Mijn konijntjes breken uit!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zilla

Mijn konijntjes breken uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 14:51

Wat ik nou toch zag... Nors opkijken
Er zwerft al weken een zwarte kat rond in onze tuin. Dit keer lag ie tegen het konijnenhok aan.

Afbeelding

Toen ik dichterbij kwam.... zag ik dat er precies op die plek een enorm gat was gegraven Bloos!

Afbeelding

Dat betekent dat ze de bodem van het hok helemaal hebben weggeknaagd Rolleyes

Afbeelding

Ze vernielen zo dat hele hok!!! Een aantal geleden hadden ze dit namelijk ook in een andere hoek gedaan... toen heb ik er een plankje overheen getimmerd, maar ik kan zo toch niet aan de gang blijven? Frusty Volgende keer zijn ze dr misschien wel vandoor...

Afbeelding

Wie de schuldige is?
Ginger...
Afbeelding

Daar kun je toch niet boos op worden he... Vriendjes zijn? Waarom willen ze toch zo graag weg bij me Verdrietig

pubelia

Re: Mijn konijntjes breken uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:03

[edit]je hebt het al veranders. Nieuw hok maken, met er onder gaas, dat je naar boven krult, zo kunnen ze niet meer graven... Lek daar dan een grote tak oid in, want het zijn en blijven knagers, controleer het hok ook in de regelmaat...

En dit heeft niks te maken dat ze graag bij jou weg willen, konijnen zijn dieren met een eigen instinkt, dus dit doen ze vanuit hun instinkt.

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 15:56

Ik weet ook wel dat ze niet weg willen bij mij, maar dat het gewoon instinct is.... Knipoog

Dat idee van die tak vind ik wel een goede, ik ga er meteen een zoeken. Dat zal ze iig even lekker bezig houden Haha!
Alleen om nou 'even' dat hok helemaal om te bouwen.... Rolleyes Het heeft al zoveel moeite gekost om hem te maken zoals ie nu is! Maargoed als het niet anders kan zal het wel moeten *zucht*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:08

Tjah kan ook niks zeggen dan een hok met gaas eronder. Wij hebben het ook gehad en van bovenaf vossen gehad en van alles gehad. Nu gewoon gaas eronder hek eromheen met weer gaas er ook omheen dat ze nergens kunnen ontsnappen. Konijnen zijn echte knagers en gravers.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:15

met de rest eens, ze willen niet van je af, het zijn gewoon knager&gravers! heb je wel knaagstangen enzo? om ze wat bezig te houden Tong uitsteken maar idd een nieuw hok met onder-gaas Knipoogoh je doet dat nu onder het hok.. ( vraag me niet hoe Tong uitsteken )

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:19

Whaha vind het wel grappig, maakte zoiets laatst ook mee, maar dan anders Knipoog

Tja, ik zeg eigenlijk hetzelfde als pubelia, gaas onder het hok e.d. Misschien een ren naast het hok oid zodat ze ook wat te doen hebben behalve de hele dag in een hok zitten?? Lachen Hebben wij ook gedaan...

Je kan ook tegels onder het hok doen. Lachen

Veel succes ermee Lachen Leuk nijntje is het trouwens ja Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:30

ik heb ook van die leuke konijnen die iedere keer ontsnappen. Ze huppelen vrolijk met zijn 3en achter elkaar door de tuin. Ik heb 3 lagen gaas op de bodem. bovenop het hok is afgezet en toch krijgen ze het voor elkaar

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:36

Wij hebben gewoon de hele tuin afgezet, lol, rennen en hokken worden toch vernield. Nu graven ze onder het tuinhuis zoveel ze willen. Lachen

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 17:33

Het is zo jammer dat we grind hebben liggen in de tuin...
Anders had ik wel een ren kunnen neerzetten ofzo, maarja gelukkig hebben ze een grote kooi.

Ze zijn al vaker ontsnapt, zelfs buiten de tuin geweest maar vreemd genoeg (maar gelukkig!) kwamen ze gewoon weer terug Haha! Maargoed ik moet er niet aan denken dat ze straks een keertje écht weg zijn Verdrietig

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:42

Gestoord Hebben ze zo'n mooi hok, gaan ze nog graven.
Dat ze zomaar door dat hout komen!
Ik zou ook even niet zo snel een oplossing weten.. Misschien inderdaad iets in de kooi leggen waar ze zich mee bezig kunnen houden..