wat moet ik nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 01:55

ik heb echt ff een poedersuiker gevoel en moet het even kwijt.
een paar weken geleden heb ik een hond in huis gehaald.babbous is een kruizing mechelaar van een jaar jong.
ik zal eerst even wat over zijn verleden vertellen.
babbous is als pup bij een alcoholistische man terecht gekomen.
daar heeft hij geen fijne puppy tijd mogen hebben.hij heeft daardoor een mannen trauma opgelopen.
hij is in belgie in een asiel terecht gekomen en daar is hij weggehaald door een super meid die hem een goed huis wou bieden.
hij had daar een andere honde vriend en katten waar hij dol mee was.maar mannen bleef een probleem.
ook vreemde mensen en drukke situaties kon hij niet aan.hij was ontzettend bang en verstopte zich achter zijn grote vriend.
in 1 situatie kon hij zijn angst niet meer de baas en heeft hij iemand in zijn enkel gebeten.gelukkig alleen het velletje en liet hij ook meteen los.
nu ging zijn baasje verhuizen naar een boerderij waar kleine kinderen rondliepen en speelde en druk waren en ze wou hem niet 24 uur per dag vastleggen in een kennel,maar was bang dat als het hem weer te druk werd dat hij weer een keer zou bijten.
ik las zijn verhaal en zag zijn foto's en was meteen verliefd.zodoende is babbous bij mij en mijn vriend gekomen.
babbous trok meteen naar mij toe en we zijn dikke maatjes geworden.hij vertrouwd me voor 200% en komt het liefst niet verder dan een paar meter uit me buurt.
tussen hem en mijn vriend ging het in het begin niet zo goed maar met veel rust en geduld gaat dat op het moment wel goed.hij gaat af en toe even bij hem snuffelen en schooien om een aai.
voor vreemde mannen duikt hij ook niet meteen weg als ze alleen al op afstand staan.nee meneer bous rent eropaf met zijn haren in zijn net en gromt zo hard hij kan.opzich super natuurlijk dat hij een beetje ballen begint te krijgen want dat betekend dat hij meer zelfvertrouwen begint te krijgen en minder bang is voor mannen.
maar nu het volgende:
van de week zat ik op de grond en hij ging bovenop mijn benen staan.normaal is dat geen probleem want dan gaat hij lekker op schoot liggen om geknuffeld te worden.maar nu merkte ik dat het anders was.hij maakte zich groot,oren gingen half naar achteren,staart recht naar achteren en hij keek me aan en begon te grommen,liet zijn tanden duidelijk zien.
was dus echt een actie van even uitproberen wie waar staat.
ik heb het hem meteen de kop ingedrukt en heb hem meteen onder zijn kak gegrepen en op de grond gelegt.toen ging hij meteen weer met zijn pote de lucht in en kwispelen en onder danig doen.dus ik zat er niet mee(hebben thuis een duitse herder kennel gehad en honden getraind dus weet wel wanneer het goed zit of wanneer niet).
mar vanavond ineens vanuit het niets begon hij naar mijn vriend te grommen en blaffen maar hij deinsde wel terug dus ik dacht in eerste instantie dat het angst was.hij reageerde niet op mij toen ik hem aansprak.
nu stond me vriend even later weer op en die hond begon weer,maar deze keer deinsde hij niet terug.het was deze keer zeker geen angst.
ik heb nu zoiets van als dit nog een keer gebeurd is het gewoon klaar en ga ik een ander baasje voor hem zoeken.
aan de andere kant wil ik dit niet want deze hond heft genoeg meegemaakt in zijn leven en stel hij komt verkeerd terecht.ik heb zo een band met die hond opgebouwd en wil hem eigenlijk niet meer kwijt maar ja wa moet ik dan?
maar afwachten tot hij een keer echt goed uitvalt?

zo dat moest ik even kwijt.is best een lang verhaal geworden

baroen

Re: wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 02:44

tja, ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren, je haalt bewust een hond met een verleden in huis, waarvan je ook enkele dingen weer waar een probleem ligt, en nu? na een paar weken zeggen "als zus en zo" zoek ik een nieuw baasje?

