Wormen bij de kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Wormen bij de kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 09:21

Afgelopen donderdag heb ik een katje in huis gehaald, hij moest weg omdat zijn eigenaar last heeft van exceem wat door zijn haren erger word. De eerste ochtend heeft hij meteen naast de bak geplast. Waarschijnlijk stress? Maar ik was er in mijn nieuwe huisje met nieuwe vloerbedekking niet erg blij mee (doe het dan op het laminaat ofzo Knipoog ). Ik was er natuurlijk niet erg blij mee. Maar gisteravond ontdekte ik ook nog dat hij wormen heeft. Ik denk dat het lintwormen zijn.
Ik weet alleen niet hoelang hij dit al heeft natuurlijk, en als hij dit al lang heeft, zijn er dan schadelijke gevolgen? Helemaal zeker ben ik er niet van dat het lintwormen zijn maar het lijkt er wel het meest op.
Hoelang duurt het voordat wormen verholpen zijn? Ik zal hem vandaag ook even checken op vlooien.
Ook is hij nooit ingeent geweest, alleen als kitten, en hij is nu 4. Nu wilde ik zoiezo naar de dierenarts gaan om hem opnieuw te laten enten, maar alles bij elkaar vind ik het nu wel minder grappig.

Wilawander

Re: Wormen bij de kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:17

Het beste kun je hem nu ontwormen met een goed ontwormingsmiddel tegen alle wormen, dus ook lintwormen. Neem bijvoorbeeld de eerste keer een Stronghold pipette tegen vlooien, wormen en mijten. Dan na 10 dagen een andere. Een hele goede is Droncit of Profender spot on. Dit geef je net als een pipette Frontline. Herhaal dit met 10 dagen nog een keer.
Pipettes zijn beter dan pastas en tabletten daar katten heel slim zijn en vaak de helft niet doorslikken en ergens weg mofellen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:21

De dierenarts heeft zeker wel een goede kuur. Ben zelf wel voorstander van pillen als je die tenminste binnen krijgt.
Dingen van de dierenwinkel die vaak iets goedkoper zijn dan van de DA vertrouw ik bij een hardnekkige wormbesmetting niet echt...

XoxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:50

Die middelen die Wilawander noemt zijn ook alleen bij de DA te verkrijgen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:08

Eerst ontvlooien, zorgen dat ie vlovrij is, en daarna pas ontwormen. Anders heeft het toaal geen zin. Ze krijg nl wormen door vlooien.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:48

Ben het eens met JustNanno. En er zijn bij de dierenarts wel ontwormingspillen die katten heel lekker vinden. Na mijn lange strijd met ontwormingsmiddelen bij mijn kat, merkte mijn dierenarts doodleuk op dat hij ook wel pillen had die ze lekker vinden. En inderdaad, hij eet ze zo op, helemaal!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:05

is dat echt zo? Kan me echt moeilijk voorstellen dat echt zo soepel gaat haha!

Ik heb mazzel, heb een heel klein poesje, lichtgewicht, die til ik op aan haar nekvel en druk zo een beetje pasta naar binnen. Kweste van nog geen 5 sec werk:)

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:40

Ja, gelukkig is het echt zo. Nu kan wormkuur geven zonder die krassen in mijn handen. Ik heb het even opgezocht: het heet "flubenol speciaal". De kat vindt ze echt lekker.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:44

Als mijn spuit met pasta leeg is (over over datum, denk dat dat eerder zal gebeuren), dan zal ik er eens naar kijken. Bedankt voor de tip!