Kat nummero 5 aan komen lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Kat nummero 5 aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:53

Sinds gisteren is er een nieuwe kat in ons gezin waar ik niet van weet wij hij vandaan komt en of hij wel blijft. Het is een grijze kitten van een week of 10 die gisteren hard miauwend achter ons aan kwam lopen toen wij onze hond uitlieten. We hebben een flink uit de kluiten gewassen duitse herder waar katten normaal een blokje om voor doen maar deze poes voelde zich schijnbaar zo koud en ongelukkig dat ze de gok heeft gewaagt. Om die tijd (laatste rondje van de avond) als kitten buiten in de stortregen. Ik kon het niet laten om haar binnen te laten waar ze direkt een aanval deed op het eten. Ik was nogal in dubio. Haar binnen laten of weer buiten zetten. Ze heeft wel een bandje maar geen adres en wij weten ook niet wie zo'n poes heeft bij ons in de buurt. Toch binnengelaten en vandaag Amivedi gebelt en posters opgehangen. Tot nu toe geen reaktie. Ik weet nog niet of ze wel kan blijven. We lijken inmiddels wel een opvang. De katten die we hebben zijn ook per toeval bij ons gekomen:
- Barrel: was graadmager en bleef steeds bij ons huis. Is toen gewoon bij ons ingetrokken.
- Sheetah: geboren in de bosjes en als kitten van een week of 12 verscheen ze in de tuin. Was verwilderd en niet te hanteren. Houd er nog steeds niet van opgetilt te worden
- Tijger: was van mijn schoonzus die er niet meer voor wou zorgen omdat Tijger af en toe een vreselijke strot open kan trekken. Doet hij eigenlijk alleen als hij eenzaam is. Bij ons is hij met meerdere katten. Tijger is diabeet en heeft allerlei ouderdoms kwaaltjes
- Ali (of flubber): kat die we opvangen voor een vriend van ons die uit zijn woning is gezet en nu in een opvang woont waar hij geen kat kan houden
(konijn is ook aan komen lopen: hij was door overburen van het balkon gegooit en had een gebroken poot)

Wat hadden jullie gedaan? Binnen genomen of buiten laten?

Fleur_Laura

Re: Kat nummero 5 aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:56

binnennemen tot er reaktie komt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 07:59

Ochjee, jij hebt dus ook alz o'n huishouden waar de dieren jou uitkiezen, haha.
Ik zou hem uiteraard ook binnenhalen en overal rondvraag doen. Het is mazzel dat het diertje enigzins een bandje om heeft, maar hoe oud zal die zijn? misschien ontsnapt?
Bel maandag allerlei dierenambulances uit je buurt, die krijge ook vaak een melding binnen van een vermist dier. Dierenartsen bellen en asielen. Hopelijk meld iemand zich en bleek het een ontsnapping te zijn (je hebt ook wel vreemde mensen die een kleine kitten al gewoon naar buiten laten)..Veel succes met het kruimeltje.

edit: heb je de kitten al laten controleren of deze gechipt is? Er bestaat een database waar je de kitten als gevonden kan invullen en mss rolt er uit die database wel een treurige eigenaar die zn katje zoekt? (kun je via google opzoeken op chippen)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:37

ik had helemaal niks gedaan..
zeker zo'n jonge kat kan helemaal in de war raken als hij ergens anders binnen komt te zitten.
ik zou dus wat voer buitenzetten, maar zeker niet naar binnen halen, en ik had em waarschijnlijk gewoon helemaal laten lopen.
want ja t regende wel maar ze kunnen altijd wel ergens schuilen..

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:42

Zo'n jonge poes laat je toch niet buiten in de regen lopen? Verward
Ik vind het juist heel goed dat je hem hebt meegenomen!
Mensen die zo'n jong poesje nu al buiten laten lopen, zijn het poesje niet waard!

Ik hoop dat ie bij je kan blijven en anders een lieve nieuwe baas vindt.
Succes en sterkte Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:43

maar weet jij dat hij misschien net een straat achter je naar buiten word gelaten??
dat weet je dus niet, en daarom laat ik katten gewoon zitten waar ze zitten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 10:22

Dat was ook mijn dilemma. Een grotere kat zou ik niet zomaar binnen laten maar ik vond deze nog erg jong om buiten te lopen en schuilen was schijnbaar nog niet bij haar opgekomen want ze was doornat.
Ik heb advertenties hier in de buurt gehangen en in de supermarkt. Tevens direct Amivedi gebeld en melding gemaakt. Waarschijnlijk ga ik maandag naar de dierenarts om haar chip te laten uitlezen. We hebben maar 1 dierenarts in de direkte omgeving dus ik denk dat die wel kan checken of ze bij hem bekent is (ze heeft een hele aparte kleur)Amivedi en dierenambulance zijn gekoppeld aan elkaar.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:32

Ik heb 2 weken terug nog een topic geopend omdat ik een jong katje had gevonden. Kon het ook echt niet over mijn hart verkrijgen om het arme beestje buiten te laten zitten en heb het dus binnen gelaten.

