Ineens twee jonge katjes in mijn huis...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Ineens twee jonge katjes in mijn huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 20:06

Ja ja ineens ben je twee poesjes rijker. Ik werk bij een tomatenkwekerij en daar hadden ze gisteren 2 jonge poesjes gespot. Moeders is algemeen bekend en erg schuw/wild. De jonge poesjes overleven het daar normaal niet in de kas of gaan met de dierenambulance mee. Maar deze twee jonkies begonnen vandaag allemaal te miauwen en achter mensen aan te lopen. Moederkat is nergens meer te bekennen natuurlijk! De jonge poesjes gaan tussen de folie zitten in de paden. Al met al zaten ze daar dus heel de dag aandacht te trekken. Morgen komen ze de folie oprollen met een trekker en is de kans erg gering dat de katjes dat overlevne. Ook zitten tot nu toe vaak katten in de rolschermen vd kas.....(lekker). ALle mannen hebben natuurlijk een hekel aan katten!!! Dus uiteindelijk wist ik wel dat de katjes het morgen niet zouden overleven dan wel half verhongeren of plat gereden worden door de trekker of tussen de schermen komen te zitten of tussen het oprollen vd folie........... Huilen Dus zo lief als ik ben heb ik de twee poesjes ineens mee naar huis genomen!!!!!

Eerst ben ik langs de kliniek gereden om te kijken hoe oud ze zijn en wat ze moesten eten omdat ik het idee had dat ze heel jong waren. Eigenlijk te jong om mee te nemen maar ja uiteindelijk moest ik wel iets. Ze worden rond de 4/5 weken geschat. Ze hebben in iedergeval tandjes en kunnen rond hollen en knorren hahaha.

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, houden of toch weggeven. Wil dolgraag al heel lang een kat maar ik woon op een flatje ben niet super veel thuis en dat vind ik ook zoiets. Dadelijk maken ze er hier een bende van (haren etc) ze kunnen niet naar buiten, stinkt de kattenbak of in het algemeen, zitten teveel alleen en ik pas regelmatig op het huis van mijn ouders en dan weet ik neit zo goed wat ik met ze moet. Al met al vond ik het nooit eerlijk.

Misschien kijk ik wel af hoe het gaat en anders zoek ik als nog een huisje voor ze. Had ik maar een tuintje!!!!!!

Hoe doen andere mensen dat??? We hebben altijd een kat gehad maar die kon dan naar binnen en buiten en vind ik dat toch anders.

Ze liggen nou hier rustig en tevreden te maffen bij mij op schoot en naast me. Ze waren uitgehongerd toen we thuis kwamen. Ze miauwen wel veel (eentje) als ze niet bij me zitten. Misschien gewoon wennen voor ze.

Eentje is zwart met blauwe ogen en de andere zwart met wit snoetje en pootjes en ook al blauwe ogen. Vind ik wel apart of hoort dat vaak bij zwarte katten?

Ik wilde het verhaal toch even kwijt.

orri

Re: Ineens twee jonge katjes in mijn huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:08

Mijn poezen waren ook reddertjes en ik zat op een eerste verdieping met balkonnetje. Hebben ze nooit geen problemen mee gehad. Als ik op het huis van mijn ouders ofzo moest passen dan nam ik ze gewoon mee Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:16

Alle kittens hebben blauwe ogen, is dus niet bijzonder Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 20:18

Is dat zo??? Is me nooit opgevallen bij onze andere kat........nou dan wacht ik maar af wat voor kleur ze worden hahaha.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:20

Leuk dat je ze hebt meegenomen. Als je zelf niet houdt kun je ze altijd wel aan iemand kwijt. Anders waren ze misschien morgen dood geweest.

Mijn katertje had ook blauwe ogen, maar die zijn naarmate hij ouder werd, geel geworden.

Ik zou er aan de ene kant best wel 1 bij willen, als gezelschap. Maar aan de andere kant is hij nu lekker aanhankelijk, en ik denk dat dat wel minder wordt als hij een nieuw vriendje heeft. En we hebben ook al een hond, dus dan wordt het wel erg druk.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:22

Fijn dat je ze geholpen hebt !
Ik ken iemand die had ook zo'n jong poesje 'gered'
En hij is daaropgegroeid tot een volwassen kat .
Hij is dus heel aanhankelijk aan de mens .
Die persoon had ook geen tuintje dus is gewoon een huiskat .
Die kat weet niet wat er buiten is en zal het dus ook niet missen !
Maar als je der nu 2 houd moet je op volwassen leeftijd geen een van de 2 gaan weg doen . Want dan worden ze deprie ..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:32

Alles wat ik vind neem ik mee naar huis en blijft dan ook.
Onze Lizzy is toendertijd als klein poesje ook met de buurvrouw mee komen lopen en woont nu al weer 12 jaar bij ons.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 21:26

Ze liggen nog altijd hier heeeeeerlijk te maffen. Alleen hoop ik wel dat ze ophouden met jammeren als ik ze op de grond zet en dan dus niet direct in hun buurt ben. Net of ze me niet kunnen missen hahahah.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:43

Ze zien je nu als mama Haha!
Mijn kitten had dit ook maar op een gegeven moment word het wel minder hoor, nu ligt ze nooit meer op schoot Verdrietig
Als de kittens zo opgroeien zullen ze er geen problemen mee hebben hoor, je kunt ze er nu alleen niet uitgooien als ze hun dolle 5 minuutjes hebben Knipoog

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:51

orri schreef:
Mijn poezen waren ook reddertjes en ik zat op een eerste verdieping met balkonnetje. Hebben ze nooit geen problemen mee gehad. Als ik op het huis van mijn ouders ofzo moest passen dan nam ik ze gewoon mee Haha!

