Help hond is verslaafd aan bazin!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Help hond is verslaafd aan bazin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:12

Help,

Onze hond is verslaafd aan zijn bazin, mijn moeder. Hij wil geen seconde zonder haar zijn en zodra zij het huis uit is, blaft onze hond. Hij blaft, jankt en piept!

Wat moeten we hieraan doen?
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 14-10-06 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: Help hond is verslaafd aan bazin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:16

CocoChanel schreef:
Help,

Onze hond is verslaafd aan zijn bazin, mijn moeder. Hij wil geen seconde bij haar zijn en zodra zij het huis uit is, blaft onze hond. Hij blaft, jankt en piept!

Geen verstand van honden, maar hij wil geen seconde bij haar zijn of geen seconde zonder haar zijn? Ik zou een gedragstherapeut inschakelen.

pimpeloentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:17

Hij wil geen seconde bij haar zijn? Verward

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:20

Afbeelding
oke??
ik denk een typo of niet?

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:22

Ik heb het veranderd. Zodra zij weg is is, is onze hond onrustig. Hij piept, jankt of blaft zelfs. Hij laat zijn eten staan als ze weg is en kijkt alleen maar naar de deur. Hij ligt ook voor de deur. Al duurt dit 24 uur of langer.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:25

Negeren, geen enkele aandacht geven. Zodra je hem aandacht gaat geven bevestig je voor hem juist dat er iets aan de hand is. (je moeder is weg = niet goed) alleen aandacht geven als hij uit moet, en die uitjes maak je extra leuk (denk spelletjes, snoepjes) of laat je moeder hem wat lekkers geven elke keer als ze weggaat zodat hij dat gaat accosieren met iets leuks = voer.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:27

Jullie kunnen het opbouwen, dat je moeder steeds langer weggaat.. 1st 5 min buiten, en dan 10 en ga zo maar door!
Zo hebben wij dat vroeger gedaan met onze vroegere hond, en dat hielp!
Maar een vriendin van me heeft ook een hond wat totaal niet zonder haar kan! hij heeft verlatingsangst! Zij laat er ook een gedragstherapeute bij komen Lachen

pimpeloentje

Misschien dat veel afleiding helpt? en hij moet leren dat hij zich niet alleen op haar moet focussen. Daardoor zou je moeder eigenlijk minder tijd aan hem moeten besteden en hem af en toe moeten negeren waarbij jullie hem wel aandacht geven.

Thats_Me

Nou dit is toch iets wat niet zomaar opgelost is. Net als bij honden die niet alleen thuis kunnen zijn. Langzaam opbouwen lijkt mij het beste. Je moeder niet gelijk uren weg laten gaan van de hond maar eerst 10 min. Belonen als het goed gaat negeren als het niet goed gaat. En dat steeds opbouwen.

Tja zelf lijkt mij dit wel beetje ver gaan, maar blijkbaar zijn de hond en je moeder zo vaak al bij elkaar geweest dat ze erg aan elkaar gehecht zijn.

Ook denk ik dat het niet verkeerd is hulp in te schakelen, want verwacht niet dat het zomaar opgelost is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:29

pimpeloentje schreef:
Misschien dat veel afleiding helpt? en hij moet leren dat hij zich niet alleen op haar moet focussen. Daardoor zou je moeder eigenlijk minder tijd aan hem moeten besteden en hem af en toe moeten negeren waarbij jullie hem wel aandacht geven.

afleiding zal waarschijnlijk niet helpen. Hiermee los je het probleem niet op maar stel je het alleen maar uit en/of verplaats je het probleem en bevestig je het gevoel van de hond.