Het tamme kippen topic. :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Het tamme kippen topic. :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 17:55

Ik hoop dat ik niet de enige ben met een tamme kip? Nagelbijten / Gniffelen
Kom maar op. Haha!

kavama

Re: Het tamme kippen topic. :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:16

nee hoor, ik heb ze ook.
Wel meer dan 1.
maar ja ze komen voornamelijk naar omdat ze altijd wel wat lekkers krijgen, zijn ook zwaar beledigt als ik niks bij me heb.

groetjes

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:49

ik had 4 van die schatties Lovers 1tje was overleden.. 3 zijn er weg.. Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:56

hahahahahahaaha een tamme kip... mag ik even lachen... één tamme kip??? ik had er 12 Haha!
geweldige beesten en láng niet zo stom als de meeste mensen wel denken Haha!
die liepen me de hele dag trouw achterna, gingen er gezellig bij zitten op een veilingkissie als ik buiten koffie dronk hahaha... sommige wilden graag op schoot... van die dikke barnevelders & een stel van de legbatterij geredde bruine kippen compleet met afgehakte snavel Verdrietig
veel plezier met die kippies gehad *LOL*

helaas was de pret over toen m'n relatie op de klippen liep en ik ging verhuizen van het wijde friese platteland naar een rijtjeshuis Scheve mond

mja, ik denk maar aan de lol die ik wél met m'n beestjes heb gehad Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:55

Wij hebben er drie zus ,en, zo . Die kun je heel makkelijk oppakken en ze eten uit je hand.

Vroeger hadden we er eentje die was nog tammer, die kon je aaien, oppakken en ook zaden uit je hand laten eten, ik had haar Bella genoemd.
Helaas lag ze op een dag dood in haar hok, en die andere twee pikkende, niet tamme rotkipen waren de hele tijd op haar in aan het pikken, heb haar toen maar snel uit het hok gehaald Verdrietig

Wat kunnen die beesten wreed tegen elkaar doen zeg Hamer

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 16:23

3 weken geleden had ik er ook nog 2, is helaas overleden. Verdrietig
Deze was heel tam. Maarja, scharrelaar is ook in staat om zo naar binnen te lopen. Vork
Mijn vriendinnen zien me aan voor gek, ik vind het echter wel gezellie. Haha!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:45

aaaah eva Gaaaap! een támme kip? hahahaha
die wil ik wel es zien Haha! en ik wil silvana trouwens ook wel zien Haha!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:52

Kheb er 3. Komen gerust op schoot als ik in de ren zit. Verder eten ze graag wormpjes uit de hand of graan. En dan te bedenken dat toen ik ze kreeg ze vreselijk bang voor mensen waren (ze komen uit de bio-industrie).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:59

Ooooh, die had ik vroeger (tijdelijk) ook 1, Piepie! Was een eendagskuiken uit de etalage van de bloemenwinkel (rond pasen, mocht vroeger nog), en die was kado voor een vriend van me voor zijn verjaardag. Hij was zo lief! En hij groeide en groeide en groeide, en toen was de kat er bang voor want hij ging de hele tijd op de kat zitten als ie zijn zin niet kreeg.
Toen is ie naar een andere vriend gegaan met een boerderij, daar moest ie in de ren met allemaal krielkipjes en hanen. Hij was helemaal in crisis, zo gauw die moeder de ren open deed rende hij het huis in. En hij snapte "op stok gaan" niet in het begin. Toen ie eenmaal door had hoe het werkte was ie zo heer en meester in de ren, hij ging ook gewoon op die mini-haantjes zitten als ze hem uitdaagden. Aaaaaah, Piepie, wat was die lief zeg.....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:38

Bella kwam toendertijd samen met die andere twee krengetjes ook uit een legbatterij. Die krengetjes waren overigens ook best tam, maar niet zo tam als Bella.

Toen we ze net hadden snapte ze op stok gaan ook niet. Toen heeft mijn moeder ze elke avond in het nachthok opgesloten en hebben ze het uiteindelijk toch geleerd.

Wisten jullie trouwens dat een kip elke dag opnieuw beleefd, dus ook het idee hebben dat ze elke dag weer in een ander hok zitten.
Elke dag bekijken ze weer opnieuw hun onderkomen en gaan ze lekker graven Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:48

Wij hebben Bep en Truus, lekker aaibaar en op schoot te nemen.
Ik vind het geweldig om kippen te zien rennen.....vrolijkt acuut mijn dag op.
( van dat mallotige hele harde rennen als je net aan komt lopen met voer e.d. )

Bep zit ook graag op een achterwerk van een pony, lekker warm aan d'r poten zeker..
Als de pony in kwestie het dan op een lopen zet, klemt ze zich automatisch vast met de poten en tja...wat zie je dan door de weide stuiven?
LOL.....

foto's in profiel...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:54

Ik had er ook eentje. Echt heel lief. Uiteindelijk dood gegaan, waarschijnlijk vergiftigd..
Maar die was echt helemaal tam, kwam altijd op schoot zitten om geaaid te worden en wilde altijd op de bank liggen haha Haha!
Afbeelding

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:56

ja ik heb ook een tamme kip, eigenlijk 2 alleen de ene is meer brutaal als tam Nagelbijten / Gniffelen
Maar de andere (kuifje Nagelbijten / Gniffelen ) Springt altijd vanuit het hok op mijn schouder, en die komt als ik fluit haha en eet uit je hand enzo. echt wel leuk haha

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 15:49

Kippen zijn echt wel relaxed. Haha!
Onze kip jaagt ook achter de katten aan, hahaah.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:02

dikki dit onze witte dikke kip ging mee op je schouder of liep achter je aan een rondje door het park, super lief beest, mis hem best.

