Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Sowieso binnen houden tot na de castratie!! En je daarna gaan afvragen of ze wel perse naar buiten toe moet.
mbkaatje schreef:Onze poes is gesteriliseerd toen ze zes maanden was. Ik vond haar nog vrij klein hoor voor zo'n operatie. Wachten tot 9 maanden is misschien beter, maar dan moet je wel uitkijken, want voor je het weet is ze zwanger.
JustNanno schreef:mbkaatje schreef:Onze poes is gesteriliseerd toen ze zes maanden was. Ik vond haar nog vrij klein hoor voor zo'n operatie. Wachten tot 9 maanden is misschien beter, maar dan moet je wel uitkijken, want voor je het weet is ze zwanger.
Daar is geen kans op als je haar gewoon binnenhoudt?Zo moeilijk is dat nog niet?
Skipper schreef:
Wij zijn op kattenpil overgestapt, niet ideaal maar goed als tussentijdse oplossing mits je ze natuurlijk op juiste tijden geeft consequent (1x per week een pil)
En het 'kattenblikje' werkt idd ook goed, wij hebben het gedaan met bakje vlees (gourmet oid.) dat vinden ze heerlijk en altijd als ik ze nog roep komen ze aangerend om hun deel op te eisen en ze krijgen het s avonds en zitten dan al netjes klaar
JustNanno schreef:En open poes laat je toch niet buiten?En de pil is lang niet betrouwbaar.
En ja van dat blikje, ooit bij stilgestaan dat katten kilometers ver van huis lopen?En als ze opgesloten zitten, overreden of verdwaaldzijn reageren ze daar heus niet op,kun je roepen wat je wilt
Skipper schreef:JustNanno schreef:En open poes laat je toch niet buiten?En de pil is lang niet betrouwbaar.
En ja van dat blikje, ooit bij stilgestaan dat katten kilometers ver van huis lopen?En als ze opgesloten zitten, overreden of verdwaaldzijn reageren ze daar heus niet op,kun je roepen wat je wilt
En iedereen bepaald toch altijd zelf of ze ze wel of niet naar buiten laten gaan??
En pil is tot nu toe als tussenoplossing goed alternatief geweest! Al dik jaar aan de pil sinds eerste krolsheid en tot nu toe nog geen kittens gesignaleerd!
En ooit bij stil gestaan dat niet alle katten km's ver weg gaan? Ze hebben duidelijk territorium en jachtgebied en dat is geen km's uit de buurt!!
En tja zo kan je altijd wel excuus verzinnen om ze niet naar buiten te doen maar dat is hele andere discussie die hier niet van toepassing is om te voeren? Tuurlijk reageren ze dan niet als ze dood zijn op geroep![]()
![]()
Zo kan ik er nog wel paar verzinnen, maar het is hier geen "doe je katten niet naar buiten'' topic, maar vanaf welke leeftijd een poes naar buiten te doen.