wat had je verwacht? ik red die hond wel? ik kan met honden omgaan, bij mij is er niks aan de hand?

ik vind het dus nogal "slap en laf" om na een paar weken er al aan te denken om een nieuw baas te zoeken.

wat doe je met de hond? trainen? gedragstherapeut?
het is heel nobel om een hond met een verleden in huis te halen, maar dat moet je dus alleen maar doen als je sterk in je schoenen staat en veel tijd en geduld er mee hebt. en sorry, zo klinkt het nu even niet..

mijn advies is dus ook, even pas op de plaats, heel goed nadenken of je wilt en kunt investeren in de hond. zo niet? dan moet je idd heel snel de hond weg doen en hopen dat er een ander is die hem wel de kans wil geven en er mee aan de slag kan/durft.

zowel? hup aan de slag, raadpleeg een GT, ga trainen enz.

succes

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 02:58

de problemen die hij heeft waarvan ik vanaf wist heb ik ook geen probleem mee.zijn angst voor bepaalde dingen maakt me niet uit.dat gaat met tijd steeds beter.ik werk niet meer om 24 uur per dag bezig te kunnen zijn met hem.
ook dingen waarvan ik niet af wist heb ik geen problemen.hij heeft verlatings angst.tja das poedersuiker want ik kan verder niks als thuis zitten nu maar dat heb ik voor hem over.zijn we ook heel hard mee aan het trainen.
dus zeggen van als zus en zo dan zoek ik een ander baasje is het zeker niet.
maar als hij agresief word tegenover mijn vriend is het wel even een ander verhaal.als ik erbij ben dan kan ik het hem de kop indrukken,maar stel ik ben er niet bij?als mijn vriend hem dan de kop indrukt?die hond grijpt hem?

en nee ik dacht niet ik red die hond wel even,bij mij is er niks aan de hand.waatr je dat vandaan haalt weet ik niet maar volgens mij heb ik dat nergens gezegt.
ik wil die hond een goed huis bieden,hem helpen met zijn probleem,wat ook super gaat want hij is minder bang voor vreemden en mannen.
maar wat ik net ook al zei als hij agressief gaat worden dan is het net even wat anders.
ik sta stevig in mijn schoenen,heb geduld en tijd voor dat beest maar ik kan niet 24 uur per dag tussen mijn hond en mijn vriend zitten

o ja en als ik had geweten dat die hond agressief zou worden had ik hem nooit in huis gehaald.sommige dingen weet je van te voren niet.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:31

Hij gaat mijns inziens zichzelf hogerop in de roedel plaatsen, ergens ben je dus niet duidelijk genoeg in je opvoeding, een hond met zo'n achtergrond, heeft duidelijke regels, rangorderegels nodig, zeker nu hij dit gedrag gaat vertonen.

Dus lekker bij je op schoot liggen zou ik niet meer doen om mee te beginnen....
Even de regels goed aanscherpen, en weer 'opnieuw' beginnen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:52

Ik heb ook een mechelaar met een angst voor mannen... Een mechelaar van net een jaar.
Is ook geslagen bij haar vorige baasjes. En inderdaad daar heb je een heleboel geduld voor nodig, en red je niet met een paar weken Bij ons mocht ze zeker in het begin niet op de bank, niet mee naar bed, altijd op de grond zodat je in ieder geval echt hoger bent. Ook moet je dit goed laten blijken in je opvoeding, die moet zeker concequent zijn. Simba mocht in het begin ook bijna niks bij ons, klinkt misschien bot met haar verleden maar helpt wel. Ze had haar eigen bench en verder gewoon de hele dag op de grond blijven. Als ze aandacht ging halen bij een man, mocht het wel, maar ze moest echt zelf komen, en kopje op schoot leggen bij wijze van. Anders gewoon negeren en niet aankijken. Zodra jij op de grond gaat zitten is de hond groter als jij, en dat weet hij. Daarom ook dit gedrag.

Voor mijn hond heb ik er een gedragstherapeute bij gehad wat goed heeft geholpen maar elke hond is anders. Dus zou er gewoon eens 1 bellen wel een goede Knipoog . Het is 1 keer even prijzig maar je hebt er echt baat bij en je hond dus ook.

