ik wil graag een hond, hoe haal ik mijn moeder over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Candorlover

ik wil graag een hond, hoe haal ik mijn moeder over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 10:27

Hallo! Ik wil heel graag een hond! Wie weet er een tip om je moeder over te halen om een hond te nemen?! Alvast bedankt! Gr, lOiisJee Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-10-06 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Liins

Re: HELP, HELP en HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:29

Je moeder zal wel een hele goeie reden hebben om nee te zeggen..

Mijn moeder is elke dag wel een dag of ene halve dag werken en 1x in de week vrij dan red je het gewoon niet om een hond te hebben.. dan zit de optie er neit in!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 10:33

Mijn moeder is een tijdje 'ziek' geweest en werkt daarom 2 avonden in de week. Er is dus genoeg tijd voor de hond! Ik heb genoeg tijd, echt waar. In het weekend gaat de hond met me mee naar me vader. Me ouders zijn gescheiden maar het is een paar straatjes verderop! Haha!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:35

Overhalen heeft geen zin. Je moeder moet er voor 100% achterstaan, en het zelf ook graag willen.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:00

Hey Lois! Was het hondenfeestje je gisteren zo goed bevallen?! Haha!
Mijn tip: zoek een hele leuke hond uit (op internet, advertentie, www.dierenasiels.com, etc.) en nodig je moeder uit om te gaan kijken. Dan ben ik benieuwd of zij die lieve bruine hondenogen nog kan weerstaan... Knipoog
Als ze niet meewil kan je ook een keer een onwijs leuke gezellige hond van een vriendin/kennis lenen! In de hoop dat je moeder hem ontzettend gaat missen wanneer hij weg is! Haha! Laat haar dit maar niet lezen....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:43

Probeer je moeder mee te krijgen naar het asiel, zeg dat je alleen maar even wilt kijken, meer niet...
Als er dan een hele zielige hond zit die je moeder met van die grote trieste ogen aankijkt... misschien smelt ze dan...

En anders op dierenasiels.com kijken een paar hele zielige honden uitprinten en aan haar laten zien...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:14

Wat zijn de argumenten van je moeder om GEEN hond te willen? Dat wil ik eerst eens weten. Als ze namelijk gegrond zijn, kan ik daar niet zoveel tegen inbrengen.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 12:27

Dankjewel! Nikkigioa: ja het hondenuitje was leuk!
Me moeder wilt geen hond omdat ze denkt dat ik hem/haar de eerste paar weken goed verzorg en daarna laat stikken. Maardat is echt niet zo.. Ik heb nu een 'uitlaat'hond (al 3 jaar) maar de mensen van de hond zijn nu vaak niet thuis.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:28

Ik ga met Desiree mee.

Mijn moeder wilde nooit een hond. Haar ervaringen met honden waren dat het onopgevoede beesten waren, niks tegen in te brengen. Tot een vriendin van haar, haar pup mee nam. Keurig opgevoed, mn moeder gelijk verliefd. Inmiddels hebben we onze pup alweer 5 maanden Clown

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:29

lOiisJee schreef:
Me moeder wilt geen hond omdat ze denkt dat ik hem/haar de eerste paar weken goed verzorg en daarna laat stikken. Maardat is echt niet zo.. Ik heb nu een 'uitlaat'hond (al 3 jaar) maar de mensen van de hond zijn nu vaak niet thuis.

En dit was ook een 'nee'-argument van mn moeder. Toen wij in in april gingen rondsnuffelen, was dat omdat mijn moeder zag dat k mentaal een stuk volwassener was geworden, en ook meer verantwoordelijkheid toonde.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:43

lOiisJee schreef:

DAt is niet erg eerlijk van haar. HEeft ze reden om zo weinig vertrouwen in jou te hebben? Heb je het eerder met iets af laten weten dan? Dat zou ik haar eens vragen namelijk.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:23

Desiree schreef:
lOiisJee schreef:

DAt is niet erg eerlijk van haar. HEeft ze reden om zo weinig vertrouwen in jou te hebben? Heb je het eerder met iets af laten weten dan? Dat zou ik haar eens vragen namelijk.

