objecten gesneuveld. Electriciteitsdraden, kleren, beddengoed, maar ja zo'n beest moet ook dr pootjes kunnen strekken, vind ik. Haha!
Gr. Ilona en Luna

*edit, heb een foto van luna in mn profiel*
Laatst bijgewerkt door Onali op 15-10-06 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:26

Ik heb nu nog maar een ratje. Heb haar zusje half op gegeten terug gevonden in de kooi.

Ik geef dr altijd kranten. Ze scheurt ze helemaal kapot en maakt daar een nestje van. Soms krijgt ze ook wel van dat hamsterwol er bij.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:31

Ik heb er 2 samen met m`n zus Lachen
Af en toe komen ze uit het hokje om lekker met de hond en het konijn te spelen Lachen De katten mogen dan niet de kamer in, dan Bounty is nogal brutaal Haha!