Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 16:40

Iemand die wil cavia's voor een dieren winkel gaan fokken, omdat ze af en toe geen geld heeft om haar honden te kunnen onderhouden. Ze krijg dan voor iedere kleine caaf 4,95. Ze heeft sinds kort er weer een puppie bij. Dus nu intotaal 2 honden. Ze zegt dat ze niet kan werken, en ze zit op school. Daarom wil ze nu caafjes fokken.

Hoe denken jullie hierover??

wereldhummel

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:42

wat dom zeg,,
als je de dieren niet kunt onderhouden,,
koop ze dan lekker niet,,
geef ze dan de kans om naar een baasje te gaan die het wel kan betalen,

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:52

Ehm. Ze krijgt een nieuwe hond, maar die oude kan ze ook al niet onderhouden? Scheve mond

Waarom neemt ze dan in hemelsnaam die nieuwe hond? Scheve mond

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:31

ik vind het heel dom en onverantwoordelijk om nog een hond erbij te nemen. eigenlijk is 1 hond al niet goed, laat staan een PUPPIE. die heeft pas echt veel aandacht en onderhoud nodig. dit is dus gewoon heel erg zielig voor die honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:30

Wat ik er van vind? In en in triest.

Waarom, en ja ik kan hier echt héél kwaad om worden, zeikt iedereen in godsnaam als er puppy's verkocht worden in dierenwinkels maar wordt de verkoop van konijnen en knaagdieren maar als iets normaals beschouwd?! Boos!
De dieren komen in 90% van de gevallen van broodfokkers of zelfs van mensen die hier serieus een bedrijf van hebben gemaakt, het is toch walgelijk! Dieren horen niet in een winkel!
En als je ook nog eens dieren speciaal gaat fokken om te verkopen aan een winkel heb je helemala een steekje los denk ik. Want a) kost het (OP DE JUISTE MANIER!!!) houden van de dieren veel meer geld dan dat de jongen opbrengen, en b) moet je héél wat dure, grote hokken en goed voor en strooisel hebben om leverancier te worden van een winkel. Je kúnt niet verdienen aan het fokken van dieren!!

Ik vind het walgelijk en heb medelijden met haar hond. Dat die een baasje heeft die zo denkt daar kan ik niet bij.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:49

gadverdamme!!! hier kan ik zo boos over worden!!!! bah!!!

als je geen geld heb voor huisdieren... NEEM ZE DAN OOK NIET!!!! gadver!!!!
en zo komen er dus ook weer dagelijks hondjes op marktplaats die een nieuw baasje zoeken omdat hun eigenaar ze te impulsief heeft gekocht!!!! Boos!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:52

Ik vind het echt triest. Als je toch al met moeite 1 hond kan onderhouden, ga je toch ook geen 2e erbij halen? En al helemaal geen puppie...
Even offtopic @LimaGentle:
Wat een irritante avater is dat zeg Clown Echt om bijna epileptisch van te worden Clown (is niet naar bedoeld naar de mensen die het echt hebben Knipoog )
Groetjs, mij

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:06

Pluttersput schreef:
Ik vind het echt triest. Als je toch al met moeite 1 hond kan onderhouden, ga je toch ook geen 2e erbij halen? En al helemaal geen puppie...
Even offtopic @LimaGentle:
Wat een irritante avater is dat zeg Clown Echt om bijna epileptisch van te worden Clown (is niet naar bedoeld naar de mensen die het echt hebben Knipoog )
Groetjs, mij

hahaha dus de avator doet zijn werk goed dus Tong uitsteken Haha! haha

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 12:01

Ja dat vind ik dus ook, maar ik zag dat verkeerd. Hoe ze aan die puppie is gekomen is ook nog een verhaal. Waar zij woont is een hond prongelijk zwanger geworden, voor die puppies heeft zij voor gezorgt, en eentje heeft ze ervan gehouden...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:18

en die dieren worden er de dupe van Rolleyes echt dom dat ze dat doet! ...

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:40

pubelia schreef:
Ja dat vind ik dus ook, maar ik zag dat verkeerd. Hoe ze aan die puppie is gekomen is ook nog een verhaal. Waar zij woont is een hond prongelijk zwanger geworden, voor die puppies heeft zij voor gezorgt, en eentje heeft ze ervan gehouden...

Ik denk dat ze dan beter die pup aan mensen kan verkopen die er wel genoeg geld en aandacht voor hebben.
Heeft ze toch weer wat geld gevangen om voor haar andere hond te kunnen zorgen.