Verder veel succes, en toch nog even doorzetten. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:56

dit is iets tussen je vriend en die hond en jij kan dat voor je vriend niet oplossen. Jouw vriend moet dat rechtzetten. Misschien ook op dezelfde manier als dat jij dat deed. MAar te vertrouwen voor vreemden zal nooit meer kunnen.

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:09

Je moet zeker niet tussen jouw vriend en de hond komen! De hond krijgt het gevoel dat hij dat samen sterk staat met jou en zal een zekerdere houding aannemen wat het slechte gedrag juist motiveert. Zoek idd naar een GOEIE gedragstherapeut en kom niet tussen beide in.
www.puppystar.nl
Hier staat ook een telefoonnummer op en moet je vragen naar Ans. Deze vrouw kan je echt zeker helpen! Ze geeft ook gedragsleer bij ons op school en heeft een eigen hondenschool. (weet alleen niet of ze er iets voor vraagt en hoeveel)

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:44

nou hier even een update:
gister nacht was ik echt heel verdrietig,want stel dat het echt niet zou gaan en hij zou wel weg moeten dan was ik me maatje kwijt,want jullie moeten echt niet denken dat ik maar makkelijk zeg van oh ik zoek wel een nieuw baasje.
dus ik zat op de bank en babbous kwam lekker knuffelen en probeerde me op te vrolijken.toen kwam mijn vriend erbij zitten en het was ineens goed.alsof hij doorhad waar ik aan zat te denken liep hij op mijn vriend af en begon zijn hele hand af te likken en met zijn hoofd tegen zijn hand aan duwen zo van doe me maar aaien het is goed.
zo hebben we een half uur gezeten.toen mijn vriend opstond en weg liep liep hij zelf een paar meter achter hem wat hij normaal nooit zou doen.
ik hoop dat we op deze manier verder kunnen want ik wil me hond voor geen goud kwijt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:41

DAn moet je er gewoon een gedragskundige bijhalen en alle nodige energie er in steken die er voor nodig is. En dan zal het je zeker lukken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:45

Is je hond gecastreerd? Zo niet, meteen doen.
En dit gedrag wat hij gisteren toonde laat toch wel zien dat hij een flinke tik heeft gehad...haal er een expert bij.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:48

Ik snap je berzorgdheid best, maar ik vind niet dat je zomaar op zoek kan gaan naar een ander baasje. Ik denk trouwens ook niet dat je die snel zult vinden angezien er vrijwel geen mensen zijn die een agressieve hond willen. Dus dan zul je hem al in moeten laten slapen.

Als ik jou was zou ik ophouden met het zelf proberen op te lossen. Je moet er gewoon een deskundige bijhalen. Hier zul je meer mee bereiken dan wanneer je zelf zo door blijft gaan. Hiermee verpest je hem misschien wel helemaal.

Ik vind het super hoor wat je probeert te doen, maar wees gewoon verstandig en haal er een deskundige bij. dan komt het vast en zeker goed.
Succes!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:29

Cassidy schreef:
Is je hond gecastreerd? Zo niet, meteen doen.
En dit gedrag wat hij gisteren toonde laat toch wel zien dat hij een flinke tik heeft gehad...haal er een expert bij.

ja hij is gecastreerd

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:31

[quote="mistery"]
Ik snap je berzorgdheid best, maar ik vind niet dat je zomaar op zoek kan gaan naar een ander baasje. quote]

zoals ik al een paar keer heb gezegt zal ik dit ook niet zomaar doen.volgens mij dringt het tot bepaalde mensen niet door dat ik mijn hond liever gewoon niet kwijt wil.
wat die hond en ik in een paar weken opgebouwd hebben is in woorden niet te beschrijven.

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:38

zag je zn kiezen ook toen hij zn tanden liet zien?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:41

ja hij trok zijn lippen helemaal omhoog.bij mechelaars lijkt het dan net of ze lachen.puur een teken van agressie was het.
ik heb net even zitten zoeken en in veenendaal zit een kynologisch advies bureau waar ik wat informatie aan ga vragen

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:44

Als je zn kiezen hebt gezien, en zn oren naar achter stonden, ben ik bang dat je verkeerd gereageerd hebt. hij was op de een of ander manier angstig voor jou, zo angstig dat hij dacht in de verdediging te moeten gaan, en een grote waarschuwing te geven....

