hond blaft hele dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

hond blaft hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 18:32

hoi bokkers,

ik zal mijn titel even verduidelijken;

sinds een maandje bijna hebben we nu een hondje uit het asiel.
met het asiel is al een hoop gedonder geweest,ze hebben ons onder andere voorgelogen over zijn gezondheid ed.
en hij zou ook prima alleen kunnen zijn.
dat blijkt dus niet te kunnen,als we weg zijn blaft hij de hele tijd.
we proberen de tijden dat hij alleen is op te bouwen,en we hebben sinds 2 weken een paar verdampingsapparaatjes in huis hangen die een rustgevende geur afgeven en hij krijgt Imipramine tabletjes.

we hebben al zoveel dingen geprobeerd,maar hij lijkt er weinig tot niet op te reageren....ik weet het echt niet meer,als het zo doorgaat moet hij terug naar het asiel...

pubelia

Re: hond blaft hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:34

kong met lever worst invriezen en dat geven als jullie weg zijn te geven???

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:37

zo'n anti blaf spuit riem ????
weet niet hoe je het noemt maar iederekeer dat ie blaft spuit de riem een geurtje wat ze niet lekker vinden en dat schijnt te helpen.

hier is een link van die dingen via google heb je nog meer
er staan ook schokkers tussen Duivel

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:56

Hoelang zit hij dan alleen op een dag?

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:01

Hoi, Ik las vandaag een artikel in een plaatselijk krantje hier over een apparaat dat telkens als de hond blaft een (voor mensen onhoorbaar) vervelend toontje afgeeft. Hierdoor zou de hond (zelfs die van de buren) stoppen met blaffen.
Verder heb je nog de riem die een klein stroomstootje geeft bij elke blaf. principe is het zelfde, hond koppelt gedrag aan vervelend gevolg.
Misschien heb je er iets aan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 20:42

hij is vandaag hooguit 4 uur achter elkaar alleen geweest.
normaal korter maar vandaag was iedereen thuis aan het werk.

en een stroomstootjes band vind ik niks...eigenlijk wel zielig

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:08

wij moeten onze pup laten schrikken.. nu blaft ie niet meer Tong uitsteken (van puppy-trainer) een blikje met 3 steentjes, dicht tápe en dan tegen de bench aangooien.. hij moet niet weten dat jij het doet!
hij moet je niet zien als je het blikje gooit en als je thuis komt en de bench weer opendoet dan pas het blikje weer pakken.. dit een paar keer herhalen tot ie niet meer blaft Lachen en veel lekkers in de bench geven; zodat ie het als iets leuks ziet!! bijv. koekjes in de bench, of kauwstaafjes, ect.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:02

Kynoloog of gedragstherapeut erbij halen. Anders wordt het niets. Dit hou je niet vol.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:11

wat vind je zieliger, een stroombandje of zo'n hondje wéér terug naar het asiel (misschien wel voor de zoveeslte keer). Mijn vriendin moest evt ook haar hondje van 8 naar het asiel brengen omdat ze nieuwe buren kreeg. Dat hondje blafte ook de hele dag. Ze heeft zo'n blafband omgedaan. De eerste keer schrikken ze zich rot, maar hij doet t niet meer en het hondje leeft nu nog gelukkig bij z'n oude vertrouwde baasje.
En het is echt niet zo dat 't een enorme schok geeft hoor. Gaat vaak van niveau 1 dus heel zacht naar 6. En het geeft eerst een piepje als waarschuwing. Als de hond dan nog doorblaft geeft t een schok.
Proberen kan altijd maar blijf de eerste keer wel even om een hoekje staan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 08:24

bedankt voor de tips allemaal
het is echt moeilijk,ik wil hem helemaal niet kwijt.....
de gedragstherapeut is pas per 1 november beschikbaar,daar gaan we ook een afspraak maken

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:02

Boertjes schreef:
wat vind je zieliger, een stroombandje of zo'n hondje wéér terug naar het asiel (misschien wel voor de zoveeslte keer). Mijn vriendin moest evt ook haar hondje van 8 naar het asiel brengen omdat ze nieuwe buren kreeg. Dat hondje blafte ook de hele dag. Ze heeft zo'n blafband omgedaan. De eerste keer schrikken ze zich rot, maar hij doet t niet meer en het hondje leeft nu nog gelukkig bij z'n oude vertrouwde baasje.
En het is echt niet zo dat 't een enorme schok geeft hoor. Gaat vaak van niveau 1 dus heel zacht naar 6. En het geeft eerst een piepje als waarschuwing. Als de hond dan nog doorblaft geeft t een schok.
Proberen kan altijd maar blijf de eerste keer wel even om een hoekje staan.

Ik vind angst bestraffen met stroom ronduit misselijk. Die hond is hartstikke bang, die ga je toch niet op zijn donder geven? Daarmee los je het probleem niet op (hij zal alleen nog maar banger worden) alleen de symptomen.

En gedragstherapeut lijkt me een goed plan! Is er geen andere in de buurt die eerder beschikbaar is? Ik weet niet of je al op deze site hebt gekeken? http://www.tinley.nl/

Succes ermee Lachen

LoodyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:06

onze hond blafte ook altijd... blafband geprobeerd, werkte niet.. die werd door de andere hond kapot gebeten... nu hebben wij het geprobeerd met water... iedere keer zodra hij blafte een bak water over hem heen gegooid... en zowaar heeft het geholpen.... Knipoog misschien een goeie tip om eens te proberen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:11

Help onze hond blaf als mijn moeder weg is!
Het is zijn baasje en hij wil geen seconde zonder haar zijn. Hij blaft, jankt e.d. Nú ook, wat te doen??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 11:37

hij doet het alleen als er niemand thuis is dus water helpt ook niet Boos!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:55

Mijn oma smeerde vroeger de bek van hun dwergschnautzer vol met pindakaas, als ze weggingen Vork Die brak ook de tent af en zo was hij eerst een poosje bezig met die pindakaas tussen z'n tanden vandaan te likken. Tegen de tijd dat hij daarmee klaar was, was hij vergeten hoe zielig hij was en ging lekker slapen Knipoog

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:08

Citaat:
Ik vind angst bestraffen met stroom ronduit misselijk. Die hond is hartstikke bang, die ga je toch niet op zijn donder geven? Daarmee los je het probleem niet op (hij zal alleen nog maar banger worden) alleen de symptomen

Het is ook absoluut niet het eerste wat ik zou proberen, maar als je geen andere oplossing meer weet en zo'n hondje dreigt weer in het asiel te moeten, zou ik het zeker proberen.
het was maar een tip

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 18:48

mijn vader heeft nu een halsbandje gekocht die een geluid afgeeft als hij blaft,ben benieuwd of dat helpt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:41

Ik hoop dat het helpt.
Nog even over je opmerking dat het asiel je voorgelogen heeft: deze zijn ook afhankelijk van de informatie die ze krijgen van de vorige eigenaren he! Als die zeggen dat de hond wel alleen kan zijn, dan kom je daar in het asiel nooit achter natuurlijk.

Als mensens eens zouden beseffen dat eerlijkheid (in het belang van de hond !) het langst duurt. Er zijn best mensen die de hele dag thuis zijn- ook honden bij wie we op de site zetten dat die het huis slopen als ze alleen zijn, worden geplaatst !

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:37

Snoevie schreef:
mijn vader heeft nu een halsbandje gekocht die een geluid afgeeft als hij blaft,ben benieuwd of dat helpt

Daarmee los je het probleem niet op. Je bestrijd alleen de symptomen. Ik vind het erg zielig voor de hond...