En als ze d'r hond echt niet kan onderhouden en ze geeft veel om dat dier zou ik hem als ik haar was verkopen. Des te beter voor die hond.

En wat dat cavia's fokken betreft, daar is echt geen geld uit te halen. Als je het goed wilt doen korst het je heel veel aan hokken, strooisel voor etc.
Ik vind het overigens ook helemaal niks dat ze die dieren aan een dierenwinkel zou willen verkopen. Er zijn al zo veel van die beestjes en door te fokken komen er alleen nog maar meer bij! En waar moet dat allemaal heen!
Sneu hoor Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:45

Ik vind het dom om dieren te houden als je ze niet kan onderhouden!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:48

wat ik er van vind?

ik vind t prima, zolang beestje er goed uit zien en er uit komen zal t allemaal goed zijn...
hoe ze dan aan geld komt om het allemaal te onthouden zal me eerlijk gezegd niet veel interreseren..
Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:58

ellepel schreef:
wat ik er van vind?

ik vind t prima, zolang beestje er goed uit zien en er uit komen zal t allemaal goed zijn...
hoe ze dan aan geld komt om het allemaal te onthouden zal me eerlijk gezegd niet veel interreseren..
Knipoog

hoe kan je dat nou zeggen?? stel dat het diertje een keer naar de dierenarts moet... hoe willen ze dat betalen???
een diertje kan er nog zo goed uit zien... maar als het diertje plots ziek word, worden ze 9 van de 10 keer gewoon op MP gedumpt door dit soort mensen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:05

ze krijgt 4,95 per knaaf, en wat als de dierenwinkel vol zit?
Als een dierenwinkel het risico niet loopt om ze niet kwijt te raken zouden ze zelf wel fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:21

Je kunt simpelweg niet verdienen aan het fokken van knaagdieren. Alleen als je ze onder niet-diervriendelijke omstandigheden gaat houden, er wild op los fokt, inteelt, enz.

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:40

marrke schreef:
pubelia schreef:

Ik denk dat ze dan beter die pup aan mensen kan verkopen die er wel genoeg geld en aandacht voor hebben.
Heeft ze toch weer wat geld gevangen om voor haar andere hond te kunnen zorgen.

En als ze d'r hond echt niet kan onderhouden en ze geeft veel om dat dier zou ik hem als ik haar was verkopen. Des te beter voor die hond.

En wat dat cavia's fokken betreft, daar is echt geen geld uit te halen. Als je het goed wilt doen korst het je heel veel aan hokken, strooisel voor etc.
Ik vind het overigens ook helemaal niks dat ze die dieren aan een dierenwinkel zou willen verkopen. Er zijn al zo veel van die beestjes en door te fokken komen er alleen nog maar meer bij! En waar moet dat allemaal heen!
Sneu hoor Ach gut

ben ik het HELEMAAL mee eens
je verliest er alleen maar geld mee om cavia's te fokken
ze moet gewoon de honden weg doen, dat is het beste je moet eerst aan de dieren letten dan pas aan jezelf Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:02

gesus, laat dr lekker een krantenwijk oid nemen. Cavia's hebben ook hun onderhoud en verzorging nodig..Kan hier dus ook niet met m hoofd bij hoor. Het liefst had ik ook nog een aantal dieren in huis, maar heb gelukkig mn hersens wel op de juiste plaatst zitten om te beseffen dat dat gewoon niet mogelijk is.
Duis de beweegreden om cavia's te fokken om haar honden yte onderhouden vind ik een heel kromme reden en een groot risico.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:18

Niet erg slim, voor cavia's moet je ook weer wat investeren, hokken, stro of zaagsel en ze moeten eten, dus van die 4,95 gaat al weer aardig wat af.

Erger me dood aan zulke mensen, je moet niet aan dieren beginnen als je geen geld hebt ze te onderhouden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:34

hoe oud is diegene eigenlijk waar het om gaat?
en is ze dan misschien verstandelijk gehandicapt waardoor ze misschien het overzicht daar niet op heeft, hoe dat nou zit met huisdieren en geld?

ik werk namelijk met verstandelijk gehandicapten, bij sommige merk je dat echt niet een twee drie, maar met huisdieren zijn ze allemaal raar...
het mag niks kosten, als de kattebak schoon moet vergeten ze dat zodat katlief netjes ergens anders gaat plassen...