Je hebt 2 vormen van agressie, dominantie agressie, wat dit dan niet was, en de angst agressie, en ik denk ook als ik zn achtergrond lees, dat dit absoluut niet dominant was bedoelt...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:49

moet je even goed lezen.
er gebeurde niks,mijn vriend en ik zaten rustig achter de computer en de hond lag rustig erbij.we bewogen niet,zeiden niks kortom er gebeurde helemaal niks en die hond reageerd ineens zo tegenover mijn vriend.
waar is hij dan van geschrokken dat hij bang werd?van de stilte?
denk het niet want hij houd van rust.
ik weet dat er meerdere vorem van agressie zijn,en dit was zeker dominante agressie.
hij had trouwens bij mijn vriend zijn oren niet naar achter.

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:10

maar als je van een hond zn kiezen ziet, en zn oren naar achter, zn poten niet helemaal gestrekt, dan is een hond in angst...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 16:19

zijn oren waren niet naar achteren,zeg ik toch net.en het gaat om hoe hij tegenover mijn vriend doet.
en daar had hij zijn oren naar voren,stond recht op zijn poten naar voren gericht.
dat zijn geen angst tekenen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:05

geit schreef:
nou hier even een update:
.alsof hij doorhad waar ik aan zat te denken liep hij op mijn vriend af en begon zijn hele hand af te likken en met zijn hoofd tegen zijn hand aan duwen zo van doe me maar aaien het is goed.

''Doe me maar aaien, want ik wil dat.'' Dat is wat hij zegt, hij beveelt jou vriend hem te aaien! Het stomste wat jou vriend dan kan doen, is hem aaien, hij heeft gedaan wat de hond hem opdroeg te doen...

Net als in mijn andere post, jij op de grond, hond komt op jou benen staan, dit is niet slim hoor!

haal er een gedragstherapeut bij, als je zo door gaat komt het niet goed.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 23:01

echt bokt lees eens wat ik typ.
ik heb al contact opgenomen met iemand.
mijn hond mag bij mij op schoot liggen hoor als hij op zijn rug gaat liggen en zijn onderdanigheid laat merken.
mijn hond is geen machine die maar ergens stil moet gaan staan of liggen.
hij likt mij ook altijd als hij geaaid wil worden en dan aai ik hem net als dat mijn kat kopjes geeft als hij geaaid wil worden.

en ik kan aan mijn hond echt wel merken als hij iets doet van ik wil het of hij doet iets omdat hij weet dat hij fout zat.
hij kwam het goed maken dat was duidelijk te merken.
maar ja er word ondanks dat ik er gewoon mee bezig word alleen maar negatief tegenover mij gereageerd alsof ik het allemaal maar helemaal fout doe.daar heb ik geen trek in.
ik wou even mijn verhaal kwijt en nu word ik in mijn ogen aangezien als iemand die zo slecht bezig is met mijn hond.
daar vroeg ik niet om.

ga lekker allemaal verder discuseren over hoe ik mijn hond op moet voeden.
ik heb al eerder aangegeven dat ik al contact op had genomen met iemand en ik ga me daar op richten en niet meer op dit topic.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 23:09

o ja als er mensen zijn die wel op en normale manier een tip hebben ofzo en dat op een normale manier kunnen brengen kun je me een pm sturen,dat lees ik iniedergeval.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 23:46

Citaat:
ik heb al eerder aangegeven dat ik al contact op had genomen met iemand en ik ga me daar op richten

Wel ff verslag doen van de adviezen van Ingrid he?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:48

Ja ik be ook benieuwd naar de adviezen van een gedragstherapeut! Vingers aflikken

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 16:11

Rosita schreef:
Citaat:
ik heb al eerder aangegeven dat ik al contact op had genomen met iemand en ik ga me daar op richten

Wel ff verslag doen van de adviezen van Ingrid he?

ik heb gekozen om niet bij ingrid te gaan maar bij Ruud nog wat uit woudenberg.die sprak mij persoonlijk wat meer aan.
als hij langs is geweest dan geef ik weer even een update