Kat flipt als ze buiten een kat ziet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Kat flipt als ze buiten een kat ziet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:27

Da mijn jongste kat niet spoort, wist ik al.
Maar dit is gewoon eng, misschien zijn hier kattenkenners die weten wat het is?

Als ze buiten een kat ziet (als ze op de vensterbank zit) flipt ze helemaal.
Ze gaat oorverdovend krijsen, en springt gewoon keihard tegen het raam. Als je haar gaat straffen, of wil pakken, gaat ze gillen bijten krijsen krabben grommen blazen kortom alles, ze gaat compleet door het lint.

Als ze daarna tegenover Nero of Cees staat (die allebei doodsbang zijn van haar en met een dikke staart een stuk bij haar vandaan zitten) flipt ze weer, weer gillen, en haalt ze uit naar hun. (naar mij dus ook als ik in de buurt kom)

Ze deed het net weer, resultaat, een pluk haar van Nero in haar bek, en overal haar...

poes

Re: Kat flipt als ze buiten een kat ziet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:30

Voor jou is het wrs geen pretje maar ik vind het wel erg grappig klinken, ik zie het al zo voor me Haha!

Een paar vraagjes dan maar:

Gaat je kat zelf buiten? Zoja dan ziet ze buiten als haar territorium en wordt ze wrs gefrustreerd dat buiten een indringer zit en ze er niet bijkan: Zoneen wrs toch zelfde verhaal, territoriumdwang.

Is ze anders een beetje normaal met de andere katten?

De mijne gaat aan het raam ook wel zitten grommen en zo maar ik kan haar wel nog weer oppakken.

Sja mss eens een dierentherapuet bijhalen Haha!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:32

Het ziet er ook best grappig uit, maar ook weer eng. Het gekrijs is echt keihard, klinkt ongeveer alsof je op een staart van een kat gaat staan. Nagelbijten / Gniffelen

Ze komt soms buiten, als ik er bij ben mag ze in de tuin. Ze is een raskat, en nog niet geholpen.

Ze is wel redelijk normaal met hun, wel een beetje (nogal) bazig maar dat is vrouw eigen denk ik. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:02

Het is iig vreemd dat ze zo heftig reageert, een beetje reactie is normaal, maar als het echt zo eng krijsen is.. Toch denk ik dat het gaat om pure territoriumdwang en dat ze gewoon heel erg nijdig wordt. Wat je eraan kunt doen is een andere vraag natuurlijk...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:26

Ik denk ook dat ze enorm gefrustreerd is dat andere katten op haar teritorium zitten en dit af reageert op alles in de buurt....
Mijn kat blaast dan, maar niet zo erg als de jouwe.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:35

hahaha herkenbaar!!!!

die van mij komen allebei gewoon buiten,maar als ze voor het raam zitten en ze zien een andere kat dan word die ene ook zooooooo boos!!!
komt omdat ze voor het raam zit en die kat dus niet kan pakken, raakt ze gefrustreerd van en gaat echt hele idiote geluiden maken Knipoog

ik gooi mestal een krant naar haar hoofd en dan houd ze wel op Haha!
komt de jouwe ook buiten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:09

Welk ras is ze trouwens? Onze twee siamezen vroeger hadden er heel erg van, de kater heeft ooit een andere kat van het schuurtje gegooid, beestje heeft het niet overleefd helaas. De andere, een kattin, moesten we soms een paar weken binnen houden omdat zelfs de buren van 8 huizen verder klaagden dat hun kat niet meer in hun eigen tuintje durfde.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:06

Het klinkt me bekend in de oren Scheve mond onze oudste kat doet dat dus ook als ze 's nachts in de keuken zit en ze ziet een andere kat in "haar" tuin lopen..ze krijgt dan echt een woede aanval..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 08:42

Het is een kruising maine coon turkse angora.
Het is toch al een pittige tante, vanaf het begin is ze de baas over de andere 2.

@ellepel, ze komt wel eens buiten maar niet de tuin iuit.