Eerste keer loops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laverne

Eerste keer loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:19

Tis zover, ons madammeke is loops. Ze was onwijs aan het likken en slobberen aan die doos van d'r..en toen mam haar op haar rug legde en eens drukte...tadaaa...ongesteld.
Broekje aan, zakdoekje erin en hobbelen maar. Drama natuurlijk want ze mag gewoon niet spelen met andere hondjes (lees: reutjes). En bij wat valsere teefjes houd ik haar nu helemaal uit de buurt. Je weet niet hoe ze reageren.

Al met al vind ik dat ze voor een klein diertje (kruising teckel met maltheser) flink vloeit hoor! Ze is nu 9 volle dagen aan het bloeden en het is sinds gisteren lichter van kleur. Dus ik verwacht dat een dezer dagen de afscheiding wit/doorzichtig is en dat het nu helemaal uitkijken geblazen is. Haar tepeltjes zijn opgezet, ze kreunt soms van de pijn, ze is überaanhankelijk en slaapt nog meer dan normaal.

Dat we al aan broekje 3 zijn belandt en we nu van ellende 2 broekjes over elkaar aan hebben waarvan we ook zeker weten dat die 2 in de loop van de dag worden gesloopt en het zakdoekje uit elkaar gereten en aangevreten door de kamer ligt...à la..maar ik vind het echt 3 keer niets.

WE hadden al besloten haar te laten helpen want dit vind ik teveel gedoe en met het oog op mogelijke baarmoeder-ellende heb ik zoiets van...laten helpen die uk. Uiteraard heb ik me wat ingelezen en wat laten voorlichten en ik weet van eventuele zaken waar ik op moet letten na sterilisatie.

Nu is mijn vraag, wat zijn ervaringen van bokkers? HOelang na de eerste loopsheid kan ze geholpen worden? Etc.etc...

Rosita

Re: Eerste keer loops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:54

3 maanden na de loopsheid is de cyclus tot rust en de baarmoeder het kleinst. Dat is een mooie tijd om te castreren.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:59

bij ons lijkt t alsof de eerste loopsheid eraan komt > we hedden broertje en zusje (ze zijn nu zo'n 26 weken geloof ik?) en broertje duikt er nu echt zo'n 100 x per dag op..snuffelt steeds erg specifiek, en nu hebben we gemerkt dat ook andere honden als we buiten zijn erg specifiek aan t snuffelen zijn Bloos . we hebben haar een spuitje laten geven bij de DA..>Soort anticonceptie zeg maar. Ben benieuwd hoe dat werkt want onze vorige hond was eerst gewoon loops en vervolgens gesteriliseerd

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:01

Hoe oud is ze??
mijn Lab nu 9mnd.. en nog niet loops.. dus volg even..

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:08

ik ben ook wel benieuwd naar hoe oud jouw hondje is Laverne?
Wij zitten een beetje te gokken nl > broertje en zusje dus die moeten allebei 'geholpen' worden, en we zijn steeds aan t uitvogelen met de DA wanneer..
Te vroeg is niet goed nl maar te laat is ook een beetje banketstaaf (wel gezellig natuurlijk..al die baby's Knipoog )

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 11:54

Ze is op 5 februari geboren. Ik vond al dat ze laat was, maar nu is het toch zover. Ze is nu bijna 9 maanden.

Madame ligt standaard op haar rug als ze nieuwe hondjes leert kennen en vlak ervoor viel het ons op dat ze bij wijze van al op haar rug ging liggen als ze andere hond nog niet eens in dezelfde straat liep (even overdreven maar goed).
Nu is ze loops, stopt ze om de 5 tellen, snuffelt aan elke paal en elke muur en naar ons idee "markeert' ze echt! Ze plast telkens kleine plasjes en lijkt wel een drugshond zo snuffelt ze.

Ze is zo ieniemienie en haar mama had 8 kindjes in haar buik waarvan er 4 dood geboren werden. Dus baby's willen we niet en zeer zeker niet ten koste van haar gezondheid.

Ik weet niet of mensen die een loops teefje hebben meegemaakt ook het idee hebben dat de "klachten" en lichamelijke kwesties erg overeenkomen met die van de vrouw? Ik bedoel, dik en harder buikje, opgezwollen tepeltjes en ik heb echt het idee dat ze zwaarder is! Net of ze vocht vasthoudt ofzo. Dat ze krampjes heeft is duidelijk en haar doos is echt ontzettend opgezwollen en drie keer zo roze....van de achterkant lijkt het net op een baviaantje zeg maar Clown

Vind het zo zielig eigenlijk Bloos

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:56

Ahh.. nou mijn lab is dus van 26-12-05 maar is nog niet loops hoezo laat???