Gelijk amivedi, dierenasiel en dierenambulance ingelicht en een briefje opgehangen bij de plaatselijke dierenwinkel. Katje heeft een week bij mij in huis gezeten maar ik merkte dat mijn andere 2 katten dit niet erg op prijs stelden.

Drie katten vond ik ook te veel dus heb ik het beestje na een week naar het asiel gebracht.

Nog twee dagen later belde een vrouw die mijn briefje bij de dierenwinkel had gezien dat het waarschijnlijk haar kat was.

Heb later nog naar het asiel gebeld en het bleek inderdaad haar katje te zijn van 3.5 maand oud. Vind het wel raar dat het ruim een week duurde voordat de eigenares zich heeft gemeld maar gelukkig is hij dus weer bij de eigenares terug.

Ze bleek toch wel een kwartiertje lopen bij mij vandaan te wonen. Katje was dus echt de weg kwijt en had waarschijnlijk op eigen kracht de weg naar huis niet meer terug gevonden.

Vind het dus een goede actie van je dat je het katje binnen hebt gelaten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:58

weet je wat heel veel mensen niet weten?
een jonge kat mag voor zijn 4e maand eigenlijk nog niet naar buiten.
weet je waarom?

dan is zijn geheugen nog niet zo sterk dat hij onthouden kan waar hij woont.
ze ze wat ouder lopen ze ook niet weg en belanden bij mensen zoals jullie die ze liefdevol van straat plukken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 01:37

Nou bij ons werden er kittens op de deel geboren (ongelukje, pil werkte niet)
We hebben ze nooit binne gehaald en de deuren staan altijd open.
Het zijn er 5.
Ze lopen al vanaf dat ze kunnen lopen ook buiten.
ze lopen absoluut niet weg.
Blijven altijd op en om het erf.

dus voor de 4de maand niet naar buiten vind ik erg vreemd.
Ze hebben hun mama, verzorging en genoeg eten hier en blijven daarom ook thuis.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 02:02

onze kittens liepen ook altijd gezellig met mamma buiten.ze bleven heel braaf in de tuin rondwandelen.ze blijven echt wel bij mamma in de buurt.
alleen als je ergens ander een kat vandaan haalt moet je hem de eerste tijd even binnen houden zodat hij weet wat zijn huis is en dat hij terug komt.
ik had het beestje zelf ook binnen gehaald.simpelweg om het feit dat zo een kleintje de weg waarschijnlijk kwijt is en hem op zo een jonge leeftijd waarschijnlijk niet zelf terug kan vinden en dus maar blijft zwerven.en zwerfkatten hebben we al genoeg op de wereld

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:38

Bij de moeder is ook een heel andere situatie. Wij lieten het nestje in de zomer ook altijd lekker in de tuin rondhobbelen (wel afgeschermde tuin), maar een kitten, met een halsbandje om, dan denk ik dara automatisch bij dat het een 'opgenomen' kitten is. Boerderijkittens zijn gewend om 'buiten' te leven, ook gevaarlijk, laatst nog een 4 weken oud kitten langs de weg gevonden die het wel leuk vond om op straat te spelen en niet bij zn moeder te blijven..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 23:58

Vandaag bij de dierenarts geweest om een evt chip te laten uitlezen. Ze had geen chip. Volgens de dierenarts is deze poes pas wel daar geweest voor de enting (ze heeft een opvallende grijze kleur)
Als de eigenaar moeite heb genomen voor de enting dan neem ik aan dat deze ook wel moeite doet zijn kat terug te krijgen en Amivedi of zo iets belt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:27

Denk dat deze mensen mss op vakantie zijn, lijkt me dat als je je kat kwijt bent wel alle DA's afbeld en niet iedereen is nog op de hoogte van Amivedi. Hopelijk bellen ze gauw Knipoog

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:41

ik zou m lekker binnen laten,totdat je reactie krijgt,je heb netjes amivedi gebeld,en posters opgehangen,meer kun je niet doen toch?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:04

Als ze op vakantie zijn, zullen ze toch wel een oppas geregeld hebben? En die ziet het toch ook, als er eentje ontbreekt? Verward
Zo'n jong ding zou ik ook binnenhalen hoor, die liet ik echt niet in de zeikregen lopen Knipoog