Foto's asielkatten (noord NL) (die een baasje zoeken *hint*)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Foto's asielkatten (noord NL) (die een baasje zoeken *hint*)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:32

Vandaag heb ik mijn camera eens meegenomen naar het asiel om eens een paar leukertjes vast te leggen. Ja

Speedy. Speedy is al oud (13) en afgestaan omdat haar baasje is overleden. Helaas was er niemand in de familie die deze geweldig lieve kat, na jaren trouwe dienst, in huis wilde nemen...
Ik hoop dat ze snel wordt opgehaald want ze kwijnt hier weg in het asiel. Ze is mager, haar haar is dof en valt uit, ze voelt zich duidelijk niet prettig. Nu zit ze in het asiel met allemaal jong spul om haar heen en dat bevalt haar maar niks.
Speedy heeft een zacht karakter en dat hebben de andere katten ook gemerkt. Ze ontvangt vaak een mep van de andere katten, terwijl ze alleen maar een ommetje wil maken. Verdrietig Ach gut
Afbeelding

Mies is een van mijn favorieten met haar felgroene kijkers (ong. 1jaar oud). Als je in het verblijf bent loopt ze constant om je benen, ze wil het liefst de hele dag aangehaald worden. Ze is niet geschikt voor bij kleine kinderen want ze wil niet de heel dag opgepakt worden. Ze haalt regelmatig uit naar andere katten. Erg leuke kat voor mensen die geen andere katten hebben. Ja
Afbeelding

Afbeelding

Mathilde, een hele leuke kat, die trouwens vrij klein is. Ze is wat onzeker en kijkt eerst even de kat uit de boom als ze je niet kent. Maar als ze merkt dat je goede bedoelingen hebt wil ze graag aangehaald worden. Ja Zeis graag buiten
Afbeelding

Boetje! Haha! Een rustige, leive kater van ong. 9 jaar oud. Hij is bij mooi weer altijd buiten op het klimtoestel te vinden. Als je het verblijf binnen komt komt hij direct op je af lopen voor een aai. Hij wil zo graag bij iemand wonen en heeft veel liefde te geven, maar heeft zijn uiterlijk niet echt mee en is daarom nog steeds niet opgehaald. Ach gut
Afbeelding

Prachtig rode kitten (weet zo niet uit mijn hoofd of het een poes of kater is, ik dacht een poes). Ze ziet er erg mooi uit maar is helaas wat bang. Met veel aandacht komt dit zeker weten nog helemaal goed, vandaag heb ik haar er van overtuigd dat het erg leuk is om achter je oortje gekriebeld te worden. Knipoog
Ze is ook erg fotogeniek zoals je ziet. *LOL*
Afbeelding

Afbeelding

Kitty is het probleemgeval van het asiel. Verdrietig Ze is naar alle waarschijnlijkheid vroeger aangereden en hefet daarbij hersenletsel opgelopen. Ze kan namelijk af en toe wat verward overkomen. Het is daarom noodzakelijk dat Kitty bij mensen geplaatst wordt, waar ze lekker binnen mag blijven, want we denken dat als Kitty buiten komt, ze de weg naar huis niet terug kan vinden. Ook heeft ze een beschadiging opgelopen aan haar rechteroog, hier ziet ze maar weinig meer mee. Voor mensen in een flat zou het de ideale kat zijn. Ze is erg lief. Ja

Afbeelding

Wittie, leuke witte kater die graag aangehaald wil worden. Ja
Afbeelding

Tjerry, een leuke, aanhalige zwarte kater. Ja Hij zit graag buiten.
Afbeelding

Van deze weet ik de naam niet meer. Een zeer aanhankelijke kat, wil het liefst de hele tijd geaaid worden!
Afbeelding

Nou dat was hel wel zo ongeveer. Natuurlijk zitten er nog veel meer katten in het asiel, dit was even een kleine selectie. Knipoog

JorisDy

Re: Foto's asielkatten (noord NL) (die een baasje zoeken *hi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:35

Prachtige poesjes. Als ik de gelegenheid had had ik er een gekocht. maar helaas is dat onmogelijk voor mij(Wonen boven een snackbare.papa alergisch voor katten) Helaas.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:44

Aah wat een leukies allemaal..

't Is dat m'n moeder ECHT geen kat wil [sowieso geen dieren erbij nu Sigaar] maar anders had ik best een asielpoesiebeest willen hebben..

Groetjes aan Gerrie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:47

Citaat:
Aah wat een leukies allemaal..