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:17

ik heb ook 2 tamme kippen, naja niet zo tam als die kip waar die foto van is Tong uitsteken
die van mij beginnen altijd helemaal maf tegen het hek van hun hok op et springen als je komt en dan aai ik ze altijd en ga wat met ze spelen.
ze heten bram en mie de vink

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:47

Ik heb ook een tamme kip gehad, Piep.
Het kuiken was net 1 dag uit het ei en toen ik 's morgens ging kijken in het hok was de moeder dood.
Toen hebben we het kuiken naar binnen gehaald, omdat de andere kippen hem anders dood zouden pikken (echt wrede beesten kunnen het zijn).
Dus toen zat Piep in een doos met lampje in mijn kamer, dan was hij vaak aan het piepen, en als ik hem dan in mijn t-shirt rolde was hij stil en ging slapen.
Hij zag mij ook als zijn moeder, altijd achter mij aanrennen en luisterde echt naar zijn naam.
Alleen het enige nadeel was dat hij echt niet wist dat hijzelf een kip was. Dus telkens ontsnapte hij uit het hok, om bij ons op het terras te zitten en ja, ook het liefst op schoot en dan liggend op zijn zij.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:50

Hier zijn eigenlijk alle kippen tam, maar de tamste is mijn brahma Noekie. Die had ik als kuiken aangekocht, wel al groot kuiken, maar daar gaat het niet om. Ze was toen bijna verhongert, maar via dwangvoer hebben we haar er bovenop gekregen. Ze is een zwarte brahma, met hier en daar een klein wit vlekje. Hiervoor heb ik er nog een gehad, bijna identiek, maar die was heel ziek, en is doodgegaan toen ze nog vrij jong was. Daarvoor had ik een antwerps baardkrieltje van de markt meegenomen, en die was ook echt supertam. Daartussen zat nog een kuikentje wat ook mee in bad ging. Althans, dan ging het op mijn schouder zitten. En daarvoor zat ook nog een eendenkuikentje, wat ook mee in bad ging, maar dan ook echt rondzwom enzo. Jeetje, heb dr wel veel gehad Clown
Groetjes, mij

[edit: mijn 1500 post!!!]

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:07

wyko schreef:
Ik heb ook een tamme kip gehad, Piep.
Het kuiken was net 1 dag uit het ei en toen ik 's morgens ging kijken in het hok was de moeder dood.
Toen hebben we het kuiken naar binnen gehaald, omdat de andere kippen hem anders dood zouden pikken (echt wrede beesten kunnen het zijn).
Dus toen zat Piep in een doos met lampje in mijn kamer, dan was hij vaak aan het piepen, en als ik hem dan in mijn t-shirt rolde was hij stil en ging slapen.
Hij zag mij ook als zijn moeder, altijd achter mij aanrennen en luisterde echt naar zijn naam.
Alleen het enige nadeel was dat hij echt niet wist dat hijzelf een kip was. Dus telkens ontsnapte hij uit het hok, om bij ons op het terras te zitten en ja, ook het liefst op schoot en dan liggend op zijn zij.

Dit is ook echt precies onze Piepie, zelfs bijna dezelfde naam, hoe toepasselijk! Haha! Alleen die van ons kwam uit de bloemenwinkel met pasen, dat mocht toen nog. Kosten de kuikentjes 1 gulden.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:13

ik hoef alleen maar kip te roepen en ik heb er 40 aan me voeten.....
hahah een echte tamme kip heb ik ook gehad een bramha hen groot dier,grietje heette ze,deze zomer af moeten maken was erg ziek.
ben er zelfs nog mee naar de dierenarts geweest in de auto op mn schoot en naar buiten kijkenbij de dierenarts op dr eigen stoel echt een prachtig dier.
opp dit moment fokken we met kippen en hebben om de 3 weken kuikens soms zitten er een paar tussen die makker zijn als de ander erg leuk.
verders zijn bijna al onze kippen wel gewend om opgepakt te worden.
er staan foto in mijn profiel.

gr gemma

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:01

Brahma's zullen altijd mijn lievelingskippen blijven. Alleen denk ik dat ze te groot gefokt worden, en daardoor niet meer zo goed immuun zijn voor ziektes, en verder ook gewoon geen sterke kippen.
Helaas moet ik mededelen dat Noekie, mijn Brahma meisje, vandaag op onverklaarbare reden dood in het hok lag. 'S morgens nog lekker gezond en fit, en nu, 10 minuutjes geleden, opeens helemaal dood in het hok.
R.I.P Noekie, ik zal je nooit vergeten!
Afbeelding

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:13

Ach gut, wat sneu pluttersput! Sterkte ermee, ze was prachtig.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:24

Dankjewel, ze was ook echt mijn kleine meid. Maar nu ga ik op zoek naar kleine krieltjes. Ik wil geen grote meer. Dus als iemand weet waar ik jonge sabelpootjes, of antwerpse baardkrieltjes of wat mijn betreft vuilnisbakjes vandaan kan halen, alle tips zijn welkom. NIet denken dat ik niet gaf om mijn kipje dat ik nu meteen al iets anders wil, want dat is helemaal niet zo. Wat mijn betreft krijg ik volgend jaar pas nieuwe kipjes. Maar ik wil gewoon weer wat in handen hebben zoals ik Noekie in handen had..
Groetjes, mij

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:55

Misschien moet je even op het kippenforum rondneuzen: www.kippenforum.nl
Succes met zoeken!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:25

Had ik al gekeken, dank je wel. Maar daar zat niet iets in de buurt bij. Maar ik heb waarschijnlijk al 2 zijdehoenhennetjes van ongeveer 3 maanden gevonden, dus ik denk dat ik die misschien ga ophalen. Moet nog even bellen, maar ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes, mij

[edit: ik ga ze vanavond om 4 uur halen! ]