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:30

sabby schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar hoe oud jouw hondje is Laverne?
Wij zitten een beetje te gokken nl > broertje en zusje dus die moeten allebei 'geholpen' worden, en we zijn steeds aan t uitvogelen met de DA wanneer..
Te vroeg is niet goed nl maar te laat is ook een beetje banketstaaf (wel gezellig natuurlijk..al die baby's Knipoog )

't kan dierenartsen niet vroeg genoeg tegenwoordig dus ik snap jullie 'gevogel' niet? En leuke baby's uit een 'relatie' tussen broer en zus? Dat wil je toch niet?

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:43

duh!! jawel hoor ik wil heeeeel graag puppies uit broer en zus..hoezo kan dat niet dan Bloos ???
(jeezus wat denk je nou?? heeeele diepe zucht)

en hoezo; ik snap je gevogel niet want t kan dierenartsen niet vlug genoeg gaan...ooh omdat een dierenarts (niet de mijne dus he) het maar zo vlug mogelijk wil dan doe ik dat maar want ik heb verder geen mening ofzo?
Ik vogel uit wat ik wil..er zijn nl nog meer opties..offe; ohja; wie doe je t eerst want ze hoeven niet perse allebei even vroeg..

ach laat ook maar Boos! daar gaat t niet over > t topic was niet over mijn hondjes en of ik daar puppies van wil (wat een vraag ook..)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:57

Laverne schreef:
haar doos is echt ontzettend opgezwollen en drie keer zo roze....van de achterkant lijkt het net op een baviaantje zeg maar Clown

Wat gebeurt er zonder broekje?
Dat het hondje zo rond de 3 weekjes blijft druppelen is vrij normaal, iets opgezet en wat donkerder van kleur, is ook geen probleem.
Het is echter niet geheel de bedoeling dat je echt plasjes bloed aantreft of dat het blijft lopen. Ook niet dat haar doos, zoals jij het noemt, 3 keer groter is en flink roze/rood. Daarmee kun je toch het beste even een ritje langs de dierenarts maken hoor.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:04

ja dat had onze vorige hond ook nooit...zo opgezwollen
ben benieuwd of dat anders met t ras te maken heeft?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:17

OO Sabby!!!! Snap je dan echt niet dat alles wat dierenartsen zeggen heilig is!!!! Ook al spreken ze elkaar tegen!!!! dan moet je gewoon een combinatie doen van wat die twee zeggen....

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:02

haha..nee zo bedoelde ik t niet hoor!
maar tuurlijk wil ik geen pups van die twee! (kwam er eerder een beetje fel uit. excuus!)
En onze vorige hond hebben we klakkeloos laten stereliseren, nu komt de DA toch met andere opties > zoals een soort anticonceptie voor haar.
Vandaar dat we aan t uitvogelen zijn Knipoog

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 14:09

Ik weet het niet, ga eens op speurtocht. Maar het is nu stukken minder.
We hebben altijd reutjes gehad en dat is toch anders hè Knipoog
Maar goed, ze heeft verder geen last van haar doos, ze is alleen extreem schoon en vind het zelf verschrikkelijk dat ze met een broekje aan moet lopen.

Ze druppelde de eerste paar dagen echt bloed als ze geen broekje aanhad, geen hele dagen, maar met regelmaat.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:12

onze toen ook hoor..en die daarvoor ook niet; verschilt toch per hondje denk ik

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 14:53

Van wat ik lees, vind ik sterilisatie het meest veilige. Er zitten naar mijn idee aan prikpillen en andere vormen van anticonceptie teveel nadelen.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:16

ja ik vraag t me eerlijk gezegd ook af hoor...
eerst ff weekje weg en dan opnieuw gaan rrondkijken..ik moet er niet aan denken dat die acties van broertje echt effect hebben dus er moet wel iets gebeuren..al blijven alle da' s zeggen dat voortplanting nog niet kan Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:21

Jari wordt dit jaar 12 jaar en is nog steeds helemaal compleet.

Betekend 2x per jaar even een ander rondje lopen en idd een broekje aan. Het broekjes bij haar is ook geen succes ze houdt hem aan zolang ik er maar geen zakdoekje of maandverbandje in doe. Als ik in de buurt ben geen probleem maar als ik even weg ben ligt het door de hele kamer. Dat ze het schoon houdt is een goed teken en heel normaal. Tja rode vlekjes door het huis wen je wel aan is ook zo schoon.

Reden dat ik het nooit gedaan heb is dat haar tante (Sandy van mijn moeder) erg sloom werd en down niet meer het felle karakter wat ze had. Ik wilde dit risico niet lopen en loopt dus graag een rondje om.

Dierenarts had bij de laatste controle ook nog geen reden gevonden om het te veranderen ivm baarmoeder.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:43

oeps... noah moet ook nog! Bloos gelukkig duurtje dat nog wel even hoop ik Lachen ze is nu 13 weken Lachen