Konijn blijft ontsnappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Konijn blijft ontsnappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 11:47

Wij hebben 3 konijnen, waarvan dr 2 bij mekaar zitten en 1 apart, zijn alle 3 voedsters. We hebben ze een tijd geprobeerd bij mekaar te zetten, maar we bleven constant haren vinden en ze waren aan t vechten en hadden met zn drieen geen moment rust, dus de nieuwste maar apart en dit is een heel tijd goed gegaan.

Alleen nou blijft dat kl*re beest constant ontsnappen.. hij gaat bij de buren.. en zelfs de buren naast de buren in de tuin alles overhoop gooien, laat zich niet vangen. Eerst was dit elke week raak, zat hij 2 dagen in zn hokkie en de rest eruit want we kregen m gewoon niet gevangen. Nou heeft zij de afgelopen weken eigenlijk vrij netjes in dr hok gezeten, nja een zeer grote ren, maar sinds gister is het weer raak, ze heeft een gaatje gevonden en is wééral weg. We zien haar wel nog in onze tuin rondstruinen, zowel voor bij de weg als achter. Ze doet ook al pogingen om weer bij de buren te komen...

Hoe kunnen we nu nog meer zorgen dat dat beest nou eens in zn hok blijft zitten? of een betere vraag.. wie heeft een goed idee om Flappie te kunnen vangen?
Een konijn erbij is niet echt een optie omdat ze daar vrij agressief op reageert. Ze vind iedere keer een nieuwe uitweg, dr is niks niet veilig voor haar...

miekelover

Re: Konijn blijft ontsnappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:21

ik heb ook 1 voedster die zit samen met een gecasteerde man. En dan heb ik nog een ram apart zitten (is het kindje van die andere) hij mag niet bij zijn ouders omdat hij dan zijn moeder kan gaan dekken. We hebben een heel alcatras(gevangenis gemaakt en toch lukt het ze om bij elkaar te komen. Ik heb 3 lagen gaas op de boven liggen. Op het hok heb ik het afgezet zodat ze niet op het hok kunnen. En toch lukt ze het. Tjah het blijven konden en ze blijven vol verrassingen zitten. Mijn ram gaat zo snel mogelijk onder het mes en dan mogen ze gezellig me zijn 3en bij elkaar.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:25

een konijn dat eenmaal ontsnapt is zal blijven ontsnappen... en als je hem makkelijker wilt kunnen vangen... leer hem aan dat hij bij een bepaald geluid eten krijgt. dan komt hij vanzelf. ook konijnen kun je trainen;)

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:41

en wat voor hok heb je? anders moet je dik gaas eronder aan vast spannen,wel wat dieper, zodat ze kan graven, en dan aan zijkanten laat je het weer omhoog lopen en goed bevestigen aan onderste rand van het hok.
ik bedoel dat gaas met vierkante blokjes van 1 bij 1 cm.... is stuk dikker dan dat zeshoekjesgaas....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:55

Ik sluit me bij Whissie aan, met een degelijk hok of een ren en stevig gaas, lijkt het me niet mogelijk dat ie weer ontsnapt...

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 16:50

We hebben haar met 2 rennen al geprobeerd. Waar ze nu inzit is een driehoekig (net zoiets als je in de winkel kunt kopen alleen dan 4 of 5 keer groter) met een groot vierkant houten (dik hout) hok zodat ze geen kouvat.

Ze is inmiddels gevangen... maar tis toch weer een heel karwei iedere keer omdat ze ook ontsnapt richting buren e.d.

Ze weet wel als ze eten krijgt, bepaald geluid van de bak openmaken daar reageerd ze op als ze in t hok zit, zodra ze erbuiten is reageert ze niet meer.... of als je wat eten op de grond legt bijv. gaat ze wel eten maar zodra jij er aankomt (hard of zacht, rustig of minder rustig, maakt niet uit) is het mis en rent ze keihard weer weg...

Bedankt voor jullie reakties!