Sinds gisteren is er een nieuwe kat in ons gezin waar ik niet van weet wij hij vandaan komt en of hij wel blijft. Het is een grijze kitten van een week of 10 die gisteren hard miauwend achter ons aan kwam lopen toen wij onze hond uitlieten. We hebben een flink uit de kluiten gewassen duitse herder waar katten normaal een blokje om voor doen maar deze poes voelde zich schijnbaar zo koud en ongelukkig dat ze de gok heeft gewaagt. Om die tijd (laatste rondje van de avond) als kitten buiten in de stortregen. Ik kon het niet laten om haar binnen te laten waar ze direkt een aanval deed op het eten. Ik was nogal in dubio. Haar binnen laten of weer buiten zetten. Ze heeft wel een bandje maar geen adres en wij weten ook niet wie zo'n poes heeft bij ons in de buurt. Toch binnengelaten en vandaag Amivedi gebelt en posters opgehangen. Tot nu toe geen reaktie. Ik weet nog niet of ze wel kan blijven. We lijken inmiddels wel een opvang. De katten die we hebben zijn ook per toeval bij ons gekomen:
- Barrel: was graadmager en bleef steeds bij ons huis. Is toen gewoon bij ons ingetrokken.
- Sheetah: geboren in de bosjes en als kitten van een week of 12 verscheen ze in de tuin. Was verwilderd en niet te hanteren. Houd er nog steeds niet van opgetilt te worden
- Tijger: was van mijn schoonzus die er niet meer voor wou zorgen omdat Tijger af en toe een vreselijke strot open kan trekken. Doet hij eigenlijk alleen als hij eenzaam is. Bij ons is hij met meerdere katten. Tijger is diabeet en heeft allerlei ouderdoms kwaaltjes
- Ali (of flubber): kat die we opvangen voor een vriend van ons die uit zijn woning is gezet en nu in een opvang woont waar hij geen kat kan houden
(konijn is ook aan komen lopen: hij was door overburen van het balkon gegooit en had een gebroken poot)
Wat hadden jullie gedaan? Binnen genomen of buiten laten?