New foundlander eigenaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

New foundlander eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:47

Mijn man is helemaal verknocht aan grote honden met veel haar, ik vind op zich alles wel goed mits de honden wel een rustig karakter hebben
Wij hebben thuis al 1 hondje, een jack russel, daarnaast hebben wij kindertjes onder de 5 jaar en wil ik graag van de new foundlander eigenaren hun ervaringen met deze grote teddyberen.........barst maar los....

shirley23

Re: New foundlander eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:12

je kan misschien het best ff op internet kijken. tik bij Google die naam in en je krijgt een hele hoop te weten. Kijk op sites van fokkers enz enz. kom je ook veel van te weten. Wat ik weet zijn het ontzettend lieve dieren. dat is het eenige.

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:16

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:11

ja dat berijp ik wel en hebben wij ook wel gedaan maar dat zijn toch allemaal fokkers die ook graag een pup verkopen en ik wil eigenlijk de mening van iemand die een NF heeft zonder te hopen misschien wel een pup te verkopen

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:39

wij hebben 3 newfy's. het zijn heel aangename honden, ze zijn kalm waardoor ze echte kindervrienden zijn. ons dochter (2.5jaar) ligt vaak bovenop yencko, je mag eten voor zen neus zetten, hij zal niet recht staan want anders valt ze. rasta is wel wat minder te betrouwen, als je haar wakker maakt durft ze wel eens te knappen. we hebben net een nestje gehad van 5 pups waar we 1 van gehouden hebben. emma is nu 10 weken en is al proper in huis, loopt al aan de leiband en soms eens zonder en weet al dat ze niet buiten de voordeur mag als die open staat. dus ze leren heel makkelijk. wel moet je rekening houden met hun vachtverzorging, dat is een wekelijkse klus van 2h per hond Vork
als je nog iets zou willen weten, je moet maar vragen Pling

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:58

De gemiddelde goede fokker doet erg zijn best om jou géén pup te verkopen Knipoog. Dit doen ze om zo de gemotiveerde nieuwe baasjes te kunnen filteren. Je hebt namelijk niks aan nieuwe baasjes die na een jaar op de stoep staan omdat de hond toch tegen is gevallen. We hebben liever verhalen dat het zo mee is gevallen......
Ik heb nog 2 Portugese Waterhondenpups maar die zijn niet rustig (evenmin als een Jack Russel.....) dus daar ga ik niet eens over praten met je.

Van een goede fokker hoor je dus vooral de nádelen van hun ras. Misschien is dit voor jou ook een criterium om een fokker te vinden? Diegene die zijn ras alleen maar aanprijst is niet goed en degene die over al het zand, het onderhoud, de beweging, de hoeveelheid voeding en de erfelijke afwijkingen binnen het ras begint, daar moet je zijn.