Hallo! De hond van mijn oom en tante word ontzettend verwend. Hij krijgt elke dag wel 10 tussendoortjes zoals koekjes en zo. En hij krijgt ook gewoon voer, maar oook kliekjes van het eten. Dat moet dan perse klein zijn, zoklein zou zelfs onze kat het eten! Anders eet hij het niet. Dit is toch niet gezond???? De hond is een Kooikerteefje van geloof ik iets jonger dan een jaar. Ze weegt 12 kilo, terwijl het gewone gewicht voor een Kooikerteefje 9 is en voor een ruetje 11. Als we dat tegen hun zeggen zeggen ze 'och maar dat valt wel mee'. De hond luistert ook alleen binnen en buiten helemaal niet. Ze klimtiedereen in de nek en is heel erg dominant.Z e word ook niet aangepakt hoor.. Wat ivnden jullie daarvan?
Laatst bijgewerkt door Justy op 15-10-06 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Nutteloze poll verwijderd
tja... wat is verwennen.. mijn honden worden ook stront verwent maar dan wel met hondenvoedsel (koekjes brokjes botten etc etc) ... ze krijgen hier nooit kliekjes
wat ik je aanraad om de hond af te laten vallen is: geef haar sperciebonen.. daar krijgen ze snel een vol gevoel van en vallen ze nog vanaf ook
nee dit is niet gezond, je mag een hond best koekjes geven en ook wel kliekjes (ligt eraan wat) maar een kooikerteef die 12 kilo is... dat is veels te dik. Zeker voor zo'n jonge hond. Kun je na gaan nze kooiker reu was 13,3 kilo. En dan vonden wij al te dik. Hij is nu 11,7 klio en nog een paard 100 gram eraf en wij zijn tevreden En voor het dominatie gedrag moet ze op curcus gaan. Zo krijgen je oom en tante ook veel info in wat wel en niet mag enz.
Onze hond krijg ook genoeg lekkere dingen op een dag. Het wordt ook helemaal fijngesneden voor hem.
Alleen hij is nog wel lekker op gewicht, heeft een goede conditie en luisterd ook nog goed. Dus die hond krijgt imo niet genoeg beweging? En ze zullen hem toch beter moeten aanpakken, zeker buiten, want een hond moet gewoon goed luisteren buiten en anders gewoon aan de riem houden.
Je hond zo verwennen is erg slecht. Zodra een hond te zwaar is, gaan de gewrichten erg snel slijten, in heupen en rug, dat zorgt ervoor dat ze later veel pijn krijgen als ze ouder worden. Vaak al vanaf een jaar of 7!!! Daarnaast zijn zoveel tussendoortjes heeeeel slecht voor de tanden van de hond, zeker als het zo fijngesneden wordt!! Honden zijn oorspronkelijk carnivoren die stukken vlees va een prooi af moesten scheuren, en daar is hun gebit op gemaakt. Alles wat zacht of kleingesneden is, veroorzaakt veel plak!!
Dominantie is helaas ook een veel voorkomend probleem. Sommige honden hebben dat van zichzelf al erg in zich en is het er moeilijk uit te krijgen, maar bij de meeste honden ligt de oorzaak bij de baasjes. Honden zijn roedeldieren, en hebben een leider nodig. Zodra jij dat leiderschap niet op je neemt, zal de hond dat doen. Curcus kan een hoop ophelderen voor ze!!
Ze zit wel op puppycursus, maar laatst met examen was ze loops en sinds dat valt ze elke hond aan die ze tegenkomt. Blaffen en grommen, ik schaam me dood als ik met haar wandel. Ze trekt ontzettend en heeft al een keer een hond aangevallen, ze had de plukken haar in de bek. Dat is toch niet normaal?
Bij sommige mensen vormt de liefde tegenover hun dier wel eens diens ondergang.
Yep! Zo kende ik iemand, die had een tervuerense herder...dat beest was net zo rond als dat ie hoog was. Maar het ging de hele dag: koekje voor mij, koekje voor de hond...gebakje voor mij, gebakje voor de hond...
ik wel, maar mijnes krijgen overdag geen extra's alleen tijdens hun eten krijgen ze er vlees uit blik doorheen en dine en gewone brokken en soms wat overig eten
Mijn hond heeft zijn eigen bank. ( zo`n hele grote) Hij is supermager ( combinatie van veel bewegen + veel eten = niks aankomen) Ik stop er zoveel in als er bij past, de mijne is dus ook flink verwent
Het is zeker niet goed dat de hond ietsjes te zwaar is, daar kan die later last van krijgen. Voor de verder rest wil ik over het verwennen kwijt dat iedereen iets anders van de hond verwacht. Deze mensen vinden het waarschijnlijk fijn om een verwen hond te hebben, de andere verwachten dat de hond goed luisterd...
ben t met toeties eens. mijn honden krijgen helemaal geen tussendoortjes en geen dingen van tafel mee alleen hun eigen brokken. komt omdat 1 van mijn honden een voer allergie heeft
onze hond word ook best verwend.hij krijgt niet zo veel tussendoortjes maar als ik in de stad ben moet ik gewoon wat voor hem meenemen(bot of speeltje) onze hond krijgt ook warm eten als er nog iets over is van ons dat krijgt hij dan door z'n brokken.maar ik let er wel op dat hij niet te dik word want ik heb echt een hekel aan dikke dieren dat is niet gezond vind ik.ik vind ook dat mensen daar beter op moeten letten een hond kan dat zelf niet en dan word ie later weer op dieet gezet en dat vind ik zielig
Tja het is niet goed voor het beestje maar heel vaak valt dat mensen niet aan hun verstand te timmeren. Te zware honden kunnen allerlei gezondheidsproblemen krijgen maar op de een of andere manier vinden mensen hun eigen pleziertje toch belangrijker. Want wees eerlijk, die hond went snel genoeg aan minder snoep, maar de mensen niet.
jah. Met 500 euro bedoel ik (sorry voor degenen die een rashond hebbe) dat je nog beter een asielhond kan kopen, wanttttt die hebben een huis nog veel beter nodig en dan maak je een hond nog gelukkiger dan dat je een rashondje koopt, die vindenvaak wel snel een baasje en asielhonden minder snel! Dat is mijn mening over rashonden, wat jullie ervan vinden moet je zelf weten
IDD lijkt hij me last te krijgen van gewrichten e.d. en ziektes krijgen.