[HK] het Friese Stabij topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elady

[HK] het Friese Stabij topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:40

Hi

Ik heb een kruising van een friese stabij x kooiker. Reu van 7 jaar en sinds 1 jaar in ons bezit.
Hij komt uit het asiel en zat daar omdat zijn baasje niet meer voor hem kon zorgen wegens omstandigheden. Van lopen had hij nooit gehoord, 100 meter was te ver en dan ging hij liggen, hij was dan ook modder vet. Zitten en af kende hij niet. Bloos
Nu na een jaar is het echt een schat van een hond, karakter, druk, rent, vliegt en springt tijdens zijn rondes buiten. Kan zitten en af, pootjes geven, kusje, automatisch in zijn mand als wij aan tafel gaan zitten. Alleen hij is ontiegelijk waaks en je bent je leven niet zeker als je aanbelt (hij denkt dat hij heel stoer is, maar dat is hij helemaal niet, kom je binnen, dan is het kwispel, kwispel, kwispel en niks aan de hand Clown Haha! ). Alleen is hij nog wat moeilijk met andere hondjes (kleine kortharige honden, herders en boxers) maar ach..de rest is al gelukt, dus daar komen we ook wel weer uit Lachen

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brand los over jullie trots!

Sassieja

Re: [HK] het Friese Stabij topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:41

Ik ook, ik ook!
Wij hebben ook een geweldig Friese Stabij, inmiddels alweer bijna 12, en het is echt mijn maatje!
Voor foto's, zie profiel! Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:42

Hoi
Ik heb een frieze stabij kruizing labrador.Ze lijkt heel erg op die van jou alleen de mijne is helemaal zwart met op haar borst een wit vlekje.Verder is het een hele lieve hond doet geen vlieg kwaad.Lekker baldadig af en toe speels eigenwijs.En altijd goed gehumeurd.Echt ons maatje dus.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:45

ze worden heel snel gek op je hé. Merk het echt aan Pelle (eerder Pele aka voetballer, maar daar was moeders het niet mee eens, zucht Haha! ), hij gaat echt door dik en dun en wil het liefste de hele dag bij je in de buurt zijn!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:01

ik heb een friese stabij teefje genaamd Baika. 1 jaar en 5 maanden

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:31

Mijne wil inderdaad ook het liefst de hele dag bij me zijn.Maakt me s morgens wakker en wil graag met me mee overal naar toe.Ze is vernoemt naar een veulentje van mijn oude verzorgpony.Misty heet ze.Ze is nu trouwens 3 jaar.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:47

2misty2 schreef:
Hoi
Ik heb een frieze stabij kruizing labrador.Ze lijkt heel erg op die van jou alleen de mijne is helemaal zwart met op haar borst een wit vlekje.Verder is het een hele lieve hond doet geen vlieg kwaad.Lekker baldadig af en toe speels eigenwijs.En altijd goed gehumeurd.Echt ons maatje dus.

Heb je ook een foto van jouw hond 2misty2 ? Ik heb hier namelijk momenteel een nestje van 6 pups, stabij x choco labrador, en ben érg benieuwd hoe ze er straks uit gaan zien !!
Afbeelding
Afbeelding

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:31

Keeva ik heb wel een foto maar jouw pups gaan er zeker niet zo uitzien als mijn hond.Die foto s bovenaan daar lijkt mijn hond op.Het meest op een stabij met erg veel vacht.Zoals ik jouwe bekijk blijft de vacht redelijk glad.De eerste foto de linkse pup.Die van mij heeft precies zo n vlekje op dezelfde plek schattig:DIk zal kijken of ik van de week even een foto kan plaatsen zit nu niet achter mijn eigen pc.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:08

Mij doggy Randy is half Friese Stabijhoun Ja

Voor foto's zie ook profiel!