't Is dat m'n moeder ECHT geen kat wil [sowieso geen dieren erbij nu Sigaar] maar anders had ik best een asielpoesiebeest willen hebben..

Oh gewoon nemen hoor, gewoon doen. *LOL*

Citaat:
Groetjes aan Gerrie Knipoog

Haha! Haha!

Ik hoorde dat jullie alweer naar de zuudloardermaaark goan *LOL* Haha! Haha! Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:53

Zeker, kom je ook? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:01

Ik zou ze allemaal wel willen hebben, maar heb er al 4.
Ik hoop dat ze allemaal een leuk huis krijgen!

(goed dat je dit doet trouwens)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:59

leuk zeg, ik hoop dat ze snel een nieuw baasje krijgen, vooral die eerste en die gehandicapte Ja

ik heb er zelf ook 4, eigenlijk 6 maar 2 wonen niet meer thuis Haha! en ik ben net gevraagd om een lich. gehandicapte kat op te nemen... ff vriendje vertellen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:08

Pellie schreef:
leuk zeg, ik hoop dat ze snel een nieuw baasje krijgen, vooral die eerste en die gehandicapte Ja

ik heb er zelf ook 4, eigenlijk 6 maar 2 wonen niet meer thuis Haha! en ik ben net gevraagd om een lich. gehandicapte kat op te nemen... ff vriendje vertellen Bloos

Oh goedzo zeg! Haha! OK dan!

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:10

Waar is het asiel precies??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:13

Winschoten. Knipoog

Als je deze week langskomt, ik heb blokstage, hebben we direct een boktmeeting. Haha! Haha! Clown

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:21

Wil je mischien over alle katten zeggen of ze liever buiten of binnen zijn en of ze bij anderen katten kunnen en honden.
Wij hebben namelijk een groot bos en 2 katten en 1 hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:29

Speedy zou eventueel wel bij andere katten kunnen maar het liefst een plekje voor haar alleen, dat is ze gewend. Ze laat zich snel op de kop zitten door andere katten.
Kitty wordt ook het liefst alleen geplaatst vanwege haar afwijking.

Mies slaat naar andere katten en het is dus beter om haar alleen te plaatsen zonder andere katten.

Mathilde kan wel bij andere katten. Ja
Boetje ook. Wittie, Tjerry, het rode kitten en de zwarte kat op de laatste foto ook.

Boetje en Mathilde zijn bij mooi weer vaak buiten te vinden, maar vinden het binnen ook lekker (een luikje zou dus ideaal zijn).

Of ze bij honden kunnen is van deze katten niet bekend. Voor Kitty en Speedy lijkt me dit sowiezo niet verstandig.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:30

Even voor iedereen die twijfeld over een kat uit het asiel!!

Niet twijfelen!! Ophalen!!

ikzelf heb in februari 2005 2 katten uitgeplukt Haha! 1 van 5 jaar en 1 van 7 jaar.
Ontzettende schatten die extreem aanhalig zijn, waar ik zit zitten de katten ook. (nu 1 op schoot en 1 ligt naast toetsenbord) 1 zag er niet uit, kaalgeschoren, traanogen enz, nu is ze een mooi langharige pers-achtig iets en ze zat bij een ander in een hokje verstopt, dus kon het niet over m'n hart verkrijgen om ze te scheiden Tong uitsteken (komen overigens ook uit asiel winschoten)

Het eerst volgende dier dat hier komt is ook 1 die een nieuw huis zoekt. alle jonge dieren worden wel gekocht/geplaats enz. geef de wat oudere dieren (of de oudjes) ook een kans! Ze geven je er zoveel voor terug.
En als je niet weet welke je moet kiezen, kies niet van een plaatje, maar ga voor de klik op het eerste gezicht.

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:31

Oke dankje..
We hebben wel interessen in
-Mathilda
-Rode kitten
-Weet ik de naam niet meer van Tong uitsteken (Zwarte poes)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:33

Uit welk asiel is dit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:34

Hyper! De twee schijtertjes (de roden) Mathilde is echt zo'n superlief dier ze moet alleen echt even weten dat je het goed bedoelt. En dat is al erg snel hoor. Ja
En het rode kittentje is ook nog goed bij te draaien, met wat aandacht. Ja

Ik weet niet zeker of de laatste en het rode kleintje poezen zijn, zou ik morgen even kunnen controleren. Ja

Woon je in de buurt? Lachen

Pubelia, dit is in Winschoten. Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:37

nee ik werk ook in een asiel, en zie sommige dingen op de achter grond die het zelfde lijkt als bij ons in het asiel

