Honden met hele aparte gewoontes/trucjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Honden met hele aparte gewoontes/trucjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:31

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn met zulke maffe honden als 2 van mijn honden. Die hebben allebei hele aparte 'kwaliteiten', oftewel hele vreemde dingen die ze zichzelf aangeleerd hebben.
Eén van mijn honden kan lachen, de ander kan (duidelijk verstaanbaar!) woorden zeggen Haha!

Urban, degene die kan lachen liggen we nog regelmatig om in een scheur, waarop hij zelf ook nog breder gaat lachen. Hij trekt als hij lacht zijn lippen weg van zijn tanden, het is absoluut geen dreigen wat hij doet trouwens. Hij heeft op en of andere manier blijkbaar het 'tanden laten zien' als mensen lachen overgenomen. Als hij lacht trekt hij dus zijn lippen op in een zo breed mogelijke grijns, en doet verder zo blij mogelijk, hij kwispelt zijn kont er bijna af en gaat daarbij vaak ook op zijn achterpoten staan. Hij lacht vooral als mensen onder elkaar tegelijk hard lachen om iets grappigs, dan moet hij meedoen, maar ook als hij iets doet wat niet mag. Als je 'boos' tegen hem praat lacht hij ook, en hij weet dat het werkt, het mormel Clown

DeeDee praat. Het klinkt echt heel vreemd, maar het is echt duidelijk verstaanbaar. Ook zij heeft het zichzelf aangeleerd. Als we weg zijn geweest en thuis komen, hebben we nogal de gewoonte om Haaaalllooooo! te roepen tegen de honden, en dat was ook het eerste wat ze na deed. Het klinkt zo'n beetje als HaaWooW. Ook kan ze 'Eten' zeggen, dat klinkt meer als een hoog 'Eewe', en dat herhaalt ze dat ook steeds als je haar eten klaarmaakt Vork Haar eigen naam kan ze ook redelijk, WeeWee Haha!
Het is sowieso een heel vocaal hondje, ze blijft geluiden maken en 'babbelen' als er bijvoorbeeld iemand binnenkomt, niet blaffen, maar meer zingen.

Nog meer honden met dit soort rare gewoontes?

ZarcoTj

Re: Honden met hele aparte gewoontes/trucjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:38

Ik lach me hier gwoon Kapot Tong uitsteken Wat een vreemde honden heb jij zeg,Zingen & Praten nog wel Clown Ik heb alleen een hond van 2 Jaar (nu jah,hondje Pling ) die helemaal niet luistert als ze los loopt,nu,eigenlijk loopt ze dat gewoon weg Tong uitsteken Ik weet niet of ze zo iets ook kan Haha! Plingenkt effie na* Nah,maar dat zal later *hopelijk* wel eens komen Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:41

Wij hebben 4 honden.

Eén van de honden draait helemaal door als je koffie zet.
En brabbelt iets van 'aura' net zolang tot je de koffie op tafel zet en als je even niet oplet is je koffie op..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:41

Heb je geen filmpje emt geluid van je honden ts? Haha!
Wil dat wel eens zien en horen! Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:47

Ik heb dat geluid al weleens op geprobeerd te nemen, maar met mijn telefoon wil dat niet zo best (geluid erg slecht). Op de andere pc heb ik wel een filmpje van Urban, degene die lacht, ik zal eens kijken of ik die er morgen op kan zetten.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:48

Chocotof schreef:
Wij hebben 4 honden.

Eén van de honden draait helemaal door als je koffie zet.
En brabbelt iets van 'aura' net zolang tot je de koffie op tafel zet en als je even niet oplet is je koffie op..

Een caffeïnejunkie Haha!
Het enige dier wat ik heb wat altijd koffie probeert te pikken is mijn paard Nagelbijten / Gniffelen Die is helemaal leip van koffie.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:53

Mijn hond doet een poging om met de kerkklokken mee te janken. Tot nu toe nog niet geslaagd. Clown

Ben benieuwd naar je filmpje, kom maar op!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:18

Mijn hond trekt altijd mijn sokken uit. Clown

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:21

haha ik lach me kapot! Tong uitsteken wat een rare gewoontes! noah heeft nog niks raars Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:22

Mijn boxer weigert in een mand of op een kleed te slapen. Ze heeft haar eigen stoel waar ze zich in onze ogen heel oncomfortabel in oprolt...

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:53

Supertje schreef:
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn met zulke maffe honden als 2 van mijn honden. Die hebben allebei hele aparte 'kwaliteiten', oftewel hele vreemde dingen die ze zichzelf aangeleerd hebben.
Eén van mijn honden kan lachen, de ander kan (duidelijk verstaanbaar!) woorden zeggen Haha!

