knagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maike

knagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 21:41

Sinds 2 weken heb ik een Franse hangoor. Hij luisterd supergoed en is al zindelijk.
Nu heb ik een vraag. Hij knaagt aan alles waar hij niet aan mag knagen. Ik heb genoeg afleiding voor hem waar hij wel aan mag knagen maar dat vind hij lang niet zo interesant. Vooral de omheining van het balkon is erg geliefd bij Doerak. Deze is geverfd dus lijkt me niet echt goed. Ik heb ooit gelezen dat als je er groene zeep op smeert hij niet meer knaagt. Heeft iemand hier ervaring mee?? En is dit niet schadelijk als hij er toch aan knaagt??
Kan trouwens goed zijn dat ik het hier in een topic heb gelezen maar is al even geleden en kon het niet terug vinden.

maike

Re: knagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:15

niemand die hier een oplossing voor heeft?? ik kan hem nu namelijk geen moment alleen laten want dan hangt hij alweer in het balkon...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:46

Het afleren Knipoog eigenlijk is een konijn ook geen binnendier een echte buitenstruinder die aan takjes etc. knaagt. Natuurlijk gedrag is dit en eigenlijk moeilijk af te leren of wat tegen te doen. Ik zou zoiezo geen middeltje weten om erop te smeren. Zorg in ieder geval voor genoeg takjes etc.
Wat heb je nu voor hem om te knagen?

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:40

Ik heb heel mn balkon vol liggen met afleiding waar hij wel aan mag knagen.
Inderdaad vooral een hoop takjes en stokjes, wat papier, wc rollen en nog heel wat speeltjes voor hem. Het afleren lijkt me niet gaan aangezien het toch een knager is.
Hij mag van mij ook best knagen en het gaat er mij niet om dat mijn balkon er straks wat minder mooi uitziet omdat alles aangevreten is maar met die verf erop is gewoon slecht voor hem..
Ik heb het ooit gelezen over iets wat ze in de kooi smeerde omdat een konijn ook de neiging heeft om zn kooi kapot te bijten. Ik dacht dat ze het in dat topic hadden over groene zeep maar weet het dus niet meer zeker helaas...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:43

Ik weet het niet, maar volgens mij kun je een konijn dit niet afleren? Het is niet voor niets een knaagdier....Misschien overschilderen met verf die niet schadelijk is voor dieren? Groene zeep lijkt me nou niet direct gezond?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:53

Een konijn is geen knaagdier Tong uitsteken Knipoog
Ik weet zo 1,2,3 niet of verf schadelijk is voor konijnen. Groene zeep lijkt mij inderdaad ook niet gezond. Tjah lastig probleem misschien gaas eromheen, maar ja dat is ook weer zoiets.
Je kunt alles afleren, maar dit kost zoveel tijd en energie dat het eigenlijk niet haalbaar is.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:56

Oh wat is het dan wel?

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 23:02

Nee, een konijn is officieel een haasachtige...
Overschilderen mag niet omdat het een huurappartement is, mag dus niks veranderen aan het balkon omdat dat in het hele complex hetzelfde moet zijn.
En er iets opsmeren wat vies ruikt voor een konijn dus waar hij sowieso vanaf zal blijven?? Iemand daar een idee voor dan?? Ik weet namelijk zeker dat de verf wel schadelijk is. Dit ras staat ook bekend om de gevoelige darmen ben dus liever iets te voorzichtig dan dat ik dadelijk mijn vriendje dood op het balkon vind... Ziek

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:04

Misschien de DA eens vragen?

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 23:12

Haha, dat is ook dom dat ik daar niet aan heb gedacht! Frusty
Zal ik van de week zeker doen. Tips zijn nog steeds welkom!!

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:31

Ik heb het weer gevonden! Het is inderdaad groene zeep wat er tegen werkt! Toch bedankt voor de tips!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:46

dat lijkt me toch niet echt gezond als een konijn dat binnenkrijgt...

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:35

Een konijn vind het vies en gaat er dus niet aan knagen. Het is niet schadelijk.
Word op puppycursussen ook aangeraden voor als honden aan meubels gaan kauwen. Dan zal het allicht gezonder zijn dan de verf die hij binnenkrijgt als hij m'n balkon verder opeet.