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:39

Had je het tegen mij??
Maar ik woon niet zo dicht in de buurt maar zoek al een tijdje katten(En vindt deze lief!:p)
Ik woon in vierhouten(Dichtbij Nunspeet,Harderwijk,Epe)

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:40

waarom heeft boetje het uiterlijk niet mee? En Wittie ofzo is ook mooi:) Ik woon helaas tegenover een drukke weg en k wil niet mn kat vastgeplakt op de weg vinden..over een paar jaar zou de weg een stuk rustiger worden dus dan mocht ik evt. een kat en dan wil k ook van asiel. Alleen we hebben ook honden..Hopelijk vinden ze een goed baasje! Er zitten veel te veel dieren in het asiel:( daarom vind ik wat jij zeg ook niet zo goed..zovan niet twijfelen gewoon doen. Je moet wel goed nadenken of je het wel echt wil en kan zo belanden veel dieren in het asiel...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:41

Wuis schreef:
Winschoten. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:42

@ Storm: Ja ik had het tegen jou. Knipoog Als je in de buurt woont zou je een keer kunnen komen kijken (als j niet in de buurt woont ook natuurlijk Haha! )

@Annemiek1989: Tja op de een of andere manier vinden de meeste mensen Boetje niet echt mooi. Hij heeft een wat apart koppie en op z'n rug zitten zn haren niet zo mooi (kan zijn dat dit nog wel bij trekt).

Je moet er inderdaad wel goed over nadenken. dat is zo. Lachen

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:42

annemiek1989 schreef:
waarom heeft boetje het uiterlijk niet mee? En Wittie ofzo is ook mooi:) Ik woon helaas tegenover een drukke weg en k wil niet mn kat vastgeplakt op de weg vinden..over een paar jaar zou de weg een stuk rustiger worden dus dan mocht ik evt. een kat en dan wil k ook van asiel. Alleen we hebben ook honden..Hopelijk vinden ze een goed baasje! Er zitten veel te veel dieren in het asiel:( daarom vind ik wat jij zeg ook niet zo goed..zovan niet twijfelen gewoon doen. Je moet wel goed nadenken of je het wel echt wil en kan zo belanden veel dieren in het asiel...

ik bedoel: voor mensen die twijfelen tussen een "nieuw" dier of een asieldier.....

Aan een asieldier heb je net zoveel plezier als een "nieuw" dier

En ik vind ook dat je NOOOOOOIT zomaar een dier voor de fun mag aanschaffen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:45

Dat is zeker waar Whissie! En het is zo dankbaar om zo'n diertje een tehuis te bieden. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:05

Oh gos, het liefst nam ik ze allemaal mee. Maar we hebben net een vondeling in huis gehaald, een driekleur kitten van drie maanden uit. Die is waarschijnlijk gedumpt. Huilen
Dus nou hebben we er drie, en dat vinden m'n ouders meer dan genoeg Rolleyes

Vind het wel super dat je dit doet! OK dan!

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:37

whissie schreef:
annemiek1989 schreef:

ik bedoel: voor mensen die twijfelen tussen een "nieuw" dier of een asieldier.....

Aan een asieldier heb je net zoveel plezier als een "nieuw" dier

En ik vind ook dat je NOOOOOOIT zomaar een dier voor de fun mag aanschaffen....

Ja oke zo, ja dat is ook zo sommigen zeggen echt letterlijk van ik wil geen 2ehandsje echt zo raar alsof et over kleding gaat ofzo!

Vorige zomer kwam er een kat bij ons, best mager dus wij zoeken naar zn baasje asielen gebeld enz en ondertussen het beestje bijgevoerd maar niemand kende 'm en we konden m ook niet naar een asiel brengen want die zaten allemaal al vol en kattenpension was ook niks want we hebben hele slechte ervaringen mte die man.. mja we wouden m ook niet naar een asiel brengen! Het beestje was schuw maar werd wel eenkennig naar mij toe mja ze kon niet blijven..wij wonen dus tegenover drukke weg en hebben druk bedrijf (vrachtwagens enz) en de honden gingen m achterna..maar gelukkig goed plekje voor haa rgevonden! Is nu bij de mensen waar mn pony bij staat, nou daar heb k een veel beter gevoel bij dan 1 van de zoveelste gedumpte katten in het asiel...Zo erg hoeveel katten er (in de zomer) gedumpt worden Boos! Boos!