Die plek op zijn rug bleek na heel veel kammen, pluizen en zoeken, toch door vlooien te komen. Iig, 1 vlo gevonden. Behandeld en zou snel over zijn.
Maar die wondjes bij zijn kont, bleken kwaadaardige gezwelletjes te zijn. Ze schrok er zelf van toen ze het zei en het voelde als een stomp in mijn maag. Hij is nog 100% reu en castreren zou in iedergeval de groei kunnen stoppen, dat de kans op verdere uitzaaiingen minder wordt. Maar daar gaat het niet mee weg, de kans is alleen kleiner dat het erger wordt. Maar volledige narcose, castreren.. nee dat wil ik hem absoluut niet aan doen.
Uit de verdere controle kregen we alleen maar nieuws te horen wat we wel wisten, maar het werd er nog even extra bij bevestigd. Ja, hij heeft staar en ziet het op een afstand allemaal niet meer zo scherp, maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben. En zijn achterpoot die nooit goed volgroeid is, en hij dus niet beter weet, ja, die is nog steeds niet volgroeid.
Vorige keer was de dierenarts zo positief over hem, kon amper geloven dat hij al 13 is en vol goede moed verliet ik het gebouw, maar deze keer.. Hoh, ik was zo kwaad op haar, alles en iedereen. Hij mag geen pijn hebben!
Hij kreeg een middel ingespoten en een prednisolon kuur voor 2 weken. Donderdag en vrijdag leek het goed te gaan. Zaterdag ochtend heeft hij mij vreselijk laten schrikken, hij kwam met zijn staart naar beneden met veel moeite zijn mand uit en het was een zielig hoopje hond. Verschrikkelijk om te zien en ik werd opgehaald dus moest hem zo achterlaten. Gelukkig werd ik 's avonds weer enthousiast door hem opgewacht en was hij weer vol energie.
Maar de plek op zijn rug geneest niet echt zoals verwacht.
En de bultjes bij zijn kont zijn opgezwollen en ziet er ook niet beter uit.
Altijd gezegt, hij mag geen pijn hebben omdat ik hem niet kan missen, en als het nodig is, dan krijgt hij dat laatste spuitje. Maar waar ligt die grens.
Hij is nog zo vol energie, wil nog zo graag mee, is zo enthousiast..
En het andere moment zie je dat hij pijn heeft.
Over een paar dagen is de kuur afgelopen en de vraag is hoe het dan gaat.
Ik ben zo bang, zó bang voor dat moment..
En het komt zo dichtbij