Amen Cool

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:51

Ik heb het idee dat de poesjes nog geen goed gezichtsvermogen hebben. Ze reageren heel erg op geluid (tikken op de grond) dan komen ze meteen aangelopen terwilj ze me toch al "zien". Ook zoeken ze warmte op, op mijn voet gaan zitten of opschoot. Denk dat ik morgen een kruik voor ze koop, ze zijn namelijk ook nog heel erg jong en missen hun mama denk ik.

Ze poepen en plassen ook niet en ik heb op internet gelezen dat hun moeder hun likt en dat je dat kan nabootsen met een vochtige doek. Dat heb ik nou twee keer gedaan en dan plassen ze meteen. Rond de leeftijd van 6 weken volgens mij moet dat overgaan...

Springen kunnen ze ook niet en 1tje was op een verhoging geklommen (nog geen 5 cm) en durfde al niet meer naar beneden hahha.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:57

het is heel goed om als ze gegeten hebben even met een nat doekje het likken nabootst.de moeder blijft dat heel lang doen tot ze weg gaan,dus ik zou dat zoiezo tot de 7e week blijven doen als ik jou was.of als ze al eerder op de kattenbak gaan natuurlijk.
het jammeren zal ook met de tijd wel minder worden.ze zijn natuurlijk met zijn 2e dus op een gegeve moment gaan ze zich meer op elkaar richten als op de '''moeder figuur''

heb je al foto's? Tong uitsteken

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:00

klopt helemaal de mama likt hun plas en poepjes op.. jaja ik weet het niet erg smakelijk maar zo gaat dat nou eenmaal Tong uitsteken dus je kan met een vochtig watje zachtjes over hun kontjes wrijven... waarschijnlijk gaan ze dan miauwen en een beetje met hun voetjes trappelen als ze hoge nood hebben... (leg ze op hun rugetje of houd ze op hun ruggetje ) als je dit doet bij de kattebak leer je ze alvast de beginselen van het drukje en plasje doen op de bak Knipoog verder zullen ze in het begin continu achter je kont aan lopen.. ik heb zelf een poesje opgevoed en gevoerd vanaf dat hij 3 weken was.. de mama was dood dus heb ik die zorg op me genomen... het is een ontzettend leuke poes geworden die soms nog "tepeltjes" in mn trui of deken komt zoeken... hij denkt dus echt dat ik zn mama ben...
je zegt ook dat je het sneu vind dat je veel weg bent etc ? als ze met zn tweetjes zijn is dat geen punt hoor... katten zijn anders dan honden enz... die zijn veel meer afhankelijk van hun baasje... katten doen toch meer hun eigen ding.. en die katebak ? sja gewoon kwestie van elke keer de drolletjes er uit scheppen en verder goed bij houden....dan is dr niets aan het handje hoor...
suc6 met deze leukerdjes Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 00:17

Ja morgen komen er foto's de server waar ik upload doet raar. Ik doe dat plassen indd bij de kattenbak. Hopelijk leggen ze de link.
Ze zijn nou aan het zoeken naar tepels, eentje doet het erger, die heb ik net wat melk laten drinken uit het bakje met mijn vinger als 'tepel'. Want echt uitzichzelf drinken ze niet. Misschien een manier bedenken om ze makkelijk wat melk te geven.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:20

moet je even bij de dierenarts ofzo een spuitje halen.kan je de voeding mee opzuigen en dan bij hun bekke beetje erin spuiten.dan gaan ze dat als tepel zien en ze leren snel genoeg dat ze daardoor eten krijgen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:26

Lief hoor dat ze jouw als mama zien!
Ennuh foto s!!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 00:35

wat leuk dat je ze mee genomen heb Lachen
ben benieuwd naar foto's.
Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:32

Vergeet niet om dan ook met je hand de plasjes te 'begraven' in de kattenbak Knipoog ik heb mijn 'kittens' 10 jaar geleden ook geleerd door het voor te doen te krabben aan een krabplank *LOL*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:39

Mijn uploadserver doet nog steeds raar!! Hm ze stoppen hun poep inderdaad nog niet onder.....nou je het zegt hahaha. Ik haal het meteen weg....

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:48

wat nobel van je zeg om ze mee te nemen.

katten kunnen opzich wel alleen blijven horo. ze hebben elkaar namelijk om te vermaken. Wij hebben drie katten thuis en we werken fulltime. En het gaat super. We hebben 2 katten bakken voor ze en deze maak ik 1 a 2 x per week schoon ligt er aan hoe vies en hoe erg ze stinken. Dus houden moet geen probleem zijn denk ik Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:57

Kei goed van jou! Haha!

Samen kunnen ze volgens mij best even alleen blijven. Katten zijn gewoon makkelijker als honden. Wij hebben zelf geen katten thuis, maar zit vaak in een oppashuis voor langere periode en daar hebben ze 2 katten. Krijgen 2x daags te eten en maakt niet uit of het een keer wat later/vroeger is. Als je gewoon zorgt dat ze schoon water en voldoende eten hebben, kun je best een avondje ergens anders slapen! En als ze gewoon gewend zijn om binnen op te groeien, maakt dat ook niet uit, dat je geen tuintje hebt Knipoog

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:47

katten kunnen best alleen blijven hoor als ze met zijn 2tjes zijn.
trouwens lief dat je ze gered hebt!

mijn katten zaten ook veel alleen toen ik ze net had. mn ex en ik waren overdag gewoon aan het werk. met zijn 2en vonden ze het zeker geen probleem en wij woonden ook op een flatje.