Wat bedoel je daar mee?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:47

Nou, misschien heb je ooit een cavia gehad die in het begin leuk was en daarna niet meer? Of een vis of iets in die richting? Of misschien een sport waar je heel enthousiast over was, maar er na een blauwe maandag weer af wilde?

Waarom wil je moeder perse geen hond?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:10

WAarom denkt jouw moeder dat jij je verantwoordelijkheid op den duur niet zal nemen voor de hond? Heb jij eerder ooit jouw verantwoordelijkheid niet genomen voor iets en op haar afgeschoven?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 15:32

Er is eigelijk nooit iets geweest waar iikniks meer mee deed..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:34

lOiisJee schreef:
Er is eigelijk nooit iets geweest waar iikniks meer mee deed..

Nou, dan stel haar die vraag dan maar eens zoals ik hem aan jou stel.

WAarom dat gebrek aan vertrouwen in jou, wat heb je eerder gedaan dat ze dat gebrek aan vertrouwen in jou heeft? HOppa, recht op de man af vragen! ZE moet met goede argumenten komen, dat is wel zo eerlijk! En als ze die niet heeft.......

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 16:58

Ja dat is waar Knipoog

Desiree

Re: ik wil graag een hond, hoe haal ik mijn moeder over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:03

Proberen dus! Ik hoor wel hoe het afgelopen is he?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 16:03

Ik heb het haar al wel gevraagt..Ik heb alleen nog steeds geen antwoord.. Ik denk dat t toch niet mag.. Wat ik ook doe, het mag toch niet Verdrietig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:19

Dat is balen zeg. HEb je verder nog wel huisdieren?

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:25

Heb je het moeilijk op school? Vork
Ik moest vorig jaar namelijk het laatste stuk hele goede cijfers wilde ik overgaan.
Dus heb ik tegen mijn moeder gezegt. Als ik over ga, mag ik dan een hond?
En jahoor dat kwam voor elkaar Haha! Heb nu dus een super lieve Friese stabij pup..

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:29

lOiisJee schreef:
Ik heb het haar al wel gevraagt..Ik heb alleen nog steeds geen antwoord.. Ik denk dat t toch niet mag.. Wat ik ook doe, het mag toch niet Verdrietig

Paar jaartjes wachten, tot je op jezelf woont? Je situatie gaat sowieso nog heel erg veranderen, een hond past daar wellicht niet in (ook al denk je nu misschien van wel). Honden gaan een aantal jaren mee, maar dat besef je je hopelijk wel. Je kunt niet zomaar meer vanalles gaan doen, omdat je ook je hond hebt, om rekening mee te houden... Kan me voorstellen dat je moeder bang is dat jij straks op kamers vertrekt, en zij met de hond zit.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:38

Ik heb twee hele lieve konijntjes! Vork Maardat is toch anders vind ik..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:57

Jamezy schreef:
Kan me voorstellen dat je moeder bang is dat jij straks op kamers vertrekt, en zij met de hond zit.

Dan moet ze dat wel eerlijk zeggen, en dat doet ze niet. Ze geeft helemaal geen argumenten als er doorgevraagd wordt.

Zou een hond uit de opvang iets voor je kunnen zijn? Deze hond vang je dan op in Nederland en dan kan hij van hieruit geadopteerd worden als je moeder hem niet wil. En als je moeder hem toch wil, kun je hem alsnof zelf adopteren. De hond komt dan uit Spanje. Is dat een optie?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:02

TS is pas 12 jaar dus dat duurt nog wel even voordat ze op zichzelf woont! Juist een ideale leeftijd voor je eerste hond! Kom op Lois, haal je moeder over!! *LOL*