Urban, degene die kan lachen liggen we nog regelmatig om in een scheur, waarop hij zelf ook nog breder gaat lachen. Hij trekt als hij lacht zijn lippen weg van zijn tanden, het is absoluut geen dreigen wat hij doet trouwens. Hij heeft op en of andere manier blijkbaar het 'tanden laten zien' als mensen lachen overgenomen. Als hij lacht trekt hij dus zijn lippen op in een zo breed mogelijke grijns, en doet verder zo blij mogelijk, hij kwispelt zijn kont er bijna af en gaat daarbij vaak ook op zijn achterpoten staan. Hij lacht vooral als mensen onder elkaar tegelijk hard lachen om iets grappigs, dan moet hij meedoen, maar ook als hij iets doet wat niet mag. Als je 'boos' tegen hem praat lacht hij ook, en hij weet dat het werkt, het mormel Clown

DeeDee praat. Het klinkt echt heel vreemd, maar het is echt duidelijk verstaanbaar. Ook zij heeft het zichzelf aangeleerd. Als we weg zijn geweest en thuis komen, hebben we nogal de gewoonte om Haaaalllooooo! te roepen tegen de honden, en dat was ook het eerste wat ze na deed. Het klinkt zo'n beetje als HaaWooW. Ook kan ze 'Eten' zeggen, dat klinkt meer als een hoog 'Eewe', en dat herhaalt ze dat ook steeds als je haar eten klaarmaakt Vork Haar eigen naam kan ze ook redelijk, WeeWee Haha!
Het is sowieso een heel vocaal hondje, ze blijft geluiden maken en 'babbelen' als er bijvoorbeeld iemand binnenkomt, niet blaffen, maar meer zingen.

Nog meer honden met dit soort rare gewoontes?

De buurman van mijn vader die heeft ook een hond die lacht geweldig m'n stiefmoeder en ik waren aan het badmintonnen toen kwam hij aan met een big smile en helemaal kwispelen hij bleef maar lachen we hebben ons echt rot gelachen joh Tong uitsteken En inderdaad zijn dit ook geen dreigingen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:00

mijn hond ligt graag in een ijskoude schuur Clown en me andere hond heeft een vaste slaaptijd niet echt bijzonder ofzo

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:10

Haha Wat een grappige gewoontes zeg *LOL* Als onze hond jeuk aan haar 'bips' heeft, gaat ze op haar kont een soort van 'pirouettes' draaien, echt zo'n maf gezicht:P

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:37

Mijn honden gaan als ze allebei net buiten komen onwijs veel niezen, lekker frisse wind in de neus...
HA dan loop je met stereo genies het eerste stuk door de straat heen, is altijd wel grappig.

Cleo gaat veel op dr rug liggen om aandacht, ook als ze hard rent, hoppa, saltootje op de rug en wachten maar, dr is altijd wel IEMAND die haar dan aait!

Shira gaat altijd dansen als je thuis komt, als we dan zeggen, hee shira ga je dansen?? Gaat ze zo krom als een macaronietje buigen de ene kant op en de andere kant op. HA maffe hond.
Verder slaapt ze graag en veel en kan heeeeeeeeel hard snurken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:42

Mijn jack blaft niet maar jodelt???
Heel apart geluid, iedereen lacht zich altijd dood om dat beest..

Mijn Golden laat boeren na het eten en als je der beloond??
Verder, dit is wel een beetje zielig... maar je kan niet boos op haar worden,

als je boos op haar word en je heft je stem, word ze zo naar dat ze moet overgeven (dit speeld pas sinds een jaar, ze is nu ongeveer 8 a 9 jaar)

Je hoeft alleen maar EH tosca, Pot jan dorie te zeggen met een zware stem en het is mis...

zo sneu..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:06

Ceasar het hondje van mijn oma kan ook een soort lachen, maar dan niet zo duidelijk als bij Supertje. Hij trekt een soort zijn bovenlip op als hij aandacht wilt en gaat met zijn poten staan maaien. Als hij wil plassen gaat hij trouwens ook op beide voorpoten staan en kan zelfs een stukje zo lopen. Echt een raar beest.... Tong uitsteken
Een van onze eigen honden heeft ook een bijzondere kwaliteit: zichzelf verzuipen. Als je een bal in het water gooit of iets wat zinkt en hij kan het niet meer vinden steekt hij zijn hoofd onder water en die komt niet zo 123 weer